2021-09-28, 16:12
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Haha! Vad är du för klappträ?

Handlar inte denna tråd om klubbarnas ekonomi? Spelet ishockey finns det andra trådar för! Flöjtskalle!

MitchBajs tjatar om att FBK har så dyr trupp, är ett köpelag etc. Hans jävla PlastLäjkers kanske kan se sig i spegeln och ha lite självdistans!

Jag är trevlig mot de som är trevliga mot mig!

Med tanke på dina tidigare inlägg så verkar du vara en liten människa, en mobbare. Så jag tar inte åt mig av dina påhopp. Hört talas om glashus?

Gå och lägg dig pajas! Din hjärna verkar inte normal!
Jag ber om ursäkt!

Jag tänkte inte alls på att vi var just i tråden om klubbarnas ekonomi utan trodde jag som vanligt var i den "allmänna" hockeytråden, därav mitt felaktiga inlägg. Det blev väldigt fånigt och jag är ledsen för det.
Citera
2021-09-28, 16:22
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Pust
Har du inte fått ge dina gener till nästa generation?

Slappna av.
Mindervärdeskomplexet måste väl inte synas varje vecka.....
Jag vet inte om du är rätt person att skriva om mindervärdeskomplex eller vad är det som mindervärdeskomplexet ligger för ämne?

Härrör du till antalet SM-Guld, Antalet slutspel, kostnad för truppen, Antal säsonger i dig I, Allsvenskan och Superallsvenskan (samma serie) eller vad är det du tycker Mitch har mindervärdeskomplex för?

Skall vi börja berömma de lag som åker ur och har lägst trupplöner. Skall vi ge cred till de som låter bli att låta kommunerna sponsra med sina bolag. Är det denna typ av mästerskap ni vill vi skall spela i framtiden.
Citera
2021-09-28, 16:29
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ett sådant bolag har Frölunda med Frölundahälsan, men sjukgymnaster act annat mot klubben och mot andra.
Jag är ofta i Majorna Slottskogen och kommer förbi detta.
"Kommer förbi ett företag"

Västra Frölunda är en stadsdel i Göteborgs västra delar. I folkmun många gånger kallat enbart Frölunda. Att företag tar ortsnamn är inte ovanligt alls. Frölunda Måleri, Frölunda Bageri, Frölunda Golv...you name it.
Citera
2021-09-28, 16:33
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
"Kommer förbi ett företag"

Västra Frölunda är en stadsdel i Göteborgs västra delar. I folkmun många gånger kallat enbart Frölunda. Att företag tar ortsnamn är inte ovanligt alls. Frölunda Måleri, Frölunda Bageri, Frölunda Golv...you name it.

Det ligger i Frölundaborg...Heter visst Frölunda Ortopeden.
Citera
2021-09-28, 16:50
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Är det ngn substans i Leksand egna kapital....Varumärke 20 miljoner...
Malmö flyger nog bara till de två nordliga matcherna....tomtar

Klubbarnas egna kapital 2019/2020
Färjestad 118,9 mkr
HV71 56,4 mkr
Skellefteå 47,5 mkr
Frölunda 44,2 mkr
Växjö 29,9 mkr
Djurgården 29,3 mkr
Luleå 24,3 mkr
Leksand 22,7 mkr
Brynäs 16,2 mkr
Rögle 10,6 mkr
Linköping 9,6 mkr
Oskarshamn 7,5 mkr
Örebro HK 7,2 mkr
Malmö 2,9 mkr
Du bevisar din uppstudsiga attityd och din okunskap med all tydlighet!

Fundera över varför Rögle har MINDRE än hälften i eget kapital är Leksand. Ändå har Rögle enligt dig sparat miljoner på egna produkter som du själv säger. LIF har värvat friskt och betalat runt! Men har likväl kapital att övervintra om det behövs. Ring någon bekant som kan en del om bokföring. Att vara ljusår från senaste mästerskap och varit lindansarlag i många år gör att tillgångarna sinar (biljetter, sponsorer etc) LIF har några SM och en tradition som är vida större än rögles. Tre Kronor var många år 50% LIF och %=% BIF och jag håller inte på någon av dem.

Du tillhör de ungarna på skolgården UNDER FOTBOLLEN som alltid skrek: "OJÄMNA LAG - OJÄMNA LAG - OMVAL..."

Skillnaden är att nu gäller: "Ojämna kassor!" "Lika kapital för alla!" "Samma lönebudget för alla lag"

Att du som så ofta syns i Majorna inte förstått att klubbarna har så oändligt mycket mer samarbete (som speglar sig även i ekonomin) än du anar är tragiskt.

Läste du artikeln om gubben Frölundas sliprum som hjälper svenska lirare med åkyta, skålning, radie och annat oavsett klubb?? Nä, det såg du inte. Du gnäller som en skolgårdsunge utan att ha en aning om vilka ekonomiska villkor som gäller för SHL-klubbarna.

Du är King Louie under röglematchernas första 15 minuter och lägger 10 inlägg och minsta målchans, men sedan, om Rögle ligger under med 3 baljor, då skriver du inte ett skit om lika bra chanser för ditt favoritlag. Håna inte andra för deras inställning! Justera ditt eget falska högmod och lär av de andra supportrarna.

Edit:En vänligare ton users emellan vore trevligt. Inklusive mig själv många gånger.
Senast redigerad av Bennybrandslang 2021-09-28 kl. 16:54.
Citera
2021-09-28, 16:53
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Örgryte Friidrott har väl också lokaler i Frölundaborg, likt andra företag och föreningar.

Var inte min mening att lägga mig i din diskussion med en annan user, men namnet frölunda är inte skyddat på något sätt. Däremot "Blåvitt" skulle jag tro.
Citera
2021-09-28, 18:49
Moderator
vfs avatar
Citat:

Frölunda Ortopeden är ett vårdbolag som har avtal med olika försäkringsbolag. Det har inget med Frölunda hockey att göra så vad menar du?
Citera
2021-09-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Jag vet inte men tråden verkar mest bestå av icke pålästa hobbitar som talar om andra klubbars felaktiga/regelvidriga ekonomi.

Varför inte redovisa egna klubbens resultat, lönekostnader, kostnad för A-trupp och etc

Att kalla andra för pajas i flera inlägg har i gen direkt ekonomisk bäring.

Men för dig räcker det kanske?

E du lika tuff IRL?

Jag möter vissa på samma sätt som de möter mig.
Citera
2021-09-29, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Jag ber om ursäkt!

Jag tänkte inte alls på att vi var just i tråden om klubbarnas ekonomi utan trodde jag som vanligt var i den "allmänna" hockeytråden, därav mitt felaktiga inlägg. Det blev väldigt fånigt och jag är ledsen för det.

Tack! Det är lugnt. Jag ber dig om ursäkt också!
Citera
2021-09-30, 01:41
Medlem
Klubbarnas ekonomi har att göra till viss del med hur många de har i sina arenor.
Det blir en spännande resa att se OM vi får fortsätta ha publik och OM publiken kommer.
Citera
2021-10-25, 22:10
Medlem
Tvonds avatar
Tre klubbar får betala tillbaka en slant på coronastödet. Värst för Leksand som får återbetala hela 3 miljoner.

Citat:
. Rögle tvingas betala tillbaka 75 514 kronor, Malmö 558 366 kronor.
Värst drabbat är Leksand där summan landar på 2 914 859, för att vara exakt
Citera
2021-10-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Tre klubbar får betala tillbaka en slant på coronastödet. Värst för Leksand som får återbetala hela 3 miljoner.

mycket fiffel i de klubbarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in