2021-10-26, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Man måste vara grovt autistiskt, eller gravt utvecklingsstörd om man tar mitt inlägg på blodigt allvar. Det var ett ironiskt inlägg i samma kaliber som "vad tror du själv Einstein?".

Det är större sannolikhet att du vinner miljoner på lotto, än att informationen i mitt inlägg stämmer.

Det är dessutom, omöjligt att spåra någon som helst information om anställda hos MUST. Så länge dessa inte tillhör kategorin offentligt anställda som inte behöver vara hemligstämplade. Och sådana skulle aldrig arbeta som desinformatörer på Flashback.

Det är nog bara att tugga i sig. Kommentarer som "och annars trivs du bra på samhall?", med syfte att dumsmeta annan användare ÄR roliga. Och har naturligtvis ingen likhet med inlägg av typen "ahaa, jag känner igen dig, du bor på adressvägen 14 i brastad!" som absolut borde få en 1.06-varning. Att hänvisa till att "det är svårt att skilja på ironi och faktiska uppgifter" är naturligtvis bara imbecillt. Men tyvärr, bajsnödigheten har fått sig inte bara ett utan många ansikten här på Flashback.
2021-10-26, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heebu

Det är heller inte omöjligt att spåra någon som helst information om anställda hos MUST. Ta som exempel Lena Hallin

Aha, det var henne som Mongoprofeten pekade ut med sitt inlägg? Att det var Lena Hallin som satt i källaren på MUST? Men borde inte du få en varning nu då, isåfall!?
2021-10-26, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Det är inte 1.06 om det är helt och hållet uppenbart att det handlar om ett uttryck som är välkänt för alla i hela världen. Det är inte jämförbart med ditt inlägg.

Det var den nolltoleransen det....
2021-10-26, 03:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vad menade du egentligen med frasen?

Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?

Rent "juridiskt" är det enbart en fråga. Inte ett utpekande`av någons identitet.
"Börjar det bli kallt i Norrköping?" skulle i så fall också kunna vara en förbjuden fråga enligt 1.06?

Hade jag varit delstatsguvernör i någon fin sydstat, hade jag i alla fall inte satt någon i "stolen" för en sådan sak.

Håller med "Greta" en del, ser inte det som något röjande/efterfrågande av medlemmarnas identitet/-identiteter.
2021-10-26, 03:18
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det du inte verkar inse är att 1.06 inte tolererar skämt/ironi. Eftersom det kan vara svårt att avgöra när ett inlägg är menat som ett skämt är det i regel alltid enklare att tolka dessa inlägg som brott mot 1.06.
Du kanske borde anmäla dig som frivillig moderator så att du får ta del i besluten om vilka kommentarer som är menade som brott mot 1.06 och vilka kommentarer som bara är ämnade som skämt.

Det är heller inte omöjligt att spåra någon som helst information om anställda hos MUST. Ta som exempel Lena Hallin

Bara för att du inte sitter och letar efter var folk som skriver på FB bor eller jobbar, så betyder det inte att även dessa finns. Så även om din kommentar från början mest var ett skämt så finns det eventuellt folk som iom dina kommentarer börjat leta efter kopplingar till verkliga personer.

"Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?" eller hur det skrevs är som jag ser det inget brott mot 1.06.
Ungefär som att säga "Börjar det bli kallt i Moskva?" eller liknande. Kan givetvis ses som trams i tråd att fråga sånt som "Greta" gjorde, men det var väl inte i en tråd som det ansågs som trams?
Upplevde att det var okej. Även om det var imbecillt.
Senast redigerad av kraftfoder 2021-10-26 kl. 03:22.
2021-10-26, 03:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag kommer vidare, det är inte ett solklart fall.
Du glömde att läsa dessa två inlägg:

https://www.flashback.org/sp77703604

https://www.flashback.org/sp77703885

Du kommer inte vidare, det är ett avslutat fall.
Du glömde att läsa dessa två inlägg.

(FB) Varning av Madtop för regel 1.06, fast bröt jag verkligen mot den regeln?

2021-10-26, 07:52
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det du inte verkar inse är att 1.06 inte tolererar skämt/ironi. Eftersom det kan vara svårt att avgöra när ett inlägg är menat som ett skämt är det i regel alltid enklare att tolka dessa inlägg som brott mot 1.06.
Du kanske borde anmäla dig som frivillig moderator så att du får ta del i besluten om vilka kommentarer som är menade som brott mot 1.06 och vilka kommentarer som bara är ämnade som skämt.

Bara för att du inte sitter och letar efter var folk som skriver på FB bor eller jobbar, så betyder det inte att även dessa finns. Så även om din kommentar från början mest var ett skämt så finns det eventuellt folk som iom dina kommentarer börjat leta efter kopplingar till verkliga personer.

Du har fel, att spåra folk till MUST, KGB, CIA välj vilken underrättelsetjänst du vill i världen, så är det omöjligt att spåra användare dit. Underrättelsetjänster skulle aldrig använda offentligt anställda till sådana här operationer, så dumma är de inte. Sluta larva dig.
2021-10-26, 07:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du kommer inte vidare, det är ett avslutat fall.
Du glömde att läsa dessa två inlägg.

Jag kommer vidare, ge det lite tid bara. Polletten kommer att trilla ner hos många, folk behöver bara fundera över detta ett tag och inse ironin i det hela.
2021-10-26, 07:58
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?" eller hur det skrevs är som jag ser det inget brott mot 1.06.
Ungefär som att säga "Börjar det bli kallt i Moskva?" eller liknande. Kan givetvis ses som trams i tråd att fråga sånt som "Greta" gjorde, men det var väl inte i en tråd som det ansågs som trams?
Upplevde att det var okej. Även om det var imbecillt.

Instämmer där, min kommentar kan vara alltifrån ironiskt, imbecillt till idiotiskt. Den kan vara i stort sett allt, förutom ett brott mot 1.06.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-26 kl. 08:03.
2021-10-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Rent "juridiskt" är det enbart en fråga. Inte ett utpekande`av någons identitet.
"Börjar det bli kallt i Norrköping?" skulle i så fall också kunna vara en förbjuden fråga enligt 1.06?

Hade jag varit delstatsguvernör i någon fin sydstat, hade jag i alla fall inte satt någon i "stolen" för en sådan sak.

Håller med "Greta" en del, ser inte det som något röjande/efterfrågande av medlemmarnas identitet/-identiteter.

Ja det du ger exempel på där hade absolut kunnat vara ett brott emot regel 1.06, Användarnas Anonymitet,
ifall du i en diskussion hade skrivit det riktat till en annan användare här på Flashback.

Det här är inte en fråga om juridik utan om det gemensamma regelsystem på Flashback
som är till för att skydda användarnas anonymitet.

Och någon delstatsguvernör i valfri ful amerikansk sydstat har således ingenting alls att säga till om i det avseendet.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-26 kl. 09:44.
2021-10-26, 09:52
Medlem
Citat:
Min skuld är inte bevisad.

Citat:
Jag kommer vidare, det är inte ett solklart fall.
Du glömde att läsa dessa två inlägg:

https://www.flashback.org/sp77703604

https://www.flashback.org/sp77703885

Citat:
Jag kommer vidare, ge det lite tid bara. Polletten kommer att trilla ner hos många, folk behöver bara fundera över detta ett tag och inse ironin i det hela.

Jag förstår inte riktigt hur du har tänkt dig att du alls ska kunna komma vidare i det här ärendet?

Du har fått svar både från en administratör och en moderator och det har fastslagits att de anser
att varningen du fick för brott emot regel 1.06, Användarnas Anonymitet, var fullt befogad enligt deras tolkning.

Och på Flashback så är det ju i slutändan deras regler och tolkningar som faktiskt gäller och de har ju avslagit din överklagan.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-26 kl. 10:42.
2021-10-26, 11:32
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Det var den nolltoleransen det....
Det är faktiskt inte så svårt att förstå de få nyanserna som finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in