Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-25, 01:34
Medlem
I det här klippet diskuterar man bland annat den ifrågasatta vittneskonfrontationen med Christer Pettersson.
Man berättar också att det var ett brottsmål helt utan teknisk bevisning.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=iOvQAQJLRbE&fbclid=IwAR2Suz7Kn wTOxyPaHD-UpBR6IHpUnHnm3ucvOcyUXfDf3Ow-ThpAr3z2PEQ

Aktuellt Special som sändes 5e juni 1989 med anledning av första rättegångsdagen mot 33-åringen (Christer Pettersson) Medverkar Gör:
Jan Guillou, Gunnar Falk, Lar Heuman, Karin Swärd,
Citera
2021-10-25, 02:08
Medlem
Basfaktas avatar
En fråga som säkert avslöjar att jag inte har koll på allt som skrivs i tråden:

Såg just en TV4-dokumentär om Svartenbrandt. Där säger hans fd fru att Svarten o CP var goda vänner och att de i 6 månader bott tillsammans någonstans utanför Borlänge? Jag har aldrig hört talas om det.

Svarten ska även ha varit bekant med Sigge C.

En annan lätt svamlig utsaga från Svartenbrandt i programmet är att han inte ville prata med PU för att han var rädd att han skulle vara för öppen pga samtalen med sin psykläkare. Och så säger han:

"Jag vet att jag är skyldig och de vet att jag är skyldig men de har inga bevis". Om han syftar på 2 mord 1979 eller på Palmemordet är högst oklart.

Observera att jag med detta inlägg inte driver någon linje om S som Palmemördare. Jag undrar bara om dessa uppgifter är kända sedan tidigare? Jag blev lite överraskad.
Citera
2021-10-25, 06:00
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olmors
Frånskild 1972-01-07
Adresser:
Stendösvägen 1 Lgh 1220, 18639 Vallentuna
Järnvägsgatan 30 A Lgh 1302, 14931 Nynäshamn

Folkbokförd i Vallentuna, Vallentuna kn (Stockholms län, Uppland).

Ja, jag fick ju aldrig svar på min fundering kring NÄR Ove Persson kan kopplas till Järnvägsgatan 30, Nynäshamn? Att hans syster bor där sedan 13 år tillbaka kan man ju konstatera via exempelvis MrKoll. Men ovanstående information är ju om Ove.

Via en annan post vet vi att han bodde på:

Rusthållarevägen 85, Johanneshov (1980)
Örtagårdsvägen 69, Vallentuna (1990)

Men när bodde han på Järnvägsgatan 30, Nynäshamn?

Om han aldrig bott där varför kom denna information upp via tråden? Skulle det bara vara en slump att hans syster nu bor där?

Det måste ju finnas en koppling mellan Ove och denna adress som ej är hans syster. För jag frågade aldrig vart hans syster bodde (som jag då inte kunde namnet på).
Citera
2021-10-25, 11:53
Medlem
Folkräkningarna 1975 och 1985 är det också Rusthållarv. 85 om det hjälper.
Citera
2021-10-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Såg just en TV4-dokumentär om Svartenbrandt. Där säger hans fd fru att Svarten o CP var goda vänner och att de i 6 månader bott tillsammans någonstans utanför Borlänge? Jag har aldrig hört talas om det.

En annan lätt svamlig utsaga från Svartenbrandt i programmet är att han inte ville prata med PU för att han var rädd att han skulle vara för öppen pga samtalen med sin psykläkare. Och så säger han:

"Jag vet att jag är skyldig och de vet att jag är skyldig men de har inga bevis". Om han syftar på 2 mord 1979 eller på Palmemordet är högst oklart.

Observera att jag med detta inlägg inte driver någon linje om S som Palmemördare. Jag undrar bara om dessa uppgifter är kända sedan tidigare? Jag blev lite överraskad.
Minns det väl. Svarten var mycket förslagen för att hamna i hetluften. Klarade inte anonymitet.
Citera
2021-10-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Ja, jag fick ju aldrig svar på min fundering kring NÄR Ove Persson kan kopplas till Järnvägsgatan 30, Nynäshamn? Att hans syster bor där sedan 13 år tillbaka kan man ju konstatera via exempelvis MrKoll. Men ovanstående information är ju om Ove.

Via en annan post vet vi att han bodde på:

Rusthållarevägen 85, Johanneshov (1980)
Örtagårdsvägen 69, Vallentuna (1990)

Men när bodde han på Järnvägsgatan 30, Nynäshamn?

Om han aldrig bott där varför kom denna information upp via tråden? Skulle det bara vara en slump att hans syster nu bor där?

Det måste ju finnas en koppling mellan Ove och denna adress som ej är hans syster. För jag frågade aldrig vart hans syster bodde (som jag då inte kunde namnet på).

Någon som frågat specifikt om Oves vapeninnehav?
Citera
2021-10-25, 14:42
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Någon som frågat specifikt om Oves vapeninnehav?

Jag frågade om privat vapeninnehav för de knarkspanare som var i tjänst mordkvällen som du säkert minns. Det blev nobben på alla. Jag försökte då få dem att lämna ut informationen endast för dem som var avlidna. Nobben även där. Det var hänvisningar hit och dit till olika paragrafer. Suck.
Citera
2021-10-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Jag har ju skrivit om detta ett par ggr här.
Det är klart det är Palmemordet för Kungsgatan erkände han när de tog honom vid rånet i maj/juni -86. Då erkände han flera brott o är väl som Holmér sa att Svarten ville få bort fokus från Palmemordet.
O hade Guillou varit vaken så hade inte denna tråd funnits. Guillou som tom efterlyste mördaren o skulle skriva en bok om hur mordet gått till o dela pengarna m mördaren. Hur nu det skulle gå till...
Sjukt är bara förnamnet!
Citera
2021-10-25, 17:09
Medlem
Citat:
Nu jobbar du i dig saker som inte är korrekta. Vem som helst kan följa dina inlägg i ämnet om dina kontakter med PU.

Det är fortfarande så att de tänt på alla cylindrar om det låg något alls i spåret. Iskallt till och med jämfört med SE. Det här kan du inte hålla liv i.

Minns du att Svarten dog 2016? Man kan inte åtala en död. Vad du tror kvittar mig för inte du som vet nåt eller kan öppna utredningen igen.
Varför skulle jag börja skriva på Flashback om lögner? Jag är tacksam för all hjälp jag fått här men inte av dig.
Har du inte läst förhör som kommit ut med Svarten o läkaren o tex anonyma brev? Alltså ingen måste. Men de finns i arkivet.
Senast redigerad av Cianneli 2021-10-25 kl. 17:12.
Citera
2021-10-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Och utöver detta så måste vi granska Föllinge extra hårt. En person som samma kväll körde en gråblå Passat och vars utseende påminner om gärningsmannens beskrivning från vittnen.

En fråga som kanske nån i tråden kan svara på: Har Ove Persson någonsin bott på Järnvägsgatan 30 i Nynäshamn?

Hade med varit bra om ngn vet om Ove hjälpte Svartenbrandt 2007. Svarten hade kontakt med några som varit i närheten av Palmemordet.
Citera
2021-10-25, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Minns du att Svarten dog 2016? Man kan inte åtala en död. Vad du tror kvittar mig för inte du som vet nåt eller kan öppna utredningen igen.
Varför skulle jag börja skriva på Flashback om lögner? Jag är tacksam för all hjälp jag fått här men inte av dig.
Har du inte läst förhör som kommit ut med Svarten o läkaren o tex anonyma brev? Alltså ingen måste. Men de finns i arkivet.

JA DU! Jag placerar dig i samma härad som Flygare, Filter, den som påstod att Fauzzi med magiska krafter begick ett "teatermord", Donald från Göteborg som ljög ihop en doszier om en sydafrikan, den store dansken, DF, token som förföljer Svanberg mfl som bygger luftslott.

Ni har en gemensam nämnare och det är att till varje pris förenas i att styra bort från det enda som varit uppenbart sedan mycket länge.

Uppenbart men som vi ser helt outrett trots att mer och mer kommer fram över tid som stärker misstankarna med sprickor som kommit I dagen.

Från dag 1 i stort sett har man informerat ända in i regeringskansliet att där fans sparande poliser i området som skulle hoppas över.

NÄSS VILLE INTE SÅ men hade mäktiga fiender och det "tog stopp" när han ville följa upp det och bakgården.

Sedan dess har det varit rena cirkusen både i utredningen och i debatten.

ALLA år som CP trumpetades ut fick vi uppleva massiva koordinerade attacker mellan till synes helt divergerande och utflippade teorier som muterade bland annat här (kanske i syfte att avfärda privatspanare som foliehattar) men hade oss som gemensam fiende. Vi som ville utgå från mordplatsen, wt observationer och civilklädda spanare.

Era kort är spelade och det var lankor.

BARA "sekretess" står mellan oss och lösningen och den är inte vacker och drar med sig många i fallet.

Mördarna hade inte tur utan fick hjälp från dag 1.

Till slut finns inga beskyddare med makt kvar och då kommer sanningen fram.
Citera
2021-10-25, 18:49
Medlem
Citat:
JA DU! Jag placerar dig i samma härad som Flygare, Filter, den som påstod att Fauzzi med magiska krafter begick ett "teatermord", Donald från Göteborg som ljög ihop en doszier om en sydafrikan, den store dansken, DF, token som förföljer Svanberg mfl som bygger luftslott.

Ni har en gemensam nämnare och det är att till varje pris förenas i att styra bort från det enda som varit uppenbart sedan mycket länge.

Uppenbart men som vi ser helt outrett trots att mer och mer kommer fram över tid som stärker misstankarna med sprickor som kommit I dagen.

Från dag 1 i stort sett har man informerat ända in i regeringskansliet att där fans sparande poliser i området som skulle hoppas över.

NÄSS VILLE INTE SÅ men hade mäktiga fiender och det "tog stopp" när han ville följa upp det och bakgården.

Sedan dess har det varit rena cirkusen både i utredningen och i debatten.

ALLA år som CP trumpetades ut fick vi uppleva massiva koordinerade attacker mellan till synes helt divergerande och utflippade teorier som muterade bland annat här (kanske i syfte att avfärda privatspanare som foliehattar) men hade oss som gemensam fiende. Vi som ville utgå från mordplatsen, wt observationer och civilklädda spanare.

Era kort är spelade och det var lankor.

BARA "sekretess" står mellan oss och lösningen och den är inte vacker och drar med sig många i fallet.

Mördarna hade inte tur utan fick hjälp från dag 1.

Till slut finns inga beskyddare med makt kvar och då kommer sanningen fram.

Så vem är mördaren då enl dig?
Du skriver mycket men har du själv sett/hört ngt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in