2021-10-25, 19:38
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Enligt andra undersökningar är skyddet inte mer än 17% vilket jag också länkat till, men det har du förstås inte läst. Är inte direkt förvånad. Att du anser att 50% är "awesome" jämfört med 95% visar tydligt din bristande analysförmåga.

17% är ju inte ens vad israelerna påstår men 17% är fortfarande 17% bättre än värdelöst vilket din analysförmåga uppenbarligen inte greppar.
Citera
2021-10-25, 19:48
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
England har kört nästan bara med Astra som inte har lika hög effekt som de andra vaccinen.
Vid detta laget börjar nog effekten klinga av.
Nu när delta + rullar igång i England räcker inte Astra till helt enkelt.

För mig som vanlig okunnig medborgare, så är den spontana tanken att problemet borde kunna lösas genom att tidigarelägga den tredje dosen. Men det är kanske inte så enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Sen innan vet vi att när smittan skenar i England brukar Sverige följa efter om några veckor.

Övriga Europa ligger efter Storbritannien i vaccineringen. Därmed borde övriga Europa kunna utnyttja Storbritannien som varsel vad som kommer att hända, ifall man inte agerar.
Citera
2021-10-25, 19:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
17% är ju inte ens vad israelerna påstår men 17% är fortfarande 17% bättre än värdelöst vilket din analysförmåga uppenbarligen inte greppar.

17% är totalt värdelöst jämfört med 95%. Din analysförmåga är inte den bästa.
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/09/kraftig-nedgang-i-antikroppar-sju-manader-efter-dubbla-vaccindoser/

Det är uppenbart att skyddet är HELT VÄRDELÖST efter 6 månader.
Citera
2021-10-25, 19:54
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
17% är totalt värdelöst jämfört med 95%. Din analysförmåga är inte den bästa.

Det är uppenbart att skyddet är HELT VÄRDELÖST efter 6 månader.

Om 17% är lika mycket som 0%, varför ger du inte mig 17% av dina ekonomiska tillgångar?
Citera
2021-10-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Gör det verkligen i verkligheten? Möjligtvis anmält våld. Många länders medborgare är ju inte så pigga på att anmäla om de blivit ursatta för våld, speciellt inte de som själva är kriminella.

Ser man till integrationen i våra Nordiska länder så ligger Sverige långt ner. Andra lagar och regler i våra Nordiska länder. Några axplock:

- Hur migrationens mönster ser ut visar betydande skillnader mellan länderna både i antal och vilka etniciteter som dominerar
- I andra Nordiska länder får man inte bo var man vill under 3 år. Problemområden finns men inte så uttalat som i Sverige.
- Det finns medborgarprov. Språk och kultur ingår. Dock inte i Sverige.
- Servicesektor och ffa vård används som integrationsmotor. Stor skillnad i andra länder där utbildningsnivån och närvaro av sjuksköterskor är högre, ffa Norge.
- Det finns i regel en mycket mindre privatisering av äldreomsorg och LSS-verksamhet i andra Nordiska länder.
- I Sverige använder man sig av delade turer i vården. I princip icke-existerade i andra Nordiska länder. Betydligt sämre arbetsförhållande i Sverige.

Listan kan göras hur lång som helst.

Rörande våldsstatistik, rån mm ligger Sverige dåligt till i Europa och långt ifrån övriga Nordiska länder.
Citera
2021-10-25, 19:59
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Varför brukar man ta vaccin? Du kanske tycker vi ska sluta med alla typer av vaccination? Varför ta upprepade TBE-sprutor? Stelkramp?

Stelkramp skyddar vadå? 10 år någonting
Tbe efter tre sprutor skyddar vadå? 10-20 år

Skillnaden är att vi försöker vaccinera oss mot ett förkylningsvirus och det går inte att få ett absolut skydd mot dessa. Det muterar och vi får vara nöjda med den skyddseffekten som vi har av vaccinen mot svår sjukdom och död.

För eller senare åker vi alla dit men snälla nån om vi har ett grundskydd av vaccinen, är under 60 år och hyffsat friska då är det lugnt.
Dom flesta kommer nog inte ens att fatta att förkylningen var covid.

Du är helt hysterisk med dina sprutor och hur gick det förra gången när du fuskade till dig dos två?
Det blev väl inte helt perfekt utan det hade med facit i hand varit bättre att vänta på din tur och fått ett längre tidsintervall mellan sprutorna.

Jag fick vänta nästan 6 veckor, perfekt med andra ord
Citera
2021-10-25, 20:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om 17% är lika mycket som 0%, varför ger du inte mig 17% av dina ekonomiska tillgångar?

Jag har aldrig påstått att skyddet är lika med noll procent, utan att det är helt värdelöst.

Om du ska genomgå en operation och sannolikheten är 95% att du överlever tolkar du det sannolikt som ganska goda odds. Sjunker denna sannolikhet till 17% från de ursprungliga 95% skulle du antagligen tolka det som värdelöst. Jag skulle i alla fall göra det. Det var därför jag skrev att skyddet är helt värdelöst efter 6-7 månader. Om 83% blir infekterade trots vaccin hade aldrig vaccinet godkänts, om det varit de ursprungliga siffrorna. Det är på tok för ineffektivt. Tycker all data pekar på att det behövs påfyllning. Vi riskerar att gå en väldigt jobbig vinter till mötes om inte detta sker snarast. Det finns inte så mycket mer att säga eller skriva om det. Siffrorna finns ju där. Sen kan vi strida om semantiken hur länge som helst. För dig är det uppenbarligen bara värdelöst om det visar en skyddseffekt på 0,0000000%, visar vaccinet en skyddseffekt på 0,0000001% är det inte värdelöst enligt dig. Tack, då vet vi det.
Citera
2021-10-25, 20:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att skyddet är lika med noll procent, utan att det är helt värdelöst.

Om du ska genomgå en operation och sannolikheten är 95% att du överlever tolkar du det sannolikt som ganska goda odds. Sjunker denna sannolikhet till 17% från de ursprungliga 95% skulle du antagligen tolka det som värdelöst.

Men det är inte 17%. Även om den skulle sjunka till 0% skydd mot infektion skulle det fortfarande inte vara värdelöst för du har fortfarande B-cellerna kvar och betydligt fler B-celler efter 7 månader än vad du hade efter 3 veckor.
Citera
2021-10-25, 20:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Stelkramp skyddar vadå? 10 år någonting
Tbe efter tre sprutor skyddar vadå? 10-20 år

Skillnaden är att vi försöker vaccinera oss mot ett förkylningsvirus och det går inte att få ett absolut skydd mot dessa. Det muterar och vi får vara nöjda med den skyddseffekten som vi har av vaccinen mot svår sjukdom och död.

För eller senare åker vi alla dit men snälla nån om vi har ett grundskydd av vaccinen, är under 60 år och hyffsat friska då är det lugnt.
Dom flesta kommer nog inte ens att fatta att förkylningen var covid.

Du är helt hysterisk med dina sprutor och hur gick det förra gången när du fuskade till dig dos två?
Det blev väl inte helt perfekt utan det hade med facit i hand varit bättre att vänta på din tur och fått ett längre tidsintervall mellan sprutorna.

Jag fick vänta nästan 6 veckor, perfekt med andra ord

1. Covid19 är inget förkylningsvirus utan ett neurologiskt SARS-virus.
2. "Grundkyddet" är inte mycket värt efter 6-7 månader. Det är i det närmaste helt värdelöst.
3. Om vi "åker dit" beror på två saker. Om vi är mottagliga och om vi utsätts för viruset.
4. Mottagligheten beror på om vi har antikroppar eller inte. Är vi vaccinerade i någorlunda närtid har vi högst sannolikhet betydligt mer antikroppar än om det var länge sedan vi vaccinerade oss. Om många är vaccinerade och har upprätthållit sitt skydd minskar sannolikheten att vi stöter på någon som gör oss sjuka.
5. Du gick 3 veckor längre än nödvändigt utan skydd från din vaccination. Om det var optimalt eller inte beror väl på vad du möter 3 veckor innan ditt skydd har blivit så dåligt att du riskeras att smittas trots vaccin, OM du nu inte får en påfyllnadsdos.
6. Ska man bara vaccinera sig 1 gång om året skulle jag tro att den optimala tiden att göra det är någon gång under oktober månad. Då klarar man sig sannolikt hela vintern.
Citera
2021-10-25, 20:29
Medlem
Jag måste ge lite cred till IMBILDEN och Melange5738. Ni tillhör båda två (enligt mig) forumets främsta och mest obstinata vaccinförespråkare, ändå lyckas ni vara helt oense om hur bra vaccinen egentligen är! Det är väldigt underhållande, och faktiskt också lärorikt. Jag menar det verkligen - debatt och motsatta åsikter är det som för kunskapen framåt. Keep it up!
Citera
2021-10-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2

Rörande våldsstatistik, rån mm ligger Sverige dåligt till i Europa och långt ifrån övriga Nordiska länder.
Min poäng som du helt verkar ha missat var alltså att Svenskar är mer benägna att anmäla brott än vad människor är i många andra länder i Europa. Så ta den statistiken du förlitar dig på med en jättenypa salt.
Citera
2021-10-25, 20:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Seattle, WA — Jessica Berg Wilson, an "exceptionally healthy and vibrant 37-year-old young mother with no underlying health conditions," passed away from COVID Vaccine-Induced Thrombotic Thrombocytopenia. She did not want to get vaccinated. Disappointed but relieved face

RIPDove of peace

https://twitter.com/ke11ybender/status/1444099139977945088/photo/2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in