2021-10-25, 16:51
  #901
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Vadå inte olja och kol din smutsiga hippie! Tala för dig själv. Alla har vi våra anledningar till att investera.

Klart vi gillar olja och kol. Vi gillar pengar. Money talks - bullshit walks.
Personligen är jag en rovkapitalist utan skam i kroppen och det är jag ärlig med.

Givetvis ska ingen mobba personen Greta, men hela nwo-upplägget som ligger bakom är sketch, minst sagt.
Inte konstigt att Greta är felinformerad om kärnkraft eftersom hon har växt upp i det antiintellektuella Sverige.
När jag var 18 var jag duktigt pantad jag med.

Börjar Greta pusha kärnkraft är hon att se som en allierad. Lätt att hon får komma till segerpartyt jag planerar.

Ser ut att vara en grön dag idag. Får se om det blir action på spoten.
👍
Citera
2021-10-25, 17:21
  #902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Vadå inte olja och kol din smutsiga hippie! Tala för dig själv. Alla har vi våra anledningar till att investera.

Klart vi gillar olja och kol. Vi gillar pengar. Money talks - bullshit walks.
Personligen är jag en rovkapitalist utan skam i kroppen och det är jag ärlig med.

Givetvis ska ingen mobba personen Greta, men hela nwo-upplägget som ligger bakom är sketch, minst sagt.
Inte konstigt att Greta är felinformerad om kärnkraft eftersom hon har växt upp i det antiintellektuella Sverige.
När jag var 18 var jag duktigt pantad jag med.

Börjar Greta pusha kärnkraft är hon att se som en allierad. Lätt att hon får komma till segerpartyt jag planerar.

Ser ut att vara en grön dag idag. Får se om det blir action på spoten.
Gott inlägg! Nästan så jag förlåter dig dina långsökta konsporationsteorier om analytikerna. Hur fel dom kan ha såg vi i Onco idag.
Mitt samvete är lika rymligt som arean på min moral!
Vapen, olja och kol säljer gött!
Citera
2021-10-25, 17:23
  #903
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Vadå inte olja och kol din smutsiga hippie! Tala för dig själv. Alla har vi våra anledningar till att investera.

Klart vi gillar olja och kol. Vi gillar pengar. Money talks - bullshit walks.
Personligen är jag en rovkapitalist utan skam i kroppen och det är jag ärlig med.

Givetvis ska ingen mobba personen Greta, men hela nwo-upplägget som ligger bakom är sketch, minst sagt.
Inte konstigt att Greta är felinformerad om kärnkraft eftersom hon har växt upp i det antiintellektuella Sverige.
När jag var 18 var jag duktigt pantad jag med.

Börjar Greta pusha kärnkraft är hon att se som en allierad. Lätt att hon får komma till segerpartyt jag planerar.

Ser ut att vara en grön dag idag. Får se om det blir action på spoten.

Kol & olja är en dålig långtidsinvestering. Men jobbar man som skitgubbe har man nog inte så stor koll?

Ja, att mobba ett barn över nätet känns väldigt patetiskt.
Citera
2021-10-25, 17:36
  #904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Kol & olja är en dålig långtidsinvestering. Men jobbar man som skitgubbe har man nog inte så stor koll?

Ja, att mobba ett barn över nätet känns väldigt patetiskt.
Alla har vi olika investeringshorisonter.
Som bajssprutarn säger, "money walks.."
Citera
2021-10-25, 17:51
  #905
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Alla har vi olika investeringshorisonter.
Som bajssprutarn säger, "money walks.."

Investera du i fossila bränslen!
Citera
2021-10-25, 18:06
  #906
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Investera du i fossila bränslen!

Fan att jag gick in i det där Synact-forumet, verkar finnas en del rabiata idioter där. Jag förstår att man kan ha lite kul där om man gör det när man har funktionsnedsatt sin hjärna riktigt ordentligt med något. Inte lika kul när man är trött efter jobbet och ska försöka svara någon dåre som skrivit en A-4 med detaljer om Synact.

Jag vill skylla på dig som nämnde forumet, men inser att det bara är mitt eget fel för att jag vill leka barmhärtig samarit.
Citera
2021-10-25, 18:14
  #907
Medlem
mrtassles avatar
Tänkte investera/spekulera 10 000 i uran vilken bör man köpa aktie eller fond?
Tips?
Citera
2021-10-25, 18:22
  #908
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Tänkte investera/spekulera 10 000 i uran vilken bör man köpa aktie eller fond?
Tips?

Har redan tagits upp. Sprid mellan junior och ett par större, mer luttrade bolag är mitt tips. Jag tror merparten av oss här har en blandad påse.
Citera
2021-10-25, 18:30
  #909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Tänkte investera/spekulera 10 000 i uran vilken bör man köpa aktie eller fond?
Tips?
Jag känner mig givmild så jag ger dig mitt tips, Forsys Metals.
Ren spekulation måste du dock vara medveten om.
Citera
2021-10-25, 19:43
  #910
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brolinlever
Fan att jag gick in i det där Synact-forumet, verkar finnas en del rabiata idioter där. Jag förstår att man kan ha lite kul där om man gör det när man har funktionsnedsatt sin hjärna riktigt ordentligt med något. Inte lika kul när man är trött efter jobbet och ska försöka svara någon dåre som skrivit en A-4 med detaljer om Synact.

Jag vill skylla på dig som nämnde forumet, men inser att det bara är mitt eget fel för att jag vill leka barmhärtig samarit.

Ja, det är en drös riktiga skräp-människor som har blivit hjärntvättade till ett sektliknande beteende.
Citera
2021-10-25, 19:46
  #911
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Tänkte investera/spekulera 10 000 i uran vilken bör man köpa aktie eller fond?
Tips?

Cameco har gått helt klart bäst för mig är uppe drygt 15%

Fission har också gått starkt för mig
Citera
2021-10-25, 20:19
  #912
Medlem
brolinlevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Tänkte investera/spekulera 10 000 i uran vilken bör man köpa aktie eller fond?
Tips?
Jag tror jag lagt upp en länk till en hög med Uranisar, där det också stod ungefär var i kedjan de är någonstans. Men här kommer den igen.

https://twitter.com/stokdog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in