2021-10-25, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Huh??!

Var det därför han umgicks med dom han gjorde ända in tills sin död?

Kolla bara på bilden med våldtäktsmannen, Adel & Z.E och han två veckor innan eller hans försök ta snutens tjänstevapen osv... allt annat offentligt.

Sen kanske han hade förstått läget efter en tids internering och vid 25-års ålder. Men nej, Nisse var inte alls på väg att lämna något sådant alls.

Faktum är att det ryktas han höll på skrev kontrakt till höger & vänster på folk. Att han ville klippa den ena med andra att folk skojade om att han tror han ska öppna frisersalonger.

Så nej. Nisse var insyltad till maximum. Sedan så kanske han hade ändrat sig med åren. Precis som Sebbe gjorde, vilket han ska ha eloge för. Men samtidigt kommer det (insikterna och mognaden) inte med åren... Ja då är man ju förtappad. Det är som det är.

Fascinerande hur förlåtande och älskvärda ni alla är bara för Nisse såg ut som er. Men sådan kanske är människans natur så inte så konstigt i grunden. Men ändå fascinerande. Tror det hade låtit helt annorlunda om det var en babbe som hade blivit mulad. Eller är säker på det faktiskt.

Lägg ner bara och försök se klart på saker. Om du kände mig skulle dui veta hur lite jag bryr mig om vit status och maktelit. Min kommentar var riktad mot inlägget om hur "pinsamt" TV4:s inslag om förlåt till mamma var. När det i själva verket var tvärtom. Att jag oftast försvarar mörkhyade är pga min bakgrund och jag anklagas i eviga tider för att inte ha någon koppling till utsatta grupper och därför bör ha munkavel istället för att försöka säga vad jag anser. Men offer har ingen färg och ingen kan tvätta bort sin skuld där de gått över gränser. Men att kidnappa någon som sedan får betala med sitt liv, bara 19 år, ställer allt på sin spets. GM är en tvättäkta psykopat liksom de som är inblandade och försvarar det vidriga dåden och bör låsas in på obestämd tid då det handlar om livsfarliga individer som utför mord på beställning. Och att jag själv är förälder till barn med samma ålder som offret gör inte saken lättare.
Citera
2021-10-25, 14:38
Medlem
Sluta spekulera angående vårbynätverkets iblandning. Dom är nästan krossade och har knappt tillgång till vapen eller gubbar ute i fält.

FLG, DP, Rissnenätverket eller Shottaz låter mer rimligt.
Skulle inte heller utesluta HH.
Lojalitet finns inte hos dessa människor
Citera
2021-10-25, 14:43
Medlem
Xsylens avatar
Snackar "Sickan" om Einar i denna ? - https://www.youtube.com/watch?v=FLlE8L-5C3I&list=RDFLlE8L-5C3I&start_radio=1
Citera
2021-10-25, 14:43
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Sluta spekulera angående vårbynätverkets iblandning. Dom är nästan krossade och har knappt tillgång till vapen eller gubbar ute i fält.

FLG, DP, Rissnenätverket eller Shottaz låter mer rimligt.
Skulle inte heller utesluta HH.
Lojalitet finns inte hos dessa människor

Oavsett så lär alla nätverk vilja ha fast den skyldige för det lär bli många polisbesök och oväntade besök så alla lär tappa pengar och lugn pga nisses mord
Citera
2021-10-25, 14:50
Medlem
Citat:
Men vilka jävla nötter ni är.

Det är ni som ser hudfärg. Inte nisse eller dom han växte upp med.

Hiphop kommer från USA. Alla som håller på med det får influenser och snor från USA. Ingen har ensamrätt på det, vare sig fiskpinnar eller babbar.

Nisse var säkert talangfull. Den sortens musik må vara inne bland ungdomar och säljer men den är skit för det.

Nisse var en av grabbarna där han växte upp. Den vidriga rasism som finns i era hjärtan finns inte i orten människor. Han togs emot med öppna armar och fick kärlek som han inte fick hemifrån

Det enda ni gör är att ni projicerar eran världsbild, ert inre på händelser, människor och saker som absolut inte har ett skit med saken att göra.

Det säger något om er. Och absolut ingenting om detta som ni försöker klistra på era inre demoner.

Ska man positivt särbehandla han och inte döda han bara för han är fiskpinne? Funkar inte så dessvärre. Utan den kriminella branschens regler gäller. Inte eran världsbild eller något annat. Det är deras lek, deras regler. Nisse visste om allt detta om ni lyssnar på hans musik.

Sluta skriv sida in sida ut med smörja nu snälla.

Du verkar ju vara synnerligen svagbegåvad.

Hur lyckades du tolka in rasism i mitt inlägg? Imponerande.

Jag tycker inte att någon av dem ska springa runt och ”jappa” varandra, oavsett etnicitet. Om en 19-åring skjuts till döds, oavsett etnicitet, på öppen gata och folk tycker att ”om man ger sig in i leken får man leken tåla” så normaliserar man skiten och bidrar till den negativa utvecklingen.

De kriminella ska inte anses ha en ”bransch” och allmänheten ska inte acceptera att de tror att de lever efter egna spelregler. Svårt att förstå?

Som sagt, RF, TF, YGL, läsningen hade gjort dig gott. Återkom gärna med en hänvisning till den rasist-paragraf som jag enligt dig bevisligen åberopade.

Allt i detta är tragiskt, inte bara Einars mord.
Citera
2021-10-25, 14:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men vilka jävla nötter ni är.

Det är ni som ser hudfärg. Inte nisse eller dom han växte upp med.

Hiphop kommer från USA. Alla som håller på med det får influenser och snor från USA. Ingen har ensamrätt på det, vare sig fiskpinnar eller babbar.

Nisse var säkert talangfull. Den sortens musik må vara inne bland ungdomar och säljer men den är skit för det.

Nisse var en av grabbarna där han växte upp. Den vidriga rasism som finns i era hjärtan finns inte i orten människor. Han togs emot med öppna armar och fick kärlek som han inte fick hemifrån

Det enda ni gör är att ni projicerar eran världsbild, ert inre på händelser, människor och saker som absolut inte har ett skit med saken att göra.

Det säger något om er. Och absolut ingenting om detta som ni försöker klistra på era inre demoner.

Ska man positivt särbehandla han och inte döda han bara för han är fiskpinne? Funkar inte så dessvärre. Utan den kriminella branschens regler gäller. Inte eran världsbild eller något annat. Det är deras lek, deras regler. Nisse visste om allt detta om ni lyssnar på hans musik.

Sluta skriv sida in sida ut med smörja nu snälla.

Vad menas med "fiskpinne"?
Citera
2021-10-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Det finns två olika samhällen dom som följer lagar och regler och dom som inte gör det och på ”fel” sida så svider konsekvenserna av det man säger och gör betydligt värre och han gar troligtvis trampat någon på tårna

Absolut. Han trampade många på tårna, uppsåtligen. Han hade långt från ett fläckfritt belastningsregister själv.

Betyder det att han förtjänade att bli avrättad? Nej.
Citera
2021-10-25, 14:53
Bannlyst
Det finns alltid anledningar till att folk blir skjutna. Som vanligt är det svårt med info från Flashback. När man lyssnar på hans låtar så gör vissa bedömningen att det är om Dara han snackar och andra gör inte den bedömningen.

Huvudsaken här är att musiken är skit. Och ingen av dom lever i den verklighet som framförs i deras fattiga "musik" heller.

Finns flera hundratusentals människor i en dålig sits men dom går på ekonomiskt bistånd för att klara sig. I Sverige behöver man ej vara kriminell.
Citera
2021-10-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Döm inte Yasin och Haval för att de beställde mordet på Nisse. Det är viktigt att separera musiken från personens handlingar.

P3 guld till Yasin och Haval 2022 <3

nej, Horungar ska inte ha nått jävla P3 guld osv som fuckar samhället.....
Citera
2021-10-25, 14:56
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0bbd51
Absolut. Han trampade många på tårna, uppsåtligen. Han hade långt från ett fläckfritt belastningsregister själv.

Betyder det att han förtjänade att bli avrättad? Nej.

Sluta grina nu. Lever man det kriminella livet så får man skylla sig själv, det förstod även Einar. Att fortsätter man i den kriminella banan så blir man inte gammal.
Citera
2021-10-25, 15:00
Bannlyst
WTF is this 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️

https://imgur.com/a/kHGgJya
Citera
2021-10-25, 15:00
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Sluta grina nu. Lever man det kriminella livet så får man skylla sig själv, det förstod även Einar. Att fortsätter man i den kriminella banan så blir man inte gammal.

Ne inte om man hoppar runt bland alla olika nätverk till slut kvittrar man eller gör fel sak på fel plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in