2021-10-25, 13:26
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Tex genom att posta den på första sidan i en tråd om mordet på en känd, ung artist på Sveriges största forum...
Går tyvärr inte ihop eftersom den allra första bilden som läcktes på Sveriges största forum hade snapchat-text skrivet på.
Citera
2021-10-25, 13:26
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Givetvis har man redan sett över alla möjliga faktorer och alternativ, säger bara att det gått ett tag och ställer mig högst tveksam till att saker går framåt tyvärr.

Nja, det är inte helt säkert att man har sett över alla möjliga faktorer. Fast du har en poäng, det har inte hänt mycket i den här utredningen, hittils.
Citera
2021-10-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiralen1968
Att NG var på väg att göra detsamma var uppenbart men han fick aldrig lov att göra det eftersom han återigen drogs in av destruktiva personer som om de inte kunde göra vinster på honom såg till att hans låga släktes för alltid. För ingen får bryta mot normer och gå sin egen väg där det till och med finns förlåtelse vilket föregångare som Lennon,Tupac, King mfl vittnat om.

Huh??!

Var det därför han umgicks med dom han gjorde ända in tills sin död?

Kolla bara på bilden med våldtäktsmannen, Adel & Z.E och han två veckor innan eller hans försök ta snutens tjänstevapen osv... allt annat offentligt.

Sen kanske han hade förstått läget efter en tids internering och vid 25-års ålder. Men nej, Nisse var inte alls på väg att lämna något sådant alls.

Faktum är att det ryktas han höll på skrev kontrakt till höger & vänster på folk. Att han ville klippa den ena med andra att folk skojade om att han tror han ska öppna frisersalonger.

Så nej. Nisse var insyltad till maximum. Sedan så kanske han hade ändrat sig med åren. Precis som Sebbe gjorde, vilket han ska ha eloge för. Men samtidigt kommer det (insikterna och mognaden) inte med åren... Ja då är man ju förtappad. Det är som det är.

Fascinerande hur förlåtande och älskvärda ni alla är bara för Nisse såg ut som er. Men sådan kanske är människans natur så inte så konstigt i grunden. Men ändå fascinerande. Tror det hade låtit helt annorlunda om det var en babbe som hade blivit mulad. Eller är säker på det faktiskt.
Senast redigerad av diako 2021-10-25 kl. 13:31.
Citera
2021-10-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Går tyvärr inte ihop eftersom den allra första bilden som läcktes på Sveriges största forum hade snapchat-text skrivet på.

Finns tyvärr ingen som kan stärka att den videon ens är ny eller tagen i samband med händelsen.
Citera
2021-10-25, 13:34
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Varför inte? Snapen i sig måste inte ens ha stor spridning utan bilden lever sitt eget liv.

Samtliga bilder som rör Einars död kommer få stor spridning så fort de blir offentliga.
Citera
2021-10-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diako
Huh??!

Var det därför han umgicks med dom han gjorde ända in tills sin död?

Kolla bara på bilden med våldtäktsmannen, Adel & Z.E och han två veckor innan eller hans försök ta snutens tjänstevapen osv... allt annat offentligt.

Sen kanske han hade förstått läget efter en tids internering och vid 25-års ålder. Men nej, Nisse var inte alls på väg att lämna något sådant alls.

Faktum är att det ryktas han höll på skrev kontrakt till höger & vänster på folk. Att han ville klippa den ena med andra att folk skojade om att han tror han ska öppna frisersalonger.

Så nej. Nisse var insyltad till maximum. Sedan så kanske han hade ändrat sig med åren. Precis som Sebbe gjorde, vilket han ska ha eloge för. Men samtidigt kommer det (insikterna och mognaden) inte med åren... Ja då är man ju förtappad. Det är som det är.

Fascinerande hur förlåtande och älskvärda ni alla är bara för Nisse såg ut som er. Men sådan kanske är människans natur så inte så konstigt i grunden. Men ändå fascinerande. Tror det hade låtit helt annorlunda om det var en babbe som hade blivit mulad. Eller är säker på det faktiskt.

Du väljer bara att se vad du vill se, det finns många av oss som är glada över att sattyget har gått till de sälla jaktmarkerna helt enkelt därför att han i allra högsta grad bidrog till förfallet i samhället och att influera unga med dynga.

Om det skulle finnas ett helvete så är jag övertygad om att Nisse pisse hamnat där.
Citera
2021-10-25, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
Pga Einar kändis-status tror jag att mördarna är inhyrda från utlandet och är tillbaks i det land dom kom i från misstänker också att vårbynätverket ligger bakom och att Dumle sålde Einars vistelseort. Mordet kommer aldrig lösas.

det tror jag inte på. det måste vara lokala killar som kan gator och lokal bebyggelse. omyndiga för att få mildare straff om de blir tagna.

Däremot håller jag med dig om att fallet kommer troligtvis aldrig lösas såvida inte mordvapnet hittas längre fram i ett annat fall. som t.ex. mordet på Adriana.
Senast redigerad av Dcormier 2021-10-25 kl. 13:47.
Citera
2021-10-25, 13:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
det tror jag inte på. det måste vara lokala killar som kan gator och lokal bebyggelse. omyndiga för att få mildare straff om de blir tagna.

Däremot håller jag med dig om att fallet kommer troligtvis aldrig lösas såvida mordvapnet hittas längre fram i ett annat fall. som t.ex. mordet på Adriana.
Alt lösas när nästa nästa krypterade telefontjänst knäcks i framtiden. Kanske Ghost som står på tur.
Citera
2021-10-25, 13:46
Medlem
Ni som anser att Einar förtjänade att bli avrättad p.g.a. att ”om man ger sig in i leken får man leken tåla” är kraftigt sinnesslöa.

Jag har aldrig tidigare lyssnat på Einars eller hans ”kollegors” låtar och jag tycker att det är förkastligt att P3, Malou och andra delar av samhället backar romantiserandet av kriminella.

Jag har dock följt den här tråden från första sidan och av nyfikenhet har jag lyssnat igenom de låtar och tittat på de snapchats och klipp som är av intresse för caset. Det är hel solklart att Einar ägde orten-pojkarna på ”deras” egen scen och att de inte klarade av att bli kränkta av en ”svenne”.

Einar provocerade medvetet, DET är norm inom hans genre och något man borde tåla om man ger sig in i ”leken”. Lättkränkta småpojkar borde hålla sig till ballader, pop eller någon annan genre.

Summa summarum är att ja, Einar gav sig in i ”leken” och det var inte direkt som att hans MR/BR ekade tomma men några er borde slå en ner en stund och bekanta er med RF, TF och YGL. De innehåller nämligen grundreglerna som man behöver följa i ett civiliserat samhälle, alltså i ”leken”. Rättsreglerna i grundlagarna och övriga författningar gäller före ortens regler alldeles oavsett om Einar mot förmodan hade någon inblandning i tidigare mord inom konflikterna. Jag har ingen aning om han hade det men det har högst sannolikt inte 99 % av er som har lagt ”ger man sig in i leken får man leken tåla” här heller (oavsett vilket har det ingen bäring i sammanhanget). Det betyder att ni menar att man förtjänar att bli mördad för det enda som är klarlagt, att han dissade folk i sina låtar och själv begick brott. Tanken i ett modernt rättssamhälle är inte att pöbeln ska ta lagen i sina egna händer, tro det eller ej.

Lika lite som att en kvinna som rör sig ensam i en park mitt i natten ska behöva räkna med att bli våldtagen ska man behöva räkna med att bli kidnappad/förnedrad och slutligen mördad för att man nyttjar sin grundlagsskyddade frihet att yttra sig.

Det är inte våldtäksmän, nätverksfolk och annat pack som stiftar lagar i Sverige eller bestämmer hur lekar ska lekas.

Det är sorgligt att det här är vad Sverige har kommit att bli. Han var 19 år gammal och ni som har skrivit att han förtjänade det här borde skämmas, synd att ni saknar förstånd till det.

Vila i frid Einar. Och vila i frid Sverige så som det en gång var.
Senast redigerad av d0bbd51 2021-10-25 kl. 13:51.
Citera
2021-10-25, 13:46
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Finns tyvärr ingen som kan stärka att den videon ens är ny eller tagen i samband med händelsen.
Jag pratar inte om någon video. Fotot på Einar liggandes på marken med en stor blodpöl vid sig är i allra högsta grad taget i samband med händelsen. Polisen sitter bredvid honom. Fotot är som sagt taget inifrån porten och fick snabb spridning. Kontot Wildsverige la upp bilden på instagram där fotot har snapchat-texten "Einar död. Free Haval".
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Varför inte? Snapen i sig måste inte ens ha stor spridning utan bilden lever sitt eget liv.

Samtliga bilder som rör Einars död kommer få stor spridning så fort de blir offentliga.
Du påstod att fotot fått spridning genom att någon laddat upp det här. Problemet är att fotot har cirkulerat på snapchat INNAN det lades upp här. Vuxna medelålders (som de boende i porten verkar vara) brukar inte sprida snapchat-foton på skjutna människor så vitt jag vet.

Så vem är fotografen?
Senast redigerad av yessyy 2021-10-25 kl. 13:55.
Citera
2021-10-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Klokt svar på ett korkat inlägg.
Om hans påstådda summor skulle stämma:
30 miljoner delat med 200 000 (50 000*4) = 150 smålangare i 'Stockholm stad'.
Om det hade stämt hade polisen dragit till med en nationell kommendering och punktmarkerat dessa 24/7 under två veckors tid. Många knarkare som hade sökt vård för abstinens.

De flesta smålangare tjänar inte 50 k i veckan utan finansierar enbart sitt eget brukande och kanske tjänar några tusenlappar extra. Iofs kan de nog knarka upp ganska stora summor på egen hand också inkl det de bjuder på till vänner och bekanta. Men nog finns de som tjänar större pengar också utan att själva sitta i självaste toppen.
Citera
2021-10-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Ok lite saker som behöver utredas för att få tråden framåt...

Vilka är dessa
https://imgur.com/a/t9YAP3m
De förutspådde Einárs annalkande död några dagar innan mordet, på Instagram kanske bara "tur" men hata slumpen och med tanke på getto looken samt att båda kontona nu har försvunnit så kanske springisar som hade hört något om vad som komma skall och att de då rör sig i samma kretsar som de som låg bakom mordet?

Kontot som förespådde Einárs död är reggat på en ms@gmail.com
Går det att luska fram namn bakom e-mailkontot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in