Citat:
Ursprungligen postat av
FinaKatter567
Riktiga as. Jag är nationell men föraktar packet för allt de gör. Vikingarna pratar de mycket om och har som ideal. De slog aldrig sina kvinnor och om nån en gång gjorde det eller om hon bara inte var nöjd med honom så hade hon rätt till skilsmässa direkt. Kvinnan hade nycklarna till kistorna med värdesaker, guld och pengar. . Hon var chef över trälarna då mannen var borta.
Vikingar som var feta sågs ner på. Hade nån betett sig som dom på den tiden och lurat av folk pengar med lögner så hade dom dött.
Jag tvivlar starkt på att du är nationell, det är inte ens säkert att du är kvinna, fast å andra sidan så argumenterar du väldigt kvinnligt. Först skriver du: "De slog aldrig kvinnor". För att direkt i nästa mening säga att de gjorde det och då kunde kvinnan välja att ta ut skilsmässa.
Du pratar som om relationerna mellan man och kvinna vid den här tiden i Norden är väldokumenterade, det är de inte. Kanske du får din fakta från tv-serien "Vikings" vad vet jag.
Du tror allvarligt på att samma typer av män som åkte iväg till sjöss, landsteg på andra folks land där de dödade, plundrade, våldtog, förslavade män och kvinnor som de senare tog med sig hem.
Sedan skulle samma man komma hem till frugan och när denne frågar varför maten inte är på bordet så börjar kvinnan tjura på honom och sedan när han försöker resonera med henne så skriker hon ut att han kan laga sin egen mat! Du tror att denna mannen som gör med vällustig iver allt det jag skrivit ovanför, inte skulle ge henne en dagsedel så huvudet spann 180 grader om hon inte gjorde sina sysslor som att föda honom?
Hur vore det om du började tänka själv istället för att läsa feministiska texter?