2021-10-25, 00:01
Medlem
På vilket sätt var det en obefogad varning?

Hade ditt svarat varit till alla i tråden utan citeringar "Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?" hade det antagligen inte lett till en varning. Eftersom du ändå valde att svara en viss användare så kan det här ses som ett brott mot 1.06.

Att du nu kräver bevis för att rättfärdiga ditt övertramp är bara löjligt.
MUST är inte direkt en hemlig organisation inom försvarsmakten, så en del av deras anställda går det säkert att få uppgifter om. Eftersom ditt inlägg var ironiskt så antar jag att du också menade att användaren inte nödvändigtvis behövde sitta i en källare? Vilket betyder att ditt ironiska inlägg även kan omfatta de offentligt anställda på MUST.
2021-10-25, 09:35
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu

Hade ditt svarat varit till alla i tråden utan citeringar "Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?" hade det antagligen inte lett till en varning. Eftersom du ändå valde att svara en viss användare så kan det här ses som ett brott mot 1.06.

MUST är inte direkt en hemlig organisation inom försvarsmakten, så en del av deras anställda går det säkert att få uppgifter om. Eftersom ditt inlägg var ironiskt så antar jag att du också menade att användaren inte nödvändigtvis behövde sitta i en källare? Vilket betyder att ditt ironiska inlägg även kan omfatta de offentligt anställda på MUST.
Som jag förstår det så är ett hemlig antal anställda på MUST som har skyddad befattning. Ja den är ju så skyddad att andra länders inte ska hitta info om dem så att de ska kunna rekrytera dem. Troligt eller inte troligt att en medlem på FB sitter inne med denna infon?

Jag tänker mig att de som jobbar i källaren är de som är lite mer hemliga. Det finns säkert något offentligt kontor, men de var ju inte dem det handlade om.

När jag läser på FB stöter jag ofta på ett påstående. En del gillar att skriva att den de diskuterar med har socialbidrag och bor i sina föräldrars källare. Själv känner jag inte en enda person som lever så. Kan inte röra sig om jätte många i Sverige. Man skulle helt klart kunna försöka lokalisera en person lättare en med MUST hemliga anställda genom detta påstående.

Min fråga här alltså är det ok att skriva att någon bor i sina föräldrars källare och går på socialbidrag vilket är en inte allt för ovanlig förolämpning här på FB?
Senast redigerad av virvelbagg 2021-10-25 kl. 09:38.
2021-10-25, 10:14
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Därför ingen hade uppmärksammat och rapporterat dem.
Men det är nu åtgärdat, de är raderade för 1.06.

Då har jag ett par frågor till, renderade dessa inlägg även varningar eller avstängning?

Om inte det gavs varningar, vad skiljde då inläggen åt jämfört med Ts. klagan?
2021-10-25, 10:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Min fråga här alltså är det ok att skriva att någon bor i sina föräldrars källare och går på socialbidrag vilket är en inte allt för ovanlig förolämpning här på FB?

Då pekar du ju inte ut någon specifik plats eller arbetsplats utan inkluderar alla källare och föräldrar generellt, alltså inget som äventyrar anonymiteten.
2021-10-25, 15:16
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu

Man måste vara grovt autistiskt, eller gravt utvecklingsstörd om man tar mitt inlägg på blodigt allvar. Det var ett ironiskt inlägg i samma kaliber som "vad tror du själv Einstein?".

Det är större sannolikhet att du vinner miljoner på lotto, än att informationen i mitt inlägg stämmer.

Det är dessutom, omöjligt att spåra någon som helst information om anställda hos MUST. Så länge dessa inte tillhör kategorin offentligt anställda som inte behöver vara hemligstämplade. Och sådana skulle aldrig arbeta som desinformatörer på Flashback.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-25 kl. 15:24.
2021-10-25, 15:17
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då pekar du ju inte ut någon specifik plats eller arbetsplats utan inkluderar alla källare och föräldrar generellt, alltså inget som äventyrar anonymiteten.

Mitt inlägg äventyrar inte anonymiteten heller, och har aldrig gjort det. Hur mycket du än försöker att övertala dig själv, och andra om det.
2021-10-25, 15:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Jodå den är väldigt tydligt förklarad, bevisad....genomtjatad....men uppenbarligen förstår du inte eller vill inte förstå.
En majoritet av alla andra förstår de förklaringar du fått till varför du fick en varning och att det faktiskt är ett regelbrott mot 1.06 enligt våra regler.
Sen kanske vissa inte håller med att det borde vara ett regelbrott men det är en helt annan diskussion.
Sen är som flera förklarat en varning är ett mildare straff än de andra påföljderna och en fingersmäll att man inte ska göra det igen. En varning är inte slutet på livet.

Så ett råd är att lämna det nu för du börjar bli rätt tjatig och både admin och moderatorer har försökt förklara för dig. Det börjar likna ett barn som lägger sig på rygg och skriker tills man får sin vilja genom.

Du fick en varning för 1.06 ....inget du säger kommer förändra den saken....gå vidare....

Nej, min skuld är inte bevisad. Ingen har hittils i tråden kunnat bevisa att den användaren löpte någon som helst risk att avslöjas. Och jag förklarade det redan flera gånger, du kan se det här inlägget där det är extra förtydligat:

https://www.flashback.org/sp77703604

Här är en enkel fråga som ingen av er kan svara på, eftersom den informationen inte går att hitta någonstans.

Vilken adress är det till MUST källarlokal?

Om inte ens den informationen går att hitta, då kan du glömma att det går att hitta information om anställda på MUST. Särskilt hemligstämplade anställda som jobbar med desinformation, kontraspionage och liknande.

Mitt inlägg var endast ett ironiskt inlägg, där jag jävlades med en användare. Det är helt absurt att folk tror att informationen i mitt inlägg stämmer, samt att jag ens var i närheten av att avslöja en användarens identitet. 1.06 var helt obefogat i det här fallet.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-25 kl. 15:52.
2021-10-25, 15:56
Medlem
Jag fick samma för frasen "är det du, Marklund?" i en matchtråd där Hannah Marklund kommentera, så visst, det är tuffa 😅
2021-10-25, 16:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Mitt inlägg äventyrar inte anonymiteten heller, och har aldrig gjort det. Hur mycket du än försöker att övertala dig själv, och andra om det.

Jag behöver inte övertyga någon. Dig är det bevisligen fullständigt omöjligt att övertyga oavsett hur mycket du överbevisas här och regelverk, admin och moderatorer är redan fullständigt på det klara med att detta är ett solklart fall.
2021-10-25, 20:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Nej, det är inte ett solklart fall.

Självklart är det ett solklart fall. När t.o.m. admin konstaterar det i tråden dumförklarar du bara dig själv genom att försöka hävda annat. Inse att du inte kommer vidare.
2021-10-25, 23:01
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Självklart är det ett solklart fall. När t.o.m. admin konstaterar det i tråden dumförklarar du bara dig själv genom att försöka hävda annat. Inse att du inte kommer vidare.

Jag kommer vidare, det är inte ett solklart fall.
Du glömde att läsa dessa två inlägg:

https://www.flashback.org/sp77703604

https://www.flashback.org/sp77703885
2021-10-26, 02:04
Medlem
Citat:
Man måste vara grovt autistiskt, eller gravt utvecklingsstörd om man tar mitt inlägg på blodigt allvar. Det var ett ironiskt inlägg i samma kaliber som "vad tror du själv Einstein?".

Det är större sannolikhet att du vinner miljoner på lotto, än att informationen i mitt inlägg stämmer.

Det är dessutom, omöjligt att spåra någon som helst information om anställda hos MUST. Så länge dessa inte tillhör kategorin offentligt anställda som inte behöver vara hemligstämplade. Och sådana skulle aldrig arbeta som desinformatörer på Flashback.

Det du inte verkar inse är att 1.06 inte tolererar skämt/ironi. Eftersom det kan vara svårt att avgöra när ett inlägg är menat som ett skämt är det i regel alltid enklare att tolka dessa inlägg som brott mot 1.06.
Du kanske borde anmäla dig som frivillig moderator så att du får ta del i besluten om vilka kommentarer som är menade som brott mot 1.06 och vilka kommentarer som bara är ämnade som skämt.

Det är heller inte omöjligt att spåra någon som helst information om anställda hos MUST. Ta som exempel Lena Hallin

Bara för att du inte sitter och letar efter var folk som skriver på FB bor eller jobbar, så betyder det inte att även dessa finns. Så även om din kommentar från början mest var ett skämt så finns det eventuellt folk som iom dina kommentarer börjat leta efter kopplingar till verkliga personer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in