Citat:
Ursprungligen postat av
Septemberflicka
Obegripligt.
Har du med kritiska glasögon läst igenom hela förra domen med fokus på Palmkvists egen utsago, hur hon bemötte och argumenterade gällande anklagelserna? Där framgår tydligt att hon
ljuger och inte bryr sig om djuren. Npf, empatistörning, narcissism har varit tydligt om man läst hennes numer raderade blogg men även följt henne över sociala medier. Tittar man sedan på hela hennes sammanlagda karriär framgår det att lögner och manipulation är hennes främsta arbetsredskap, några andra egentliga kunskaper har hon inte. Det är en kvinna som kraschat nästintill varenda relation hon haft både gällande vänner och samarbetspartners, något hon själv regelbundet erkänt, fast då genom att påtala att det är alla andra det är fel på. Inte ens när Ferm, Helgemo, Stein m.fl. gick ihop och tog avstånd från Palmkvist, eller när den underbetalda philippinska barnpassaren flydde över dagen för att hon inte stod ut med situationen, fattade anhängarna. När Palmkvist behöver barnpassning, hundpassning, stallhjälp, resesällskap osv så annonserar hon random över sociala medier. Vilken annan människa som helst med normala relationer vet vem de ska kontakta i sin familj och umgänge för hjälp och stöd, de annonserar inte över sociala medier, de lämnar inte över barn och djur hur som helst till vem som helst. Tack och lov är det många som sett och förstått vad som pågår och anmält kvinnan till socialtjänsten, skatteverket, länsstyrelsen, kronofogden och tullmyndigheten. Dessa människor äger hela äran för att ha fått myndigheterna att agera och de naiva att förstå att de blivit blåsta från början till slut.
Ja jag håller helt med dig !
Helt obegripligt !
Det sjuka är ju att massor av mina vänner och bekanta resonerade likadant där i början :
”Hon e rätt cool den där MEH , skiter i allt , ärligheten själv till allt å alla”
På något vis knät hon anhängare som tyckte hon var ”cool” på ett vis som inte går att förklara.
Man TRODDE ju på henne eftersom hon någonstans VERKADE så BRUTALT ÄRLIG OCH STENSÄKER på ALLT hon företog sig !!!….
Jag tror det är därför man ”trott på henne”.. man är van vid att ”gärningsmän” sticker huvudet i Sanden och agerar passivt .. men med tanke på hur offensiv hon varor i allt så trodde man ju på henne …
Ta tex storyn om Ferm/Amanda .. så detaljerad .. såååå trovärdigt .. så offensivt berättad ! Känns som helt otroligt att man kan ljuga ihop en historia så pass bra utan ett enda ”snubbel ” någongång !..
Men såhär i efterhand vet men :
Madelene palmkvist är one of a kind all over!