2021-10-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violentsky
Okej, så det krävs stora doser för letal dos?

Det används inom narkos... Du skulle däcka långt innan dödlig dos. LÅNGT innan.
Citera
2021-10-04, 19:43
Medlem
trippelmumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trippelmums
Jag vet att många avfärdar IV som administrationssätt när det gäller ketamin, men jag vill med detta inlägg slå ett slag för denna förbisedda metod.

Det som framför allt skiljer intravenös injektion från andra metoder är att ketaminet slår DIREKT.
Då menar jag alltså omedelbart med full kraft, ofta i samma ögonblick som man drar sprutan ur armen. Ingen ökande väg uppåt eller ens någon snabb stegring, utan 0/1, av/på, helt nykter/K-hole på ett ögonblick, eller på några sekunder i segaste fallet.
0 till 100 på tre sekunder kan vara en intensiv upplevelse, och du kan inte få den med någon annan ROA. Det ger även upphov till en rush där man väldigt snabbt känner allt "släppa" och uppnår mer eller mindre omedelbar dissociation både fysiskt och i sinnet, vilket är en väldigt speciell känsla.

Jag vet att det snabba påslaget är förenat med viss risk, som framför allt består i att användaren skulle tappa all motorisk kontroll innan han hinner dra ut sprutan eller försätta den i ett säkert läge. Det får många att utesluta IV som metod, men man lär sig snabbt att hantera detta. Jag har själv runt 150 keta-injektioner bakom mig, och har aldrig varit i närheten av att göra illa mig själv.
Allra bäst är såklart att inte vara ensam när man gör detta utan ha en person man litar på i närheten som kan ta hand om verktyget när du är färdig och som ser till att allt går säkert till.

Förutom den snabba effekten finns det två saker till som har gjort IV till det huvudsakliga sättet jag tar mitt ketamin på, och det är:

Den höga potensen. Med mitt nuvarande S-ketamin av god kvalitet räckte det med 70 mg för att jag skulle nå K-hole, utan minsta tveksamhet. Jag ska strax prova med 60 mg för att se om det räcker.
Vill jag ha en kort men intensiv tripp brukar jag ta 40-50 mg, och är då tillbaka till noll på 20-30 min. För en liten "kittling"/tease tar jag 30 mg, gärna i samma lösning med en annan substans.
Jag har inte heller märkt av någon egentlig toleranshöjning, utan 40 mg ger samma effekt även nästa gång och gången efter, osv.

Den relativt korta verkningstiden kan vara både en fördel och en nackdel. Man kan som sagt besöka k-hole lite snabbt på lunchrasten och 20 minuter senare vara tillbaka på kontoret helt nykter, vilket är kul i sig. Å andra sidan vill man ju många gånger att det varar längre än så. Då är det iofs bara att administrera samma dos igen, eller injicera samma lösning i muskeln om man så vill. Är det bara K-hole man vill åt spelar ju tiden ändå ingen roll, och 15 minuter kan kännas som flera timmar.

Smidighet är det andra skälet. Jag brukar lösa upp ett halvgram ketamin i 5 ml destillerat vatten, filtrera med mikronfilter, och sen förvara lösningen i en steriliserad glasflaska (håller minst ett par dagar i kylskåp utan problem).
Sedan är det hur enkelt som helst att bara dra upp och administrera önskad mängd med hjälp av en vanlig insulinspruta.
Insulinare väljer jag eftersom de nästan alltid rymmer 1 ml, och dessutom har den millilitern uppdelad på 100 insulinenheter (units). Detta gör det väldigt bekvämt att mäta upp önskad dos, då jag får exakt 1 mg/enhet och 100 mg/ml. Dessa sprutor möjliggör också mycket noggrann uppmätning ned till enstaka milligram, vilket är särskilt viktigt med keta där 10 mg kan vara skillnaden mellan K-hole och medvetslöshet.

Man kan såklart göra lösningen mer koncentrerad (eller mer utspädd, om man inte är så noggrann och vill öka felmarginalen vid dosering), även om jag vill minnas att ketaminets maximala löslighet i vatten ligger just någonstans runt 100 mg/ml. Jag kan dock ha fel, och man kan ju alltid klämma in mer i en varm lösning, men det har jag inte experimenterat med, då jag är nöjd med koncentrationen ovan.

Så om du brukar administrera ditt knark som proffs även annars, eller ändå IM:ar ditt keta, så rekommenderar jag att du provar på IV - det är värt ett försök! Men om du inte redan använder sprutor, så är inte ketamin rätt substans att ta jungfrufixen med. Spara den till någon annan drog. Eller ännu hellre: hoppa över sprutorna helt, och lämna detta sätt till mer erfarna användare.

Drygt ett år och flera hundra ketamininjektioner senare har jag ändrat uppfattning kring ketamin IV. För det första försvinner magin väldigt snabbt, och det uppstår dessutom en sorts permanent (eller väldigt långsamt fallande) tolerans, som gör att jag även efter ett uppehåll på flera månader knappt känner av 70 mg intravenöst (vilket annars är en ganska hög dos), inte mer än som ett vagt pirrande i kroppen och en kort stunds avslappning. Att nå K-hole (vilket alltid var mitt huvudsakliga mål med att ta ketamin) har skett allt mer sällan, och blir svårare och svårare att pricka in med tiden. Tillvägagångssättet är också väldigt beroendeframkallande, och det är lätt hänt att man bara kör i sig dos efter dos med 15 minuters mellanrum tills allt är slut. Jag har aldrig provat kokain, men det verkar likt de beskrivningar av att injicera kokain som jag har läst. Just ja, biverkningar har även gjort sig gällande i form av allvarliga magsmärtor efter alltför intensiva binges.

Jag lägger härmed ketaminet på hyllan, i alla fall ett långt tag framöver. Det ger mig helt enkelt ingenting av det jag tyckte om så mycket, och det finns inte någon anledning att fortsätta. Hoppas dock på att ett långt uppehåll kan göra något för att återställa toleransen, och jag kommer sannolikt att prova ketamin igen i framtiden.
Rekommenderar ingen att ta ketamin IV, det är inte ett passande administrationssätt för de flesta ändamål. Knarka försiktigt!
Citera
2021-10-15, 15:52
Medlem
RetroLovers avatar
Jag har varit deprimerad länge, samt daglig ångest (panikångest inkl.). Är i riktigt dåligt skick sedan en händelse i somras, men som vanligt vägrar läkare skriva ut snabbverkande ångestdämpande, trots flera akutbesök och påtryckningar från familjemedlemmar. Det enda jag har för ångest är Buspiron, vilket inte har gett någon effekt.
Ska få en remiss till enheten för hjärnstimulering. De alternativ läkaren informerade mig om är ECT, rTMS eller Ketamin-injektion.
Funderar på det här med Ketamin. Är det någon här som har erfarenhet av att självmedicinera med Ketamin? Syftar då på tablettform.
Citera
2021-10-25, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover
Jag har varit deprimerad länge, samt daglig ångest (panikångest inkl.). Är i riktigt dåligt skick sedan en händelse i somras, men som vanligt vägrar läkare skriva ut snabbverkande ångestdämpande, trots flera akutbesök och påtryckningar från familjemedlemmar. Det enda jag har för ångest är Buspiron, vilket inte har gett någon effekt.
Ska få en remiss till enheten för hjärnstimulering. De alternativ läkaren informerade mig om är ECT, rTMS eller Ketamin-injektion.
Funderar på det här med Ketamin. Är det någon här som har erfarenhet av att självmedicinera med Ketamin? Syftar då på tablettform.

Ketamin tas väl oftast ej som tablett (osäker om det ens finns som tabletter?) då det har låg oral biotillgänglighet, det används oftast som nässpray eller infusion/injektion, även hört att det använts sublingualt på vissa håll.
Citera
2021-10-25, 20:01
Medlem
Basers avatar
Ta Ketamin efter peaken på mdma.. Nått speciellt man bör tänka på?
Citera
2021-10-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baser
Ta Ketamin efter peaken på mdma.. Nått speciellt man bör tänka på?

Ha en pipa dmt nära till hands när effekten av ketaminet börjar klinga av ska själv prova just det inom kort, ej testat mdma och ketamin tillsammans förr men dmt och ketamin har jag kört tillsammans några gånger med trevligt resultat!
Senast redigerad av Jemi0052 2021-10-28 kl. 23:05.
Citera
2021-11-05, 18:58
Medlem
Hallåj!

Jag har också en liten fråga om ketamin som partydrog. Har testat det mesta i livet, men inte blanda alkohol med iallafall något i pulverform.

Nu till min fråga är att man börjar komma upp i åren, orkar inte med bakfyllorna längre men skulle detta kunna vara något komplement till att inte behöva dricka så mycket?

Är dessutom mest ute i bilåkarsvängen så inte så lätt att gå in på en toa överallt och bara dra i sig nåt, men på något sätt ska det väl gå ordna.

Så min fråga är väl då att är det här något jag kan blanda med några öl och ändå vara på partyhumör? Eller finns det annat att rekomendera?

Mvh
Citera
2021-11-06, 02:42
Medlem
Har varit intresserad av att testa keta ett litet tag och köpte 1g för 800kr, inklusive utkörning. Känner absolut ingenting förutom att min näsa har domnat, skiten luktar/smakar också lite bensin-aktigt som
billigare ladd kan göra.
Hur "vanligt" är det att banka keta? för denna skiten är mer bankad än vår narkotikapolitik.

Hade förberett mig för en trip till mars men blev bara 800kr fattigare.
Men men, sånt är livet.
Citera
2021-11-06, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biginterswin
Har varit intresserad av att testa keta ett litet tag och köpte 1g för 800kr, inklusive utkörning. Känner absolut ingenting förutom att min näsa har domnat, skiten luktar/smakar också lite bensin-aktigt som
billigare ladd kan göra.
Hur "vanligt" är det att banka keta? för denna skiten är mer bankad än vår narkotikapolitik.

Hade förberett mig för en trip till mars men blev bara 800kr fattigare.
Men men, sånt är livet.

Hur mycket har du tagit? Antagligen inte alls ovanligt att ketan bankas de mesta av ketan som jag köpt via flugsvamp har ärligt talat verkat bankat i någon omfattning trots goda betyg.
Citera
2021-11-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Hur mycket har du tagit? Antagligen inte alls ovanligt att ketan bankas de mesta av ketan som jag köpt via flugsvamp har ärligt talat verkat bankat i någon omfattning trots goda betyg.

Över en typ 8-9 timmars period så tog jag allt. Ofantligt efterblivet att fortsätta när jag insett att det inte har nån effekt, och inte ens vet vad det egentligen är. Hoppades lite halvt desperat att det skulle kicka in men det hände aldrig. Fick tag på kontakten genom en polare så trodde inte att jag skulle bli totalt körd.
Citera
2021-11-11, 23:39
Medlem
Humpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biginterswin
Över en typ 8-9 timmars period så tog jag allt. Ofantligt efterblivet att fortsätta när jag insett att det inte har nån effekt, och inte ens vet vad det egentligen är. Hoppades lite halvt desperat att det skulle kicka in men det hände aldrig. Fick tag på kontakten genom en polare så trodde inte att jag skulle bli totalt körd.
Nästa gång får du läsa på lite innan känns de som. Keta ger effekt efter 10min, om du inte känt något innan 20min så är de bara att vaska. Du får effekt på små mängder.
Citera
2021-12-08, 19:59
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetroLover

Ketamin hjälpte mig, underverk! Jag sniffar det då och då. Mkt bra idé att testa om man är deppad. Som att rensa luddet på torktumlaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in