2021-10-25, 17:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Oroa er inte för att Dan oh Magnus ska vara sysslolösa nu när magasinet sätts på paus. Dom har båda nu varsin egen hemsida där texter ska publiceras, varför nuvarande hemsidor inte duger förstår nog ingen.

Men syftet med hemsidorna förstår alla.

https://www.nordlighorisont.se/

https://hyperboreanthoughts.com/
Citat:
Allfader-Gud är Skapelseguden, den Store byggmästaren och det var så han kändes av vår ras när Hyperborea och Atlantis var våra hem. När dessa urhem föll och rasen med dem, var det upp till mystikerna och mästarna att bevara och förmedla kunskapen om hur vi placerades på denna jord med uppdraget att etablera och upprätthålla Gotharis ordning (hans gudomliga kosmiska – naturliga – lagar). Så har de gjort genom historien och vi är dem ett stort tack skyldiga.
Citat:
Medan Allfader-Gud i mångt och mycket är ”opersonlig” är våra mästare sådana vi kan vända oss till. Självfallet kan vi alltid vända oss till vår fader, Gothari, men vi gör det med tacksamhet och bön om hjälp att göra hans vilja, att vara hans verktyg. Till mästarna – som en gång var människor av kött och blod – kan vi med fördel vända oss med andra spörsmål, som rör vårt liv här och nu.

Våra himmelska mästare är inte gudar, de har däremot uppnått nivåer av medvetande som gör dem gudalika, och härförare för de ariska själarna (glöm inte att arier betyder ”de två gånger födda”). Dessa mästare lär man känna och kommunicera med genom olika tekniker, varav meditation är en.

Alltså har vi Gothari på toppen av pyramiden; det verkliga allseende ögat (inte de kaoskrafter som den nya världsordningen hämtar sin mörka energi ifrån) och hans härförare är de människor som uppnått en medvetandegrad som gör dem till himmelska mästare.
https://www.nordlighorisont.se/var-ras-pantheon/

Den här memen med de bisarrt utsmyckade pridedårarna som demonstrerar, men istället Söderman, coronaförnekare, siffermystiker och anti-5G-nätverk: "Varför tar de oss inte på allvar!"
Citera
2021-10-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Tidningen Framåt, ja, den hade jag glömt. Var det inte Einstein som sa att höjden av genialitet är att göra samma sak, om och om, igen och förvänta sig ett nytt resultat.
Även Svegot fanns i tryckta exemplar.
https://web.archive.org/web/20210118174654/https://www.svegot.se/product/svegot-november-2019/

En sida som de försökt lägga i minneshålet nu.

Jag tror att de helt enkelt tycker att det är skoj att trycka upp grejer på ett eget lite tryckeri. Och det kan man väl tycka är en skojig liten hobby.

Citat:
Så klart att de har det. Då kan man betala medlemskap, betala tidningen (som inte kommer), köpa Svegot-mynt, donera till husfonden, arbeta gratis på huset, donera till Magnus sida, donera till Dans sida... Jag har säkert glömt flera donationsmöjligheter, men finns det bara vilja, så kan man säkert hitta fler.

Man kunde även swisha över en födelsedagspeng till Dan när han fyllde år. Han fyllde ju jämt och bra: 39år. Han berättade även för lyssnarna vilket nummer de skulle swisha till. De flesta brukar ju uppmana folk att swisha till något gott ändamål när de fyller år, men Dan tycker att han själv är det goda ändamålet. Är Dan narcissist?
Citera
2021-10-25, 18:37
Medlem
Lugn!

När det andra Svenskarna Hus väl är köpt så kommer medlemmarna rullandes som korvar in i föreningen, betalt av någon donatorer som vill stå som staty, när har givit bort sitt pensionssparande till Dan o Magnus!

Klart man får offra något tills vidare!
Senast redigerad av Tc-99m 2021-10-25 kl. 19:05.
Citera
2021-10-25, 18:39
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordanvind
Oroa er inte för att Dan oh Magnus ska vara sysslolösa nu när magasinet sätts på paus. Dom har båda nu varsin egen hemsida där texter ska publiceras, varför nuvarande hemsidor inte duger förstår nog ingen.

Men syftet med hemsidorna förstår alla.

https://www.nordlighorisont.se/

https://hyperboreanthoughts.com/

Intressant bisyssla under tiden de är avlönade av föreningen. Jag förutsätter att de kommer arbeta med detta på sin fritid....
Citera
2021-10-25, 18:43
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Tidningen Framåt, ja, den hade jag glömt. Var det inte Einstein som sa att höjden av genialitet är att göra samma sak, om och om, igen och förvänta sig ett nytt resultat.

Släng på en femhunka, så ska du nog få se de storslagna talen!

Ja, talen, är väl desamma som gått varma i åtminstone tjugo år. Har man hört ett par, så har man hört de flesta.

Så klart att de har det. Då kan man betala medlemskap, betala tidningen (som inte kommer), köpa Svegot-mynt, donera till husfonden, arbeta gratis på huset, donera till Magnus sida, donera till Dans sida... Jag har säkert glömt flera donationsmöjligheter, men finns det bara vilja, så kan man säkert hitta fler.

Magnus peakade 6 juni 2008, sedan dess har det gått utför med talen.
Citera
2021-10-25, 18:59
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Även Svegot fanns i tryckta exemplar.
https://web.archive.org/web/20210118174654/https://www.svegot.se/product/svegot-november-2019/

En sida som de försökt lägga i minneshålet nu.

Jag tror att de helt enkelt tycker att det är skoj att trycka upp grejer på ett eget lite tryckeri. Och det kan man väl tycka är en skojig liten hobby.

Framför allt handlar det om att slå mynt av absolut allting. De tror att allt de säger och skriver är så värdefullt att de kan sätta en hög prislapp på det. Allmogen håller uppenbarligen inte med. Samtidigt hade det varit lite kul att nagelfara skriverier från några år sedan och jämföra med nyare alster. En hel del skulle garanterat kännas igen.

Ett tag tryckte de T-shirts också. I Berlin. Conrad av dåvarande I&C fick ta över maskinen, innan samgåendet. En del av produkterna modellade han och hans skyltdocka under Youtubesändningarna. Men det rann snabbt ut i sanden. Conrad tyckte det var jobbigt och tidskrävande att trycka tröjor. Dataspelandet blev lidande.

Det finns f.ö. några I&C-avsnitt kvar på Youtube. Relevant, eftersom I&C-tråden stängdes och uppgick i denna. Tänk så mycket som hänt på några år...

Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Man kunde även swisha över en födelsedagspeng till Dan när han fyllde år. Han fyllde ju jämt och bra: 39år. Han berättade även för lyssnarna vilket nummer de skulle swisha till. De flesta brukar ju uppmana folk att swisha till något gott ändamål när de fyller år, men Dan tycker att han själv är det goda ändamålet. Är Dan narcissist?

Adolf, Mao, Kim, Dan. Alla totalitära ledare vill skapa en personkult runt sig själva.
Senast redigerad av Suecote 2021-10-25 kl. 19:12.
Citera
2021-10-25, 19:06
Medlem
Var hittar man husfonden o alla redovisningar? Eller är det bara för medlemmar?
Citera
2021-10-25, 19:21
Medlem
Offerviljas avatar
Henrik Jonassons tal till Logikdagen är färdigskrivet nu. Att konstnären Jonasson och hans kompis Älvskald från podden Trollkarlstornet är så förtjusta i Det fria Sverige är underbart. Är det några som hjälper till att göra den nationella rörelsen sexig så är det de där två. Det ska bli mycket intressant att se vilka låtar Älvskald kommer att lira under spelningen i Svenskarnas hus på lördag. Chansen är att det där kan bli det bästa musikaliska uppträdandet på ett nationalistiskt evenemang någonsin. Jag älskar Älvskald! A real human being and a real hero!
Citera
2021-10-25, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Magnus peakade 6 juni 2008, sedan dess har det gått utför med talen.
Knäppa sekttal blir inte lika bra utan en knäpp sekt bakom sig. Jag lyssnade på gårdagens Radio Nordfront där de diskuterade förhållanden. När man skaffar en partner ska man ta med henne på middag med andra medlemmar för att se hur normala de är och hur bra barn de har. Efteråt ska man sätta sig ner med henne och diskutera igenom middagen. "Du såg hur normala de var" och " du såg hur bra barn de har". "Nu ser du att vi inte är några dårar".

Behöver man ha en diskussion med sin kvinna för att övertyga henne om att man inte är en dåre och att ens vänner inte är dårar, då är man en dåre som umgås med dårar.
Citera
2021-10-25, 19:30
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Henrik Jonassons tal till Logikdagen är färdigskrivet nu. Att konstnären Jonasson och hans kompis Älvskald från podden Trollkarlstornet är så förtjusta i Det fria Sverige är underbart. Är det några som hjälper till att göra den nationella rörelsen sexig så är det de där två. Det ska bli mycket intressant att se vilka låtar Älvskald kommer att lira under spelningen i Svenskarnas hus på lördag. Chansen är att det där kan bli det bästa musikaliska uppträdandet på ett nationalistiskt evenemang någonsin. Jag älskar Älvskald! A real human being and a real hero!

De du nämner, är det månne alias för de här två?

https://www.youtube.com/watch?v=_g_e7rw4qII
Citera
2021-10-25, 19:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Deras hus är i alla fall ganska fint nu, svårt att tro att det var en industrilokal förut.
Citera
2021-10-26, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaKatter567
OM de gjorde det skrev jag och det jag återger stämmer. Det är inte från feministiska texter och jag är en man din pajas. Det du skriver om att spöa kärringen är projicering. Det är vad du gör din ynkliga nolla.

Jag tror fortfarande inte nödvändigtvis att du är man eller nationell. När man granskar dina inlägg så har du inte skrivit något positivt om någon nationell företrädare utan istället likt andra rödingar så är det bara en massa gnäll och hånande på nationella personligheter.

Det finns vanligtvis tre grupper som tänker i termer av projicering. Människor från den judiska gruppen, marxister och en del kvinnor.

Citat:
Vikingarna pratar de mycket om och har som ideal. De slog aldrig sina kvinnor och om nån en gång gjorde det

De två fetade bitarna ur din skrivna text är motsägelser. Precis som meningar likt: "Jag äter aldrig godis men om jag gör det så borstar jag alltid tänderna efteråt."

Ditt argumenterade med projicering för att bygga upp en halmdocka som du kan attackera är också retorik i mongoklass.

Byter vi ut vikingarna mot någon annan entitet så blir det kanske ännu mer uppenbart för fler.

Du: Kommunisterna mördade inga människor, men om de gjorde det så fick de allihop dödsstraff!
Jag: Det finns flera kommunistiska massmördare och många av dem dog av ålderdom.
Du: Ingen fakta som bevisar sitt egna påstående. Det du skriver om är massmord är projicering och det är för att DU vill massmörda.

Du: Nazisterna dödade inga civila under kriget, men om de gjorde det så fick allihopa långa fängelsestraff!
Jag. Faktum är att nazister dödade civila under kriget, och långt ifrån alla som gjorde det fick ens fängelsestraff.
Du: Ingen fakta som bevisar sitt egna påstående. Det du skriver om dödandet av civila är är projicering och det är för att DU vill döda civila.

Det ovanstående blir lika ologiskt som att hävda att vikingarna inte byltade på sina egna kvinnor då och då. Eftersom de levde i flera spridda samhällen, hade ingen direkt stark centralmakt och levde under flera århundraden.

Nu är jag villig att spekulera men finns det ens bevis för att ett enda samhälle/folk/region i hela världen för 1 000 år (vikingatiden) sedan där män inte slog sina egna kvinnor?

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det hon skriver stämmer. När den kristne kungen Olov Tryggvason slog Ingrid Storråda, som var hednisk, så fick han alla emot sig så att danskarna, svenskarna och hans fiender i Norge attackerade och dödade honom i slaget vid Svolder.

Personen har fel eftersom personen skrev "Vikingarna", det innebär alla. Jag jewglade Ingrid Storråda och enligt Herman Lindqvist så finns det flera historier om henne.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/historia/a/xRVex8/sigrid-storrada-var-skoningslos-som-drottning

Den han berättar är att den svenske kungen var hennes son och för att knyta band till den danska knugen så hoppade hon i säng med denne änkeman och födde honom ett barn.

Hon kanske lyckades alliera de andra mot honom, men det låter mer rimligt att hon gjorde det genom sängvägen som är en beprövad kvinnlig taktik än att alla vikingasamhällen skulle gå emot honom för att han slagit en kvinna i ansiktet.

Men även om vi säger att det vore sant, så innebär inte det att personen har rätt för en händelse innebär inte att alla tänker så i hela samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in