Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-25, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Tyckte att det va väldigt svårt att se på den dåliga bilden, det va en gissning.
Möjligtvis är någon av de tidigare eller denna gissningarna rätt och kontot blivit raderat efter uppmärksammandet.
Så kan det vara. Jag tycker att polisen bör gå igenom loggarna från snapchats servrar då dessa sparas i 30 dagar. Har svårt och se att ingenjörerna har använt en vpn tunnel för trafiken till snapchat.
Citera
2021-10-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Terrorism är främst ett hot mot stater där demokratin eller statens kontroll över samhället är svag. Men min uppfattning är att Sverige håller på att utvecklas till ett samhälle där statens kontroll över samhället minskar och inte på ett bra sätt.
Sedan att polisen lyckats sätta fast ledarna för knarkhandeln är bara en tillfällig framgång och egentligen helt utan betydelse. Svensk polis fick allt serverat på en silverbricka av fransmännen och sedan amerikanska FBI.
Svensk polis klarar inte av att göra något mot gängen på egen hand. T.ex. hur många mord inom gängmiljön har lösts utan hjälp från fransmännen eller FBI?
Gängen håller till och med på att muta in nya territorier uppe i norra Sverige..
Du har rätt om vad mordet på Einar handlar om.
Men jag anser inte att moderatledaren är fel ute i sitt utspel även om det i hans fall bara handlade om att skaffa sig billiga poäng och troligen inte låg någon djupare tanke bakom åsikten.
Så kan ju även en blind höna hitta ett korn ibland.

Finns inget politiskt mål eller syfte med att döda honom. Det är inte terrorism. Uffe ör ute och cyklar
Citera
2021-10-25, 14:11
Medlem
Foolsgames avatar
Satt och fnissade innan åt en bild där han har guldhalsband på sig, förlåt. Men han såg så rädd ut, som en liten pojke. Anyway så förtjänade han inte att dö så här kallblodigt!
Citera
2021-10-25, 14:28
Medlem
Några kloka ord från Bert Karlsson:
https://www.youtube.com/watch?v=5-AfD0Y0pU4

Den har säkert postats tidigare men jag postar den igen.
En av de grejerna han tar upp (som jag läst på flera andra ställen) är att Einar skulle vittna och blev dödad en dag inna han skulle tvingas att vittna. Alltså att polisen skulle komma och hämta honom och tvinga han att vittna. Så de hann före och avrättade honom.

Har mordet inte med det att göra så är det en extrem slump, men det är mest sannolikt att han skulle vittna va avgörande för mordet på honom.
Citera
2021-10-25, 14:31
Medlem
mjukmjukares avatar
Har inte läst alla tusentals inlägg och jag inser att åsikter och tankar runt detta m Einar spretar.
Men, Einar har själv varit en del av den romantik som omger denna snea subkultur. Detta snea HipHopglorifierande, som hyllar död, döda, dödas. Och verkligheten hann ifatt Einar och lämnade efter sig en gammal sanning;
Var försiktig med vad du önskar!

Så jävla enkelt fungerar denna självsanerande subgrupp av människor. Som drivs framåt av att äga ett vapen, guldkedja, en klocka och feta fälgar. Så värt att dö för!

Citera
2021-10-25, 14:46
Medlem
Det florerar skämtbilder från händelsen på nätet. https://imgur.com/a/fbhNzhk

Vad jag har förstått så hade han en vit flickvän men verkade hänga mycket med utlänningar. Hade han några vita vänner?
Citera
2021-10-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det är ingen offerkofta det kallas för verkligheten. Folk som kommer från rika familjer förblir rika. Det är så det fungerar. Det är klassamhälle och har man en taskig bakgrund är det svårt och nästan omöjligt att konkurrera med previligerade individer.

Det vore väl konstigt annars, folk som skött sig, arbetat hårt och spelat sina kort rätt (lagligt) tar naturligtvis hand om sina barn och lär dom vikten av att sköta sig och arbeta hårt.

Är detta nåt folk ska skämmas över, ska vi förbjuda att framgångsrika människor tar hand om sina barn och guidar dom till framgång bara för att andra sitter på röven och gnäller om hur synd det är om dom istället för att göra nåt åt det eller åtminstone ta hand om sina egna barn?
Citera
2021-10-25, 14:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxBlaster
Några kloka ord från Bert Karlsson:
https://www.youtube.com/watch?v=5-AfD0Y0pU4

Den har säkert postats tidigare men jag postar den igen.
En av de grejerna han tar upp (som jag läst på flera andra ställen) är att Einar skulle vittna och blev dödad en dag inna han skulle tvingas att vittna. Alltså att polisen skulle komma och hämta honom och tvinga han att vittna. Så de hann före och avrättade honom.

Har mordet inte med det att göra så är det en extrem slump, men det är mest sannolikt att han skulle vittna va avgörande för mordet på honom.

Skulle inte vara första gången. Men även om polisen hämtade honom skulle man inte kunna tvinga honom att säga något annat än "inga kommentarer" i vittnesbåset. Borde i så fall funnits indikationer på att han skulle säga något vilket i så fall var en ändring från tidigare. Sedan var personerna redan dömda för det här brottet mot han så frågan är vad som skulle gjort det värre om han sagt något.

Men det verkar vara det här med att vittna eller frågan om de här miljonerna som han ansågs vara skyldig efter kidnappningen. Där blir det ju dock så att en död person kan inte längre betala.
Citera
2021-10-25, 15:03
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle inte vara första gången. Men även om polisen hämtade honom skulle man inte kunna tvinga honom att säga något annat än "inga kommentarer" i vittnesbåset. Borde i så fall funnits indikationer på att han skulle säga något vilket i så fall var en ändring från tidigare. Sedan var personerna redan dömda för det här brottet mot han så frågan är vad som skulle gjort det värre om han sagt något.

Men det verkar vara det här med att vittna eller frågan om de här miljonerna som han ansågs vara skyldig efter kidnappningen. Där blir det ju dock så att en död person kan inte längre betala.

Polisen har begått ett stort misstag som inte med tvångsmedel ”skyddade” Einar inför det som komma skulle. Hela detta scenario gick att förutse.

Men. Självsanering är ett billigt verktyg.

Citera
2021-10-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis.imeholm
Einar blev nästan lika känd som 2tupac, Dock slutade han upp som han Mördad

Hahah gå lägg dig, du fan pinsam på riktigt. Einar är inte ens så känd som många tror! Klart han blev hyllad av P3, men värst mycket talang som folk påstår hade han ej. Han fick snålskjuts för han är Svensk. Han lär bli mer känd som svennebananen som trodde han var turk
Citera
2021-10-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Har inte läst alla tusentals inlägg och jag inser att åsikter och tankar runt detta m Einar spretar.
Men, Einar har själv varit en del av den romantik som omger denna snea subkultur. Detta snea HipHopglorifierande, som hyllar död, döda, dödas. Och verkligheten hann ifatt Einar och lämnade efter sig en gammal sanning;
Var försiktig med vad du önskar!

Så jävla enkelt fungerar denna självsanerande subgrupp av människor. Som drivs framåt av att äga ett vapen, guldkedja, en klocka och feta fälgar. Så värt att dö för!
Ja det tragiska i detta är definitivt inte Einars död. Visst är det synd när en ung människa dör. Framför allt för föräldrarna. Men han har helt sig själv att skylla. Han valde denna oerhört skadliga och meningslösa Hiphop-kultur.
Det mest tragiska är hur många människor som verkar sörja honom och som gillar denna skräpkultur.
Jag hoppas detta kan avskräcka några, men tyvärr tror jag inte det så länge inte ens etablissemanget och medierna tar avståndfrån skiten.
Citera
2021-10-25, 15:13
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentblod
Det florerar skämtbilder från händelsen på nätet. https://imgur.com/a/fbhNzhk

Vad jag har förstått så hade han en vit flickvän men verkade hänga mycket med utlänningar. Hade han några vita vänner?

Vit flickvän. Nisse var väl helsvensk.
Och hade en svensk flickvän?
Känns knepigt när vi svenskar i Sverige börjar prata om oss själva och våra nära som vita eller inte vita.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in