2021-10-21, 13:44
Medlem
Jag kan aldrig tänka mig att det där inlägget räcker för en varning. Det måste finnas något mer som inte har redovisats.

Kan de här inläggen ha bidragit till varningen?

(FB) Nya uppgifter om Estonia - hål midskepps. (2020-09-24)

2021-10-21, 14:57
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det har jag redan gjort, admin lyser med sin frånvaro.

Tålamod, har du skickat Pm. direkt till admin så tar det sin tid att gå igenom 7 795 inlägg för att konstatera det uppenbara och påföljd, 2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)..

Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.
https://www.flashback.org/regler
2021-10-21, 15:09
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det hade i alla fall varit av intresse att se händelsekedjan i och med att moderatorn ansåg att uttrycket var riktat mot en specifik användare.

Jag tycker att det var ganska långsökt i och med att det inte var en direkt fråga eller ett direkt påstående mot en specifik användare. Det finns flera inlägg i tråden där en skribent frågar den andre om denne jobbar på must. Dessa inlägg finns fortfarande kvar för beskådning.

Intressant, om det stämmer så är det väldigt märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av UniversalStein
Jag kan aldrig tänka mig att det där inlägget räcker för en varning. Det måste finnas något mer som inte har redovisats.

Kan de här inläggen ha bidragit till varningen?

Vet ej om dessa inlägg är orsaken, varför är de kvar i så fall?
2021-10-21, 15:20
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag trodde väl i min enfald att du skulle förstå själv att du har fel när du får byxorna neddragna gång på gång på gång i den här tråden av ett flertal andra personer. Men jag kan vara jättetydlig: det du skrev bröt mot 1.06. Moderatorerna röstade om det. Jag står bakom deras beslut fullständigt. Det du skrev var långt ifrån det grövsta inom 1.06, det ser vi ju på straffet du fick, men likväl ett tydligt övertramp mot den regeln.

Men på nåt sätt så anar jag att du kommer älta det här fortsatt i den här tråden, du verkar (eller vill helt enkelt) inte kunna förstå det hela. Tyvärr.

admin5

Jag uppskattar responsen, bättre sent än aldrig antar jag. Mina byxor har inte blivit neddragna, det är snarare tvärtom.

Om du eller någon annan admin (eller moderator) kan bevisa att en viss användare riskerar eller löper en risk att avlöjas med mina ironiska kommentarer. Då byter jag ut den här obefogade varningen, mot en permanent bannlysning.

Och då behöver ni redovisa tillvägagångssättet, i den här tråden:

Exempelvis, man kan ringa till MUST och begära en lista över alla anställda. Man kan spåra adressen till MUST källarlokal. Etc.

Inget av detta är möjligt.

Om ni dock kan bevisa att det är möjligt, då blir jag gärna permanent bannlyst. Om ni dock inte kan bevisa att det går att ta fram sådana detaljer, då tar ni bort varningen.

Vad sägs om den utmaningen?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-21 kl. 15:38.
2021-10-21, 15:38
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vet ej om dessa inlägg är orsaken, varför är de kvar i så fall?

Därför ingen hade uppmärksammat och rapporterat dem.
Men det är nu åtgärdat, de är raderade för 1.06.
2021-10-21, 15:39
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Därför ingen hade uppmärksammat och rapporterat dem.
Men det är nu åtgärdat, de är raderade för 1.06.

Då får du samma utmaning:

https://www.flashback.org/sp77659766

Bevisa det.
2021-10-21, 15:56
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Jag uppskattar responsen, bättre sent än aldrig antar jag. Mina byxor har inte blivit neddragna, det är snarare tvärtom.

Om du eller någon annan admin (eller moderator) kan bevisa att en viss användare riskerar eller löper en risk att avlöjas med mina ironiska kommentarer. Då byter jag ut den här obefogade varningen, mot en permanent bannlysning.

Och då behöver ni redovisa tillvägagångssättet, i den här tråden:

Exempelvis, man kan ringa till MUST och begära en lista över alla anställda. Man kan spåra adressen till MUST källarlokal. Etc.

Inget av detta är möjligt.

Om ni dock kan bevisa att det är möjligt, då blir jag gärna permanent bannlyst. Om ni dock inte kan bevisa att det går att ta fram sådana detaljer, då tar ni bort varningen.

Vad sägs om den utmaningen?

Det är inte du som bestämmer påföljden av regelbrottet.

Utpekning av arbetsplats är att anse som ett brott mot 1.06. Det har skett en omröstning bland moderatorerna om ditt inlägg och de kom fram till att det var ett regelbrott. Jag stödjer det beslutet.

1.06 (plus 1.08) är den regel som är i särklass viktigast enligt mig eftersom den verkligen skyddar våra användare, därför är vi inte särskilt skojfriska när det försöker tummas på den regeln, oavsett om det är ett försök till ironi eller andra former av lustigheter.

admin5
2021-10-22, 06:42
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det är inte du som bestämmer påföljden av regelbrottet.

Utpekning av arbetsplats är att anse som ett brott mot 1.06. Det har skett en omröstning bland moderatorerna om ditt inlägg och de kom fram till att det var ett regelbrott. Jag stödjer det beslutet.

1.06 (plus 1.08) är den regel som är i särklass viktigast enligt mig eftersom den verkligen skyddar våra användare, därför är vi inte särskilt skojfriska när det försöker tummas på den regeln, oavsett om det är ett försök till ironi eller andra former av lustigheter.

admin5

Jag skrev aldrig att det var jag som bestämde påföljden. Jag gav dig och andra admins (samt administratörer) en utmaning. Om ni kan bevisa min skuld, så tar jag gärna en bannlysning. Istället för den nuvarande obefogade varningen.
2021-10-22, 09:14
Medlem
Mongoprofetens avatar
Rättelse angående inlägg #236: Skrev fel där, tanken var att jag skulle skriva detta:

"Jag gav dig och andra admins (samt moderatorer) en utmaning. Om ni kan bevisa min skuld, så tar jag gärna en bannlysning. Istället för den nuvarande obefogade varningen".
2021-10-22, 12:37
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Jag skrev aldrig att det var jag som bestämde påföljden. Jag gav dig och andra admins (samt administratörer) en utmaning. Om ni kan bevisa min skuld, så tar jag gärna en bannlysning. Istället för den nuvarande obefogade varningen.

Din skuld bevisade du själv med ditt inlägg och den framröstade påföljden blev en varning. Din oförmåga/vilja att inte förstå regelbrottet får nog sägas vara en utmaning du får arbeta med.

Jag kommer inte att älta nåt mer i det här ämnet utan fastslår att du fick en lämplig påföljd för ditt inlägg.

admin5
2021-10-24, 09:06
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Din skuld bevisade du själv med ditt inlägg och den framröstade påföljden blev en varning. Din oförmåga/vilja att inte förstå regelbrottet får nog sägas vara en utmaning du får arbeta med.

Jag kommer inte att älta nåt mer i det här ämnet utan fastslår att du fick en lämplig påföljd för ditt inlägg.

admin5

Min skuld är inte bevisad.
2021-10-24, 10:15
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Min skuld är inte bevisad.

Jodå den är väldigt tydligt förklarad, bevisad....genomtjatad....men uppenbarligen förstår du inte eller vill inte förstå.
En majoritet av alla andra förstår de förklaringar du fått till varför du fick en varning och att det faktiskt är ett regelbrott mot 1.06 enligt våra regler.
Sen kanske vissa inte håller med att det borde vara ett regelbrott men det är en helt annan diskussion.
Sen är som flera förklarat en varning är ett mildare straff än de andra påföljderna och en fingersmäll att man inte ska göra det igen. En varning är inte slutet på livet.

Så ett råd är att lämna det nu för du börjar bli rätt tjatig och både admin och moderatorer har försökt förklara för dig. Det börjar likna ett barn som lägger sig på rygg och skriker tills man får sin vilja genom.

Du fick en varning för 1.06 ....inget du säger kommer förändra den saken....gå vidare....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in