2021-10-17, 15:14
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellie26221
Bevisningen är rejält stark, så ”ställt utom rimlig tvivel” är det förhoppningsvis . Eftersom det dessutom är helt i linje med dom nr 1 så lär bevisningen väga rätt tungt även utifrån det perspektivet. Även om en ny dom alltid är en ”ny” 👍

Hur vet du att bevisningen är stark?

Hon är väl dömd för bokföringsbrott sedan tidigare? eller är hon dömd bedrägeri och smuggling med sedan innan?
Citera
2021-10-17, 17:58
  #302
Medlem
Stämmer, men om du läst FUP:en för den domen så gäller den även ett detaljerat etablerat mönster med bevis för en hel del annat. Läs den är mitt tips.
Citera
2021-10-17, 20:22
  #303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellie26221
Stämmer, men om du läst FUP:en för den domen så gäller den även ett detaljerat etablerat mönster med bevis för en hel del annat. Läs den är mitt tips.

Länk till fup?
Citera
2021-10-17, 20:29
  #304
Medlem
FUP:en och domen är allmän handling. Bara att begära ut 😄 Har du brått kan du betala 129 riksdaler på Mr Koll och får den direkt på klicket.
Citera
2021-10-17, 21:07
  #305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellie26221
FUP:en och domen är allmän handling. Bara att begära ut 😄 Har du brått kan du betala 129 riksdaler på Mr Koll och får den direkt på klicket.

Jo det är jag mycket väl medveten om, men jag frågade om du hade fup. 😊
Citera
2021-10-17, 21:45
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellie26221
Stämmer, men om du läst FUP:en för den domen så gäller den även ett detaljerat etablerat mönster med bevis för en hel del annat. Läs den är mitt tips.

Precis.. återfallsbrott på bokföringen..kan tänka mig skattebrott nu oxå.. och att hon sålt, hämtat hundar är känt sen 2012 så inget nytt.. står även i förra domen. Stod till o med att många dog.. sen bedrägeri denna gången, sen tillkommer säkert mer...
Citera
2021-10-18, 07:39
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piraya1990
Precis.. återfallsbrott på bokföringen..kan tänka mig skattebrott nu oxå.. och att hon sålt, hämtat hundar är känt sen 2012 så inget nytt.. står även i förra domen. Stod till o med att många dog.. sen bedrägeri denna gången, sen tillkommer säkert mer...

Japp… I kombo med urkundsförfalskning gällande veterinärintyg på hundar vilket var en vesäntlig del redan då…
__________________
Senast redigerad av ellie26221 2021-10-18 kl. 07:42.
Citera
2021-10-18, 13:35
  #308
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellie26221
FUP:en och domen är allmän handling. Bara att begära ut 😄 Har du brått kan du betala 129 riksdaler på Mr Koll och får den direkt på klicket.

Har de fup:ar också nu på mrkoll?
Citera
2021-10-18, 17:34
  #309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Har de fup:ar också nu på mrkoll?

Faktiskt så minns jag inte, domen finns där iaf med underlaget i detalj. Du får kolla efter 👍
Citera
2021-10-19, 09:17
  #310
Medlem
Shit !.. det ser ju onekligen mörkt ut för fröken Madde !

Jag måste erkänna att jag är en av dem
Som ”sugits med” av henne på sociala medier och ”trott” på henne i hennes ”krig” med tex Ferm och Amanda !

Börjar inse att hon kanske är mer farlig, manipulativ och lögnaktig än man någonsin kunnat ana🙈🤔

Men jag erkänner - jag trodde henne !
Citera
2021-10-19, 15:44
  #311
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85

Men jag erkänner - jag trodde henne !

Obegripligt.
Har du med kritiska glasögon läst igenom hela förra domen med fokus på Palmkvists egen utsago, hur hon bemötte och argumenterade gällande anklagelserna? Där framgår tydligt att hon
ljuger och inte bryr sig om djuren. Npf, empatistörning, narcissism har varit tydligt om man läst hennes numer raderade blogg men även följt henne över sociala medier. Tittar man sedan på hela hennes sammanlagda karriär framgår det att lögner och manipulation är hennes främsta arbetsredskap, några andra egentliga kunskaper har hon inte. Det är en kvinna som kraschat nästintill varenda relation hon haft både gällande vänner och samarbetspartners, något hon själv regelbundet erkänt, fast då genom att påtala att det är alla andra det är fel på. Inte ens när Ferm, Helgemo, Stein m.fl. gick ihop och tog avstånd från Palmkvist, eller när den underbetalda philippinska barnpassaren flydde över dagen för att hon inte stod ut med situationen, fattade anhängarna. När Palmkvist behöver barnpassning, hundpassning, stallhjälp, resesällskap osv så annonserar hon random över sociala medier. Vilken annan människa som helst med normala relationer vet vem de ska kontakta i sin familj och umgänge för hjälp och stöd, de annonserar inte över sociala medier, de lämnar inte över barn och djur hur som helst till vem som helst. Tack och lov är det många som sett och förstått vad som pågår och anmält kvinnan till socialtjänsten, skatteverket, länsstyrelsen, kronofogden och tullmyndigheten. Dessa människor äger hela äran för att ha fått myndigheterna att agera och de naiva att förstå att de blivit blåsta från början till slut.
Citera
2021-10-19, 17:34
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Obegripligt.
Har du med kritiska glasögon läst igenom hela förra domen med fokus på Palmkvists egen utsago, hur hon bemötte och argumenterade gällande anklagelserna? Där framgår tydligt att hon
ljuger och inte bryr sig om djuren. Npf, empatistörning, narcissism har varit tydligt om man läst hennes numer raderade blogg men även följt henne över sociala medier. Tittar man sedan på hela hennes sammanlagda karriär framgår det att lögner och manipulation är hennes främsta arbetsredskap, några andra egentliga kunskaper har hon inte. Det är en kvinna som kraschat nästintill varenda relation hon haft både gällande vänner och samarbetspartners, något hon själv regelbundet erkänt, fast då genom att påtala att det är alla andra det är fel på. Inte ens när Ferm, Helgemo, Stein m.fl. gick ihop och tog avstånd från Palmkvist, eller när den underbetalda philippinska barnpassaren flydde över dagen för att hon inte stod ut med situationen, fattade anhängarna. När Palmkvist behöver barnpassning, hundpassning, stallhjälp, resesällskap osv så annonserar hon random över sociala medier. Vilken annan människa som helst med normala relationer vet vem de ska kontakta i sin familj och umgänge för hjälp och stöd, de annonserar inte över sociala medier, de lämnar inte över barn och djur hur som helst till vem som helst. Tack och lov är det många som sett och förstått vad som pågår och anmält kvinnan till socialtjänsten, skatteverket, länsstyrelsen, kronofogden och tullmyndigheten. Dessa människor äger hela äran för att ha fått myndigheterna att agera och de naiva att förstå att de blivit blåsta från början till slut.

Ja jag håller helt med dig !

Helt obegripligt !

Det sjuka är ju att massor av mina vänner och bekanta resonerade likadant där i början :

”Hon e rätt cool den där MEH , skiter i allt , ärligheten själv till allt å alla”

På något vis knät hon anhängare som tyckte hon var ”cool” på ett vis som inte går att förklara.

Man TRODDE ju på henne eftersom hon någonstans VERKADE så BRUTALT ÄRLIG OCH STENSÄKER på ALLT hon företog sig !!!….

Jag tror det är därför man ”trott på henne”.. man är van vid att ”gärningsmän” sticker huvudet i Sanden och agerar passivt .. men med tanke på hur offensiv hon varor i allt så trodde man ju på henne …

Ta tex storyn om Ferm/Amanda .. så detaljerad .. såååå trovärdigt .. så offensivt berättad ! Känns som helt otroligt att man kan ljuga ihop en historia så pass bra utan ett enda ”snubbel ” någongång !..

Men såhär i efterhand vet men :

Madelene palmkvist är one of a kind all over!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in