2021-10-24, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hur mycket ville de här gängkrigarna ge sig på konstellationen Einar+rapparna han hade omkring sig, för att Einar med sina hangarounds-gangster-rappare var mycket mer framgångsrika än gängrapparna kring Yasin?
De har väl med skjutningen av Einar lyckats skadeskjuta hela ligan av gangsta-rappare som tjänade pengar på att vara med i Einars videos och var del i hans framgång?
Kan detta delvis varit målet för mördarna?

Och kan de med hjälp av sociala medier försöka sprida bilden av att det var Einar som enskilt bär skulden, varför de mördade honom?

Fasen, jag som klankat så på Einars gangstarap.
Jag börjar ju tycka att den är bra då jag lyssnar på den här "Dansa"
https://www.youtube.com/watch?v=J-innQH71As

Den är faktiskt rätt oskyldig ändå.

Men han retar väl upp dem som fan då han sjunger om att de inte har lika fin klocka som han, och vilka värdelösa nollor de är.

De blir väl kräääänkta och uppretade som fan.
Jag tror fasen Bert Karlsson har rätt.

Han var blattefierad Einar, och rörde sig med gängkriminella, men samtidigt hade han talang.
Det börjar även jag se nu. Och det stod de inte ut med, de som han rört sig med (alltså gängkonstellationerna som var kring Yasin och andra gäng och inte fick sola sig i Einars stjärnglans).

Precis hittat låten Lilla Nisse 😣🕊 låt den är osläppt på SoundCloud
Citera
2021-10-24, 23:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Kidnappningen berodde ju på avundsjuka. Somalierna klarade inte av att se en svensk kille lyckas. Einar hade talang precis som du säger, vilket de saknar. De ville också ta del av de pengarna, men misslyckades med utpressningen 3 miljoner. Måste tagit hårt på egot.

Ja, det verkar vara så ju.

Einar gav sig in på deras revir (som svensk) han lät sig blattefieras (vilket jag inte är så superförtjust i), han blev som dem delvis (ja, han blev ju faktiskt en tvättäkta blatte som både missbrukade och betedde sig brottsligt som dem), men samtidigt så hade han mycket mer talang då han skapade gangstarap.

Det måste varit knäckande för de sedvanliga gangstarapparna.
Citera
2021-10-24, 23:41
Medlem
Jag är inte så insatt i dessa rappare och gäng men en tanke som slog mig är att många tror att Haval ligger bakom mordet på Einar, att låten dansa kan ha varit en trigger pga texten om brodern. Einar gjorde väl låten med ADAAM, borde inte ADAAM också vara en måltavla då eftersom han är med och dissar Havals döde bror som många tolkar att dom rappar om i låten? någon annan som tänkt i dom banorna?
Citera
2021-10-24, 23:43
Medlem
Hans nya album har läckt ut på Youtube.
Citera
2021-10-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsmexyurnot
Har hört att han var med A**l och D**le när han blev skjuten, folk säger att de lurade han till platsen. En så kallad "Gowning" på blattesvenska. Vad tror ni om det?

Tror definitivt att dom lurade ut Einar varför blev inte Dmule och Adel skjutna?
Citera
2021-10-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strs
Hans nya album har läckt ut på Youtube.
Länka
Citera
2021-10-24, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Tror definitivt att dom lurade ut Einar varför blev inte Dmule och Adel skjutna?

GW:s teori är att han träffade någon/några han litade på och att dessa lockade honom till falsk säkerhet.
Citera
2021-10-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
GW:s teori är att han träffade någon/några han litade på och att dessa lockade honom till falsk säkerhet.

Einar Einar vilket öde till mötes så mycket talang och så mycket han hade kunnat utvecklas! Sorgligt..
Citera
2021-10-25, 00:04
Medlem
DamnDiddies avatar
Visst är det så, att; 'vill man leken leka så får man leken tåla'
- MEN, med det sagt, så undrar jag om Einar verkligen trodde det var en "lek" som var en så värst vådlig "lek" att leka. Jag tror knappast han var nån kamikaze som var beredd att möta döden, så tuff var han säkert inte. Men jag tror han var aningen naiv, skulle inte förvåna mig - och trodde inte folk var så sjuka så dom skulle ta till drastiska åtgärder mot honom.. Han trodde säkert att gangster-grejerna inte var så blodigt allvar, vad annat kan det vara för en 19-åring. Jag tycker det är torfligt att han aldrig kommer få bli en *riktig* gangster. Det är det som är sorgligt, att man liksom inte ska kunna få några sista chanser, kunna rida på en våg - 'utan; wham bam thank you sam!', det gick lite för fort fram för stackars Einar..

Det är lite snöpligt, liksom - som att han snubblade in i döden..

Han kanske inte trodde allt han gjorde och sa togs på så stort allvar.. Att man kunde komma undan med shit.. Att det var ok att vara lite wigger, att det inte var så seriöst så man ska behöva dö, liksom... Snöpligt...
Senast redigerad av DamnDiddie 2021-10-25 kl. 00:08.
Citera
2021-10-25, 00:05
Medlem
Citat:
Länka
https://youtube.com/channel/UCVZm3NWwBe0mTkLHTYGt2jw
Citera
2021-10-25, 00:08
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Varför skulle Dumle hänga med ejnar?
Citera
2021-10-25, 00:09
Medlem
Citat:

Dumle fick Rozh att bli dödad med.
Läs förundersökningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in