2021-10-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Alt lösas när nästa nästa krypterade telefontjänst knäcks i framtiden. Kanske Ghost som står på tur.

allt fler går över till back in the ol days. alltså undvika lämna digitala spår o mer talk to face.
Citera
2021-10-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olofsfru
Kontot som förespådde Einárs död är reggat på en ms@gmail.com
Går det att luska fram namn bakom e-mailkontot?

Kan absolut Polisen ordna via kontakt med Gmail, men sen ifall en person skapat den e-posten med riktiga uppgifter är ju en annan femma.
Citera
2021-10-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Tati Ali Khan är en flerfaldigt dömd musikproducent från den kriminella klanen Ali Khan.

Dom kände varandra eller?
Såg att Einar kommenterat en bild på hans insta
Citera
2021-10-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Jag pratar inte om någon video. Fotot på Einar liggandes på marken med en stor blodpöl vid sig är i allra högsta grad taget i samband med händelsen. Polisen sitter bredvid honom. Fotot är som sagt taget inifrån porten och fick snabb spridning. Kontot Wildsverige la upp bilden på instagram där fotot har snapchat-texten "Einar död. Free Haval".

Du påstod att fotot fått spridning genom att någon laddat upp det här. Problemet är att fotot har cirkulerat på snapchat INNAN det lades upp här. Vuxna medelålders (som de boende i porten verkar vara) brukar inte sprida snapchat-foton på skjutna människor så vitt jag vet.

Så vem är fotografen?

Antagligen någon man boende i porten. Bara att köra Ratsit.

Men, vad ska du med den infon till? Personen har antagligen bara sprungit ner när Polisen anlänt.
Citera
2021-10-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0bbd51
Ni som anser att Einar förtjänade att bli avrättad p.g.a. att ”om man ger sig in i leken får man leken tåla” är kraftigt sinnesslöa.

Jag har aldrig tidigare lyssnat på Einars eller hans ”kollegors” låtar och jag tycker att det är förkastligt att P3, Malou och andra delar av samhället backar romantiserandet av kriminella.

Jag har dock följt den här tråden från första sidan och av nyfikenhet har jag lyssnat igenom de låtar och tittat på de snapchats och klipp som är av intresse för caset. Det är hel solklart att Einar ägde orten-pojkarna på ”deras” egen scen och att de inte klarade av att bli kränkta av en ”svenne”.

Einar provocerade medvetet, DET är norm inom hans genre och något man borde tåla om man ger sig in i ”leken”. Lättkränkta småpojkar borde hålla sig till ballader, pop eller någon annan genre.

Summa summarum är att ja, Einar gav sig in i ”leken” och det var inte direkt som att hans MR/BR ekade tomma men några er borde slå en ner en stund och bekanta er med RF, TF och YGL. De innehåller nämligen grundreglerna som man behöver följa i ett civiliserat samhälle, alltså i ”leken”. Rättsreglerna i grundlagarna och övriga författningar gäller före ortens regler alldeles oavsett om Einar mot förmodan hade någon inblandning i tidigare mord inom konflikterna. Jag har ingen aning om han hade det men det har högst sannolikt inte 99 % av er som har lagt ”ger man sig in i leken får man leken tåla” här heller (oavsett vilket har det ingen bäring i sammanhanget). Det betyder att ni menar att man förtjänar att bli mördad för det enda som är klarlagt, att han dissade folk i sina låtar och själv begick brott. Tanken i ett modernt rättssamhälle är inte att pöbeln ska ta lagen i sina egna händer, tro det eller ej.

Lika lite som att en kvinna som rör sig ensam i en park mitt i natten ska behöva räkna med att bli våldtagen ska man behöva räkna med att bli kidnappad/förnedrad och slutligen mördad för att man nyttjar sin grundlagsskyddade frihet att yttra sig.

Det är inte våldtäksmän, nätverksfolk och annat pack som stiftar lagar i Sverige eller bestämmer hur lekar ska lekas.

Det är sorgligt att det här är vad Sverige har kommit att bli. Han var 19 år gammal och ni som har skrivit att han förtjänade det här borde skämmas, synd att ni saknar förstånd till det.

Vila i frid Einar. Och vila i frid Sverige så som det en gång var.

Eh håll tyst en person som levt på att marknadsföra våld och amerikansk skräpkultur, dessutom riktat emot ungdomar, förtjänar ingen sympati. Såklart har politrukerna och media stor del i det hela då de lyfter fram dylika figurer som något positivt samt har skapad en grogrund för desamma men till syvende och sist så var det hans val(om man nu tror på den fria viljan men om inte kan man ju aldrig lasta någon för något egentligen).
Senast redigerad av Periodic 2021-10-25 kl. 14:07.
Citera
2021-10-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Kan absolut Polisen ordna via kontakt med Gmail, men sen ifall en person skapat den e-posten med riktiga uppgifter är ju en annan femma.

Om du tror att Google skulle lämna ut användaruppgifter på en person som inte ens misstänks för brott så tror jag att du hoppas på för mycket.
Det kommer inte ske.
Citera
2021-10-25, 14:03
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Antagligen någon man boende i porten. Bara att köra Ratsit.

Men, vad ska du med den infon till? Personen har antagligen bara sprungit ner när Polisen anlänt.
Ja du för det första så är det olagligt att ta sådana bilder. För det andra är det rätt suspekt att personen lyckas få så stor spridning av bilden på så kort tid.
Citera
2021-10-25, 14:06
Medlem
varfors avatar
Citat:
Jag pratar inte om någon video. Fotot på Einar liggandes på marken med en stor blodpöl vid sig är i allra högsta grad taget i samband med händelsen. Polisen sitter bredvid honom. Fotot är som sagt taget inifrån porten och fick snabb spridning. Kontot Wildsverige la upp bilden på instagram där fotot har snapchat-texten "Einar död. Free Haval".

Du påstod att fotot fått spridning genom att någon laddat upp det här. Problemet är att fotot har cirkulerat på snapchat INNAN det lades upp här. Vuxna medelålders (som de boende i porten verkar vara) brukar inte skicka snapchat-foton på skjutna människor så vitt jag vet. Så vem är fotografen?
Deras fula, blekfeta unge som mobbas i skolan?
Fotografen måste inte heller vara inte vara medelålders man för att bo i området.
Citera
2021-10-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ja du för det första så är det olagligt att ta sådana bilder. För det andra är det rätt suspekt att personen lyckas få så stor spridning av bilden på så kort tid.

Om du är en av dom första som uppmärksammar att en kändis dött så är det väl inte så konstigt att man lägger upp en bild. Dröjde exempelvis inte lång tid i tråden innan folk visste vem som mördats. News travel fast.

Däremot har säkert folk sedan fått tag på bilden, lagt på sin story, skrivit egen text osv.

MEN. Visst kan det vara någon skyldig till mordet som tagit bilden och lagt upp som revenge, men hur får du ihop att han jagats till porten men samtidigt inne i den port dit han ska står någon annan delaktig?
Citera
2021-10-25, 14:08
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0bbd51
Ni som anser att Einar förtjänade att bli avrättad p.g.a. att ”om man ger sig in i leken får man leken tåla” är kraftigt sinnesslöa.

Jag har aldrig tidigare lyssnat på Einars eller hans ”kollegors” låtar och jag tycker att det är förkastligt att P3, Malou och andra delar av samhället backar romantiserandet av kriminella.

Jag har dock följt den här tråden från första sidan och av nyfikenhet har jag lyssnat igenom de låtar och tittat på de snapchats och klipp som är av intresse för caset. Det är hel solklart att Einar ägde orten-pojkarna på ”deras” egen scen och att de inte klarade av att bli kränkta av en ”svenne”.

Einar provocerade medvetet, DET är norm inom hans genre och något man borde tåla om man ger sig in i ”leken”. Lättkränkta småpojkar borde hålla sig till ballader, pop eller någon annan genre.

Summa summarum är att ja, Einar gav sig in i ”leken” och det var inte direkt som att hans MR/BR ekade tomma men några er borde slå en ner en stund och bekanta er med RF, TF och YGL. De innehåller nämligen grundreglerna som man behöver följa i ett civiliserat samhälle, alltså i ”leken”. Rättsreglerna i grundlagarna och övriga författningar gäller före ortens regler alldeles oavsett om Einar mot förmodan hade någon inblandning i tidigare mord inom konflikterna. Jag har ingen aning om han hade det men det har högst sannolikt inte 99 % av er som har lagt ”ger man sig in i leken får man leken tåla” här heller (oavsett vilket har det ingen bäring i sammanhanget). Det betyder att ni menar att man förtjänar att bli mördad för det enda som är klarlagt, att han dissade folk i sina låtar och själv begick brott. Tanken i ett modernt rättssamhälle är inte att pöbeln ska ta lagen i sina egna händer, tro det eller ej.

Lika lite som att en kvinna som rör sig ensam i en park mitt i natten ska behöva räkna med att bli våldtagen ska man behöva räkna med att bli kidnappad/förnedrad och slutligen mördad för att man nyttjar sin grundlagsskyddade frihet att yttra sig.

Det är inte våldtäksmän, nätverksfolk och annat pack som stiftar lagar i Sverige eller bestämmer hur lekar ska lekas.

Det är sorgligt att det här är vad Sverige har kommit att bli. Han var 19 år gammal och ni som har skrivit att han förtjänade det här borde skämmas, synd att ni saknar förstånd till det.

Vila i frid Einar. Och vila i frid Sverige så som det en gång var.

Det finns två olika samhällen dom som följer lagar och regler och dom som inte gör det och på ”fel” sida så svider konsekvenserna av det man säger och gör betydligt värre och han gar troligtvis trampat någon på tårna
Citera
2021-10-25, 14:10
Medlem
Detta är videon som cirkulerar och som skumma konton på tiktok och insta försöker sälja som einars dödsskjutning. Och som det nämnts tidigare det är inte ens en svensk video

https://amp.abc.net.au/article/11832536
Citera
2021-10-25, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Årets inlägg

Men vilka jävla nötter ni är.

Det är ni som ser hudfärg. Inte nisse eller dom han växte upp med.

Hiphop kommer från USA. Alla som håller på med det får influenser och snor från USA. Ingen har ensamrätt på det, vare sig fiskpinnar eller babbar.

Nisse var säkert talangfull. Den sortens musik må vara inne bland ungdomar och säljer men den är skit för det.

Nisse var en av grabbarna där han växte upp. Den vidriga rasism som finns i era hjärtan finns inte i orten människor. Han togs emot med öppna armar och fick kärlek som han inte fick hemifrån

Det enda ni gör är att ni projicerar eran världsbild, ert inre på händelser, människor och saker som absolut inte har ett skit med saken att göra.

Det säger något om er. Och absolut ingenting om detta som ni försöker klistra på era inre demoner.

Ska man positivt särbehandla han och inte döda han bara för han är fiskpinne? Funkar inte så dessvärre. Utan den kriminella branschens regler gäller. Inte eran världsbild eller något annat. Det är deras lek, deras regler. Nisse visste om allt detta om ni lyssnar på hans musik.

Sluta skriv sida in sida ut med smörja nu snälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in