2021-10-23, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Undrar vad hustomten Josef pysslar med nu då... Bemannar han korvrullaren och kaffebryggaren åt de fina herrarna tro?

Ser att Josef, som kallar sig själv Medarbetare i Svenskarnas hus, vevar mot Flashback på sitt nystartade twitterkonto:

"Jag läser lite på Flashback ibland. Väldigt tragiska individer där. Undrar hur mycket tid de mest aktiva av dem lagt på det där senaste året. Jag hoppas att någon av dem läser detta, så kanske myten om Josefs Källare blir sann. En helt ny grej att spekulera i."
Citera
2021-10-23, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Ser att Josef, som kallar sig själv Medarbetare i Svenskarnas hus, vevar mot Flashback på sitt nystartade twitterkonto:

"Jag läser lite på Flashback ibland. Väldigt tragiska individer där. Undrar hur mycket tid de mest aktiva av dem lagt på det där senaste året. Jag hoppas att någon av dem läser detta, så kanske myten om Josefs Källare blir sann. En helt ny grej att spekulera i."
Det faller alltid tillbaka på hur "tragiska" alla kritiker är och att de "saknar liv". Det om något börjar kännas lite tjatigt. Jag är glad att Josef har hittat något som fyller hans liv. Vissa fyller det med familj. Vissa fyller det med hobbies. Och vissa fyller det med att vara en alltiallo i någons sommarstuga.
Citera
2021-10-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Det faller alltid tillbaka på hur "tragiska" alla kritiker är och att de "saknar liv". Det om något börjar kännas lite tjatigt. Jag är glad att Josef har hittat något som fyller hans liv. Vissa fyller det med familj. Vissa fyller det med hobbies. Och vissa fyller det med att vara en alltiallo i någons sommarstuga.

En gratisdräng som jag kallar honom. Det är ju på landet. Jag håller med Roligt för honom att han funnit en mening i livet och är framgångsrik. Vi ändra är ju bara avundsjuka och tragiska 😉
Citera
2021-10-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jag gillar att damerna får en egen dag så de slipper den naturliga "terrorbalansen" mellan man och kvinna som DFS talar sig varma för. Undrar om Dan är på plats för att "tillrättavisa" damerna "fysiskt" om de gång för långt.

Ja de bör få ha det som andra kvinnor en dag per år åtminstone 😂
Citera
2021-10-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Här beklagar Det fria Sveriges ledning att man inte får ”fysiskt tillrättavisa en kvinna när hon går för långt”.
Ett annat problem, menar de, är att det inte i tillräcklig utsträckning råder en ”terrorbalans” där kvinnor fruktar mäns våld och därför låter bli att ”gå för långt”.

https://twitter.com/JonathanLeman/status/1450452459772645380
Nassesvinen tycker det är problematiskt att man inte får slå kvinnor.

Riktiga as. Jag är nationell men föraktar packet för allt de gör. Vikingarna pratar de mycket om och har som ideal. De slog aldrig sina kvinnor och om nån en gång gjorde det eller om hon bara inte var nöjd med honom så hade hon rätt till skilsmässa direkt. Kvinnan hade nycklarna till kistorna med värdesaker, guld och pengar. . Hon var chef över trälarna då mannen var borta.

Vikingar som var feta sågs ner på. Hade nån betett sig som dom på den tiden och lurat av folk pengar med lögner så hade dom dött.
Senast redigerad av FinaKatter567 2021-10-23 kl. 17:51.
Citera
2021-10-23, 19:21
Medlem
Offerviljas avatar
Jag förstår att Josef skriver som han gör om oss flashbackare. Det är något alldeles bedrövligt hur ni håller på alltså.

Kvällens största äckelsvin: baggebo1.

Kvällens stora favoriter: det kanadensiska bandet Alvvays.

Kärlek till den fina hjälten Josef och föreningen Det fria Sverige! ❤️ ❤️ ❤️
Senast redigerad av Offervilja 2021-10-23 kl. 19:31.
Citera
2021-10-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaKatter567

Riktiga as. Jag är nationell men föraktar packet för allt de gör. Vikingarna pratar de mycket om och har som ideal. De slog aldrig sina kvinnor och om nån en gång gjorde det eller om hon bara inte var nöjd med honom så hade hon rätt till skilsmässa direkt. Kvinnan hade nycklarna till kistorna med värdesaker, guld och pengar. . Hon var chef över trälarna då mannen var borta.

Vikingar som var feta sågs ner på. Hade nån betett sig som dom på den tiden och lurat av folk pengar med lögner så hade dom dött.

Jag tvivlar starkt på att du är nationell, det är inte ens säkert att du är kvinna, fast å andra sidan så argumenterar du väldigt kvinnligt. Först skriver du: "De slog aldrig kvinnor". För att direkt i nästa mening säga att de gjorde det och då kunde kvinnan välja att ta ut skilsmässa.

Du pratar som om relationerna mellan man och kvinna vid den här tiden i Norden är väldokumenterade, det är de inte. Kanske du får din fakta från tv-serien "Vikings" vad vet jag.

Du tror allvarligt på att samma typer av män som åkte iväg till sjöss, landsteg på andra folks land där de dödade, plundrade, våldtog, förslavade män och kvinnor som de senare tog med sig hem.

Sedan skulle samma man komma hem till frugan och när denne frågar varför maten inte är på bordet så börjar kvinnan tjura på honom och sedan när han försöker resonera med henne så skriker hon ut att han kan laga sin egen mat! Du tror att denna mannen som gör med vällustig iver allt det jag skrivit ovanför, inte skulle ge henne en dagsedel så huvudet spann 180 grader om hon inte gjorde sina sysslor som att föda honom?

Hur vore det om du började tänka själv istället för att läsa feministiska texter?
Citera
2021-10-23, 21:16
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Josefs twitter: https://twitter.com/josef_elgaras

Jag är otroligt imponerad av rödingarnas internetkrigande här på Flashback. De är så fruktansvärt skickliga. Varenda tråd som handlar om nationella poddar och organisationer har de lyckats förstöra. Anledningen till att vi nationalister förlorar är för att vi är så mycket sämre än vad de är. Till och med våra bästa skribenter går hela tiden in i deras fällor.

Om Joseph Goebbels hade varit svensk och levt idag så hade han varit bäst på Flashback, och i förrgår färgade jag mitt hår kastanjebrunt och kommer från och med nu att vara bosatt i ett litet hus ute på landsbygden. Jag mår så himla bra nuförtiden.
Citera
2021-10-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmfast
Jag tvivlar starkt på att du är nationell, det är inte ens säkert att du är kvinna, fast å andra sidan så argumenterar du väldigt kvinnligt. Först skriver du: "De slog aldrig kvinnor". För att direkt i nästa mening säga att de gjorde det och då kunde kvinnan välja att ta ut skilsmässa.

Du pratar som om relationerna mellan man och kvinna vid den här tiden i Norden är väldokumenterade, det är de inte. Kanske du får din fakta från tv-serien "Vikings" vad vet jag.

Du tror allvarligt på att samma typer av män som åkte iväg till sjöss, landsteg på andra folks land där de dödade, plundrade, våldtog, förslavade män och kvinnor som de senare tog med sig hem.

Sedan skulle samma man komma hem till frugan och när denne frågar varför maten inte är på bordet så börjar kvinnan tjura på honom och sedan när han försöker resonera med henne så skriker hon ut att han kan laga sin egen mat! Du tror att denna mannen som gör med vällustig iver allt det jag skrivit ovanför, inte skulle ge henne en dagsedel så huvudet spann 180 grader om hon inte gjorde sina sysslor som att föda honom?

Hur vore det om du började tänka själv istället för att läsa feministiska texter?

OM de gjorde det skrev jag och det jag återger stämmer. Det är inte från feministiska texter och jag är en man din pajas. Det du skriver om att spöa kärringen är projicering. Det är vad du gör din ynkliga nolla.
Citera
2021-10-23, 23:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmfast

Det hon skriver stämmer. När den kristne kungen Olov Tryggvason slog Ingrid Storråda, som var hednisk, så fick han alla emot sig så att danskarna, svenskarna och hans fiender i Norge attackerade och dödade honom i slaget vid Svolder.
Citera
2021-10-25, 10:39
Medlem
Suecotes avatar
Citat:

Tack för intressant info. Jag vill inte hacka på Josef, men om han nu twittrar i DFS's namn så är han lika offentlig som Rundmagarna. Står han till arbetsmarknadens förfogande?

Att han inte inser ironin i all (gratis?) tid han lägger på att tjäna herrefolket i Skojarnas Hus samtidigt som han klagar på hur mycket tid Flashbackare lägger på att syna sekten... Fast det finns väl inte så mycket annat att göra om man bor i Älgarås.

F.ö.: Varför inte öppna upp huset som dagverksamhet för ortens arbetslösa? Eller fritidsgård för ungdomar? Kommer det kaozblattar kan ju Magnus undervisa dem i ideologi från sin talarstol...
Citera
2021-10-25, 13:04
Bannlyst
Såååå... DfS lägger ner sin tryckta tidning, för att den istället ska bli digital. De som redan har betalat sin prenumeration ges möjligheten att donera innevarande belopp (förfärligt snällt av Dan). Man "blöder pengar". Och av ren välvilja säljer man ut enorma mängder böcker för en spottstyver.

Detta samtidigt som man alltså slår besöksrekord på hemsidan och folk står på kö för att bli medlemmar.

Det huvudsakliga argumentet är att portot i Sverige är väldigt högt och att de inte har reklam i tidningen.

Således har vi nu tre personer med heltidslön som sitter i ett stängt hus och skriver artiklar på en internetsida. Hur blir det med själva tryckeriet nu? Ska det säljas av?

Konspirationsteoretikern inom undrar om det inte är någon pusselbit som saknas. Med tanke på att de går och väntar på att köpa ett nytt hus, så får man väl anta att det finns en stor efterfrågan på deras produkter och tjänster. Nyheter idag drev ju hela sin verksamhet ur Chang Fricks sovrum och med flickvännen som enda medarbetare och investerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in