2021-09-28, 09:22
Medlem
Köpte Mega Uranium, DNN och Fission Uranium!
Citera
2021-09-28, 10:08
Medlem
bajssprutans avatar
Jag köpte Rolls royce som en liten sidoplay.
Rolls gör annars flygmotorer och blev mosade av coronan pga minskad efterfrågan.
Kan bli en intressant play i det långa perspektivet mtp SMR-tillverkning.
Finns bara på nordnet.
Citera
2021-09-28, 11:14
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Fast ja, jag vet inte riktigt om jag köper alla era konspirationsteorier. Dels så är det otrologt långsökt och dels så är det ju så många olika led som skall involveras. Frågan är om det ens handlar om uran längre, det ni skriver.
Vad vet ni om uranmarknaden? Sput handlade enorma volymer uran och nu saknas köpare så antagligen är det några 100k pounds som byter ägare via commodity traders. Jag vet alltså inte, men har ingen info om någon större säljare heller så jag drar slutsatser.
Uranmarknaden är komplex och utan speciell insyn. Därför svårt att veta.
Aktier går upp och ner så man får hålla isär spotmarknaden och uranaktierna.

Efterbliven smörja du skriver, du har absolut ingen koll överhuvudtaget.
Marknadsmanipulation förekommer regelbundet, men med det innebär det ju givetvis inte att man inte kan tjäna pengar på aktier.

Däremot förekommer det mer i OTC-marknader och i marknader med låg insyn/få marknadsaktörer.

Uran-marknaden är inte alls transparent, och det kan mycket väl hända att fonder som ackumulerat tidigare redan börjat sälja av.
Citera
2021-09-29, 11:01
Medlem
bajssprutans avatar
Vi har lite action uppåt i spoten idag. Trevligt.
Citera
2021-09-29, 11:07
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Vi har lite action uppåt i spoten idag. Trevligt.

That's what she said!
Citera
2021-09-30, 22:36
Medlem
Goviex eller Global Atomic Corp om ni skulle välja en?
Har för närvarande lite i Goviex men funderar på att komplettera med ännu mer Afrikabaserade uranaktier i Atomic Corp.
I övrigt är jag ute efter en bra Canada/USA baserad uranaktie. Vilken rekommenderar ni kunniga?
Citera
2021-10-01, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Efterbliven smörja du skriver, du har absolut ingen koll överhuvudtaget.
Marknadsmanipulation förekommer regelbundet, men med det innebär det ju givetvis inte att man inte kan tjäna pengar på aktier.

Däremot förekommer det mer i OTC-marknader och i marknader med låg insyn/få marknadsaktörer.

Uran-marknaden är inte alls transparent, och det kan mycket väl hända att fonder som ackumulerat tidigare redan börjat sälja av.
Jag väljer att inte bemöta det där.
Någon dag blir dock du också vuxen och inser en sak.
Lycka till i handeln och hoppas du blir rik i uranets gula värld!
Citera
2021-10-01, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Goviex eller Global Atomic Corp om ni skulle välja en?
Har för närvarande lite i Goviex men funderar på att komplettera med ännu mer Afrikabaserade uranaktier i Atomic Corp.
I övrigt är jag ute efter en bra Canada/USA baserad uranaktie. Vilken rekommenderar ni kunniga?
URC, säkert, lägre risk än många och har nu efter ridningen kommit ner till en bra ingång.
Innan rusningen 4.4 CAD och nu 4.5 CAD, alltså är hela rusningen utraderad.
Vad gäller miners så tror jag på Kazatomprom och explodera Mega, Forsys samt Standard.
Citera
2021-10-01, 09:13
Medlem
smoerreboms avatar
"So, we can close each other's eyes right now, real fast. But then ain't nobody gonna make no money."

aja jag säger ju GLO lätt över Goviex. GLO är bara geopolitisk risk i Niger, resten är slamdunk, as-stor fyndighet på över 150 m/pounds typ ett halvt Arrow för närvarande det är bara kolla i tabellen quakes lägger upp ibland, de har nån slags zinkverksamhet som drar in stålar on the side, Dasa har tillstånd klart och ligger i anslutning till stängda gruvor så infrastruktur och inkalibrerade slavarbetare finns på plats, Roman uppges äga flera miljoner aktier och säger att we just wanna mine uranium. Jag ska erkänna att jag har dålig koll på Australiensarna pga att jag inte flyttat från NON än eftersom jag är en värdelös slacker/boomer men av de kanadanoterade känns det som GLO probably är av de som kommer gå till produktion. Govi är bara en i mängden i Namibia med iffy utspädningshistorik men med erfaren ledning.

jag har rätt stor post i GLO typ 5-6 procent och mkt liten löneslask i Govi

oroar mig som vanligt mest för stora börsen. Kiyosaki var på kitco igår och snackade om krasch i oktober, oklart vad det var som skulle hända i oktober dock men det var tydligt att han var jävligt sugen på att det skulle smälla och att han ville plugga kapitalistmanifestet han totat ihop. Så fort stora börsen backar mer än en procent så är det 5-10 ner på uranlistan. "These guys go from zero to high order violence just like that!"

Om Bambro har rätt så tankar sprottkunderna stora bolagen nu och snart skruvar de på SPUT igen. Det var intressant mönster igår faktiskt
Citera
2021-10-01, 09:47
Medlem
Är det någon som köpt Uranium Insider subscription här och kan dela med sig lite erfarenheter? Verkar vara en vettig kille om man kollar hans klipp på youtube.
Citera
2021-10-01, 15:54
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag väljer att inte bemöta det där.
Någon dag blir dock du också vuxen och inser en sak.
Lycka till i handeln och hoppas du blir rik i uranets gula värld!

Det är nog svårt för dig att bemöta något du är ovetandes om, då du är för dåligt insatt i hur börsen fungerar.

Vad är det för övrigt man ska inse när man "blir vuxen"? Att stofiler som du svamlar en massa goja?
Citera
2021-10-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Det är nog svårt för dig att bemöta något du är ovetandes om, då du är för dåligt insatt i hur börsen fungerar.

Vad är det för övrigt man ska inse när man "blir vuxen"? Att stofiler som du svamlar en massa goja?
Okey, men då säger vi så här:
Skicka mig ett PM och förklara hur allt är riggat på börsen och beskriv hur olika aktörer samarbetar för det är off topic i den här tråden. Jag lovar att svara dig och i största möjliga mån tillgodose dina funderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in