2021-10-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Även i det lilla vi får fram från FUP:en så verkar hon ganska manipulativ.
Funderade på varför hon inte berättar för sjukvårdspersonalen och soc om E.
Enda anledningen jag kan komma på är att hon tror att hon skulle få mindre stöd om han fanns med i bilden.
Samma hur hon håller fast vid en berättelse om att skottet råkar gå av av misstag ända tills det avslöjas av filmen att hon gör det medvetet.
Samma hur hon i ena stunden säger att de skulle gifta sig i sommar för att i andra hata honom och säga att han förstört hennes liv.
Och att hon låter honom köpa henne en bil fast de nyss träffats? Hon står och poserar som att det är hon som har köpt den.
Varför ta emot en sådan gåva så tidigt och om man inte ens är seriös?
Och spåret av otrohet och utnyttjandet av andra verkar leda långt tillbaka i tiden.

Exakt - vem fan tar emot en sån dyr present så tidigt? Sjukt , snacka om att utnyttja en snäll kille som inte vill vara ensam
2021-10-25, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller inte med om att L skulle vara speciellt manipulativ, det lilla som framkommit i fup. Jag uppfattar henne som rätt godtrogen. It takes two to tango, det var fasen att hon gång på gång lyckas att hitta stackars karlar att manipulera......Hon har ju lyckats att gifta sig, är det 3 ggr? Det är väl mer ärligt och ger mer juridisk trygghet än att bara vara sambo.

Var E gift någonsin?

Att hon inte (vad vi vet) berättar för personal om E, tror jag beror på att hon inte VILL flytta dit, att hon inte VILL ha ett permanent förhållande med E, att hon egentligen bara dras med i farten, i Es snabba fart.

Att inte berätta för soc, tja, E har ju själv förlorat umgängesrätt med sina egna barn pga alkomissbruk, så varför ska L riskera sin umgängesrätt för att hon dejtar/bor hos E? För det är det som händer, är E inte lämplig i barns närhet, så gäller det väl (förhoppningsvis) alla barn ?

"Låter honom köpa henne en bil", för mig känns det som att E självmant köpte bil, motorcykel etc etc för att hålla L kvar, hon verkar mer överraskad, ville egentligen inte ha dessa saker, men pga hennes situation var mer "tvingad" (av sin situation (hemlös)) att acceptera dem, och hoppades att förhållandet skulle visa sig bra, perfekt och hållbart längre fram. Dessutom var bilen inte speciellt mycket värd, många här verkar ha svårt att förstå det, den kollades upp tidigt i tråden.

Vapnet påstår hon är trasigt, just avtryckaren, men där vill jag helst se vad polisens tekniker kommer fram till innan jag dissar eller hissar.

Jag förstår inte varför så många här påstår att hon utnyttjar andra (män), hon har ju faktiskt GIFT sig.

Jag själv har varit hemmafru i flera år, min man jobbar och betalar för ALLT! Jag har tagit hand om hem och 5-6 barn, har jag utnyttjat min man, har jag manipulerat honom på något sätt??

Om du läser Fup så ser du att dem testat vapnet och att avtryckaren kräver kraft för att tryckas in

Vad är ditt problem ? Du försvarar och försöker hitta anledningar och bortförklaringar hela tiden till hennes avrättning av Emil
Fattar du inte att det är helt stört det du håller på med?
Hon är ett bevisat psykfall
Finns film där hon helt iskallt avrättar Emil
Och du ändå fortsätter
Fan stackars människa. Du är lika störd som Lydia. Sök hjälp - nu direkt
2021-10-25, 10:30
Medlem
Framgaffels avatar
Jag tänkte på en sak...

När laddade hon egentligen vapnet? Som jag förstod det i FPUn så laddade hon det medans hon stod där ute på altanen, men vet vi egentligen det? Eller kom hon ut ifrån början med ett skarpladdat vapen och siktar på E?
2021-10-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jo jag läste att hon hade haft det när hon var gift med K. Nu känner jag inte någon av dem, och jag vet inte om dom hade "ett öppet" förhållande, vilket ibland finns. Men det finns dom som har det varje fall.
Men sen står det väl inget mer om att hon skulle ha varit otrogen mot någon annan, bevis alltså. Att någon skriver det här inne, är ju inte värt så mycket eftersom det förekommer mycket skitsnack menar jag.
Men jag håller med, jag själv skulle inte kunna leva i ett sådant förhållande.
Att ha ett öppet förhållande och otrohet är två skilda ting.
Vad tror du om att hon haft sugardaddys i Köpenhamn när hon bodde i Helsingborg? Lite väl specifikt för att bara vara skitsnack?
2021-10-25, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jo jag läste att hon hade haft det när hon var gift med K. Nu känner jag inte någon av dem, och jag vet inte om dom hade "ett öppet" förhållande, vilket ibland finns. Men det finns dom som har det varje fall.
Men sen står det väl inget mer om att hon skulle ha varit otrogen mot någon annan, bevis alltså. Att någon skriver det här inne, är ju inte värt så mycket eftersom det förekommer mycket skitsnack menar jag.
Men jag håller med, jag själv skulle inte kunna leva i ett sådant förhållande.
NÅGRA har skrivit att hon har haft otal med partners vid sidan om. Inte någon! Och dom hade INTE ett öppet förhållande.
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-10-25 kl. 11:02.
2021-10-25, 11:11
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Jag håller inte med om att L skulle vara speciellt manipulativ, det lilla som framkommit i fup. Jag uppfattar henne som rätt godtrogen. It takes two to tango, det var fasen att hon gång på gång lyckas att hitta stackars karlar att manipulera......Hon har ju lyckats att gifta sig, är det 3 ggr? Det är väl mer ärligt och ger mer juridisk trygghet än att bara vara sambo.

Var E gift någonsin?

Att hon inte (vad vi vet) berättar för personal om E, tror jag beror på att hon inte VILL flytta dit, att hon inte VILL ha ett permanent förhållande med E, att hon egentligen bara dras med i farten, i Es snabba fart.

Att inte berätta för soc, tja, E har ju själv förlorat umgängesrätt med sina egna barn pga alkomissbruk, så varför ska L riskera sin umgängesrätt för att hon dejtar/bor hos E? För det är det som händer, är E inte lämplig i barns närhet, så gäller det väl (förhoppningsvis) alla barn ?

"Låter honom köpa henne en bil", för mig känns det som att E självmant köpte bil, motorcykel etc etc för att hålla L kvar, hon verkar mer överraskad, ville egentligen inte ha dessa saker, men pga hennes situation var mer "tvingad" (av sin situation (hemlös)) att acceptera dem, och hoppades att förhållandet skulle visa sig bra, perfekt och hållbart längre fram. Dessutom var bilen inte speciellt mycket värd, många här verkar ha svårt att förstå det, den kollades upp tidigt i tråden.

Vapnet påstår hon är trasigt, just avtryckaren, men där vill jag helst se vad polisens tekniker kommer fram till innan jag dissar eller hissar.

Jag förstår inte varför så många här påstår att hon utnyttjar andra (män), hon har ju faktiskt GIFT sig.

Jag själv har varit hemmafru i flera år, min man jobbar och betalar för ALLT! Jag har tagit hand om hem och 5-6 barn, har jag utnyttjat min man, har jag manipulerat honom på något sätt??
Misstänkte att du nog är/varit en hemmafru (inget fel i det) men du vet alltså inte om du hade 5 barn eller 6 barn..? 🙄
Känner varken E eller L men när tillomed E:s ex talar gott om honom så räcker det för mig!
L är en levande bomb som exploderar när hon inte får som hon vill!
2021-10-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Exakt - vem fan tar emot en sån dyr present så tidigt? Sjukt , snacka om att utnyttja en snäll kille som inte vill vara ensam

Som sagt L fick låna bilen. E ägde den, kunde sålt den när det passade honom.
2021-10-25, 11:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Om det är nån som är intresserad av vapnets funktion med avseende på avtryckare och säkring så fungerade bägge som dom skulle enligt NFC:s rapport. Läs nedan saxat ur bilagan efter sida 73 i FUP

Vapnet 2021-5000-BG77150-3 är ett dubbelpipigt hagelgevär av typen bock där den ena
pipan är placerad ovanpå den andra, av märket Beretta, modell 686 Silver Pigeon i kaliber
12-76 med tillverkningsnummer Z80387S. Pipsetet är även märkt med bland annat
”0148273”. Geväret provsköts med för vapnet avsedda patroner, varvid det fungerade utan
anmärkning. Vapnets säkring anbringas automatisk när geväret öppnas/laddas och geväret
måste därefter manuellt osäkras innan avfyrning. Vapnet omfattas av vapenlagens
bestämmelser om tillståndsplikt (1 kap. 2§ och 2 kap. 1§ vapenlagen).
Gevärets avtryckare undersöktes och testades i syfte att utröna den kraft som krävs för att
avfyra vapnet. Kraften mättes med ”Lyman® Trigger Pull Gauge” och medelvärdet för
pipa I blev cirka 2,2 kilo och medelvärdet för pipa II blev cirka 1,9 kilo. Normala värden
för dubbelpipiga hagelgevär ligger på cirka 1,7 – 2,5 kilo1
och ett vapen av samma modell
från NFCs referenssamling har medelvärden på cirka 1,9 respektive 2,0 kilo. Det aktuella
vapnets värden är enligt NFCs uppfattning normala för vapentypen och avtryckarens tryck
anses inte vara lätt.

Ja, tack!

Inget fel på avtryckaren i alla fall, som hon hävdade.
2021-10-25, 11:26
Medlem
Cedderiks avatar
Var var det vi såg bilden på bilen nu igen?
2021-10-25, 11:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
finns det bevis på att hon faktiskt bodde där förresten? mer än hennes egna ord?
Hon återkommer ständigt till sin hemlöshet, hon berättar även i hennes psykjournaler att en flyttfirma flyttade hennes saker från den sista lägenheten men vad var det i så fall för saker E hämtade?
Jag tänker fortfarande mycket på det kring sakerna och hennes ständigt upprepande. Det känns lite som att han kanske lät henne ha sina saker där och det tog hon då som att han ville att hon skulle bo där men när så inte var fallet fick hon panik (mycket prat i journalerna om hennes ångest att ej ha någonstans att bo)

Som jag läser det så var det vissa saker som skulle till en väns förråd, typ några flyttkartonger. E hämtade dem, men istället för att köra dem till Ls vän (med plats i sitt förråd), så körde han dem hem till sig i Bålsta, på eget bevåg.

Och packade upp dem eller snokade igenom dem.

Min teori är att det var en hel del känsliga saker i dessa kartonger, kanske gamla kärleksbrev, barnens bebissaker/minnen, etc. Saker man kanske inte vill att någon annan ska rota i.

Klart att de allra flesta får stark ångest över att bli bostadslös/hemlös.
2021-10-25, 11:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Har du också haft många andra män vid sidan om då som hon haft?

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon har haft många partners vid sidan om även när hon varit gift. Många som vittnat om det här och nämns även i FUPpen.
Är det nåt som du tycker är okej?

Nej, i mina förhållanden har jag varit trogen, men när jag inte har varit i något förhållande var jag lite lös på foten. Växte upp på 1970-talet, nämligen, precis efter hippierevolutionen och uppfinningen av P-piller.

Fast denna kvinnan med mopedbilen hävdar ju själv att hon och E är i någon slags relation. Det låter ju som att E har en otrogenhetsrelation vid sidan av L.

Varför tog Es förhållanden slut hela tiden? Hans ex strödde ju en massa salt i såren genom att ha någon slags kärleksaffär med hans chef, som ledde till något bråk, som ledde till att han bytte jobb.

Det låter ju inte helt stabilt från någon av dem.

Min personliga teori är att E, förutom alkoholmissbruk också hadde ett sexmissbruk, och det brukar leda till otrohetsaffärer.
2021-10-25, 11:55
Medlem
Citat:
Min personliga teori är att E, förutom alkoholmissbruk också hadde ett sexmissbruk, och det brukar leda till otrohetsaffärer.

Så du menar att båda hade alkohol- och sexmissbruk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in