2021-10-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
A vem och D? Är han vän med dom på Instagram? Tror 100% att hans två vänner lurade med sig honom han litade på fel folk tyvärr

Ad3l och nån Dum1e från dödspatrullen så antagligen därifrån (hört de två namnen tidigare men oklart om de stämmer!)
Citera
2021-10-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
Tror Haval är näst på tur eller Yasin…
Önskade han kunde ha lämnat landet innan det blev såhär.. han hade ett val.

Einar var väl knappast oskyldig? Han hade inte rent mjöl i påsen och var lika vidrig som alla andra.
Han skulle klippt sig och skaffat sig ett riktigt jobb och lagt en bra framtid för sig. Inte börja bryta på svenska och vifta med puffror och fjantiga videos.
Fly landet? De där dårarna finns överallt så de hade tagit han oavsett om han befann sig på Bahamas eller i Hammarby sjöstad.
Han var 19 år och en nolla, och den vägen hade han fixat för sig själv.
Citera
2021-10-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasminbyn
Ad3l och nån Dum1e från dödspatrullen så antagligen därifrån (hört de två namnen tidigare men oklart om de stämmer!)

Dom fixade hans död 100%…
Citera
2021-10-24, 23:10
Medlem
Ni som kommer upp me massa teorier , ingen ide att spekulera vad som låg bakom, kan vara gäng krig, kan vara avundsjuka, kan vara vad som helst.
Citera
2021-10-24, 23:15
Medlem
dialektikers avatar
Hur mycket ville de här gängkrigarna ge sig på konstellationen Einar+rapparna han hade omkring sig, för att Einar med sina hangarounds-gangster-rappare var mycket mer framgångsrika än gängrapparna kring Yasin?
De har väl med skjutningen av Einar lyckats skadeskjuta hela ligan av gangsta-rappare som tjänade pengar på att vara med i Einars videos och var del i hans framgång?
Kan detta delvis varit målet för mördarna?

Och kan de med hjälp av sociala medier försöka sprida bilden av att det var Einar som enskilt bär skulden, varför de mördade honom?

Fasen, jag som klankat så på Einars gangstarap.
Jag börjar ju tycka att den är bra då jag lyssnar på den här "Dansa"
https://www.youtube.com/watch?v=J-innQH71As

Den är faktiskt rätt oskyldig ändå.

Men han retar väl upp dem som fan då han sjunger om att de inte har lika fin klocka som han, och vilka värdelösa nollor de är.

De blir väl kräääänkta och uppretade som fan.
Jag tror fasen Bert Karlsson har rätt.

Han var blattefierad Einar, och rörde sig med gängkriminella, men samtidigt hade han talang.
Det börjar även jag se nu. Och det stod de inte ut med, de som han rört sig med (alltså gängkonstellationerna som var kring Yasin och andra gäng och inte fick sola sig i Einars stjärnglans).
Senast redigerad av dialektiker 2021-10-24 kl. 23:17.
Citera
2021-10-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sioh
Du måste väl för fan inte va en ängel för att förtjäna att leva? Jävla nöt.

Men är du efterbliven eller?! Ingen som snackar om att förtjäna.
Utan om att en nolla glorifieras när han inte bidragit med ett skit för att göra det bättre för varken sig själv eller för yngre generationen.
Han hade kunnat göra rätt för sig för längesen men valde att inte göra det.
Jävla nöt på dig själv.
Citera
2021-10-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hur mycket ville de här gängkrigarna ge sig på konstellationen Einar+rapparna han hade omkring sig, för att Einar med sina hangarounds-gangster-rappare var mycket mer framgångsrika än gängrapparna kring Yasin?
De har väl med skjutningen av Einar lyckats skadeskjuta hela ligan av gangsta-rappare som tjänade pengar på att vara med i Einars videos och var del i hans framgång?
Kan detta delvis varit målet för mördarna?

Och kan de med hjälp av sociala medier försöka sprida bilden av att det var Einar som enskilt bär skulden, varför de mördade honom?

Fasen, jag som klankat så på Einars gangstarap.
Jag börjar ju tycka att den är bra då jag lyssnar på den här "Dansa"
https://www.youtube.com/watch?v=J-innQH71As

Den är faktiskt rätt oskyldig ändå.

Men han retar väl upp dem som fan då han sjunger om att de inte har lika fin klocka som han, och vilka värdelösa nollor de är.

De blir väl kräääänkta och uppretade som fan.
Jag tror fasen Bert Karlsson har rätt.

Han var blattefierad Einar, och rörde sig med gängkriminella, men samtidigt hade han talang.
Det börjar även jag se nu. Och det stod de inte ut med, de som han rört sig med (alltså gängkonstellationerna som var kring Yasin och andra gäng och inte fick sola sig i Einars stjärnglans).
Tror med det är denna del som dom retar sig på "Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror"
tanken där är väl att den delen ska handla om Haval och Havals mördade bror som Einar eventuellt varit inblandad i.
Citera
2021-10-24, 23:26
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Fan vad synd

Nu blir det ingen svensk version av Malibus Most Wanted.

https://www.imdb.com/title/tt0328099/

Einar hade passat perfekt som den svenska versionen av "Brad 'B-Rad' Gluckman"
Helt klart sevärd film! Ser fram emot den svenska tappningen med son till dramatenskådespelare. Även om Nisse ska ha gjort en relativt framgångsrik debut på Dramaten som 10 åring. B-Rads "down with britches and hoes" var inte riktigt på samma nivå.
Citera
2021-10-24, 23:31
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kidnappningen berodde ju på avundsjuka. Somalierna klarade inte av att se en svensk kille lyckas. Einar hade talang precis som du säger, vilket de saknar. De ville också ta del av pengarna, men misslyckades med utpressningen 3 miljoner. Måste tagit hårt på egot.
Senast redigerad av yessyy 2021-10-24 kl. 23:39.
Citera
2021-10-24, 23:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violator1
Tror med det är denna del som dom retar sig på "Jalla, låt oss se vem av oss som är modigast
Brorsan, jag ska pull up på er block och spilla blod i natt
Efter du är gone, jag ser till att din bror"
tanken där är väl att den delen ska handla om Haval och Havals mördade bror som Einar eventuellt varit inblandad i.

Fast de måste ju vara extremt tiltade om de låter sig retas av att de blir dissade i en sång (som någon skrev i den andra tråden).
Dock så är de ju hjärnskadade, i de där gängkonstellationerna (de handlar om deras heder) och därför så står de ju inte ut om någon sjunger så misskrediterande om dem.

Och sen så förspeglar de i sociala medier att det beror på att de trodde att Einar menade allvar med att han skulle ge sig på den där Haval?

Att ge sig på Einar kan ju vara en manifestation att de inte stod ut med de hangarounds-gängkriminella kring Einar som tjänade mycket mer pengar och var mycket mer framgångsrik.

I och med att Einar samtidigt var stökig och rörde sig med dem så stack det i ögonen om han samtidigt hade mycket mer talang än de värdelösa nollorna i Vårbynätverket?

Så tänker jag. Jag ser ju kvaliten nu i Einar ändå. Till skillnad från annan olåt i gangstarapen.
Senast redigerad av dialektiker 2021-10-24 kl. 23:41.
Citera
2021-10-24, 23:37
Medlem
Har hört att han var med A**l och D**le när han blev skjuten, folk säger att de lurade han till platsen. En så kallad "Gowning" på blattesvenska. Vad tror ni om det?
Senast redigerad av Imsmexyurnot 2021-10-24 kl. 23:41.
Citera
2021-10-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Kidnappningen berodde ju på avundsjuka. Somalierna klarade inte av att se en svensk kille lyckas. Einar hade talang precis som du säger, vilket de saknar. De ville också ta del av de pengarna, men misslyckades med utpressningen 3 miljoner. Måste tagit hårt på egot.

Men fanns det någon konflikt innan kidnappningen? Det stack i ögonen på dom att en svensk lyckats bättre än dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in