2021-10-22, 13:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och det är din fulla rätt.

Men förstå att objektivt sett så är trovärdigheten hos "Lukas17" på Flashback, inte i paritet med tex Anthony Scaramucci och liknande erkända experter inom området.
Jag är inte så säker på att Lukas17 ens vet vem Scaramucci är, och än mindre vad han säger i frågan om Bitcoins pris om 5 år.

Att staterna kommer anpassa sig, så tillvida att det kommer regleras är det INGEN som säger emot, så du kan inte hämta en billig poäng där.
Vi ser fram emot rimliga regleringar, det kommer få det allra största kapitalet (pensionsfonder med mera) att diversifiera in i Bitcoin.

Det här inlägget behövde inte åldras länge.

U.S. pension fund buys $25 million worth of Bitcoin and Ether
“It became an asset class we could not ignore anymore,”

https://bloqport.substack.com/p/us-pension-fund-buys-25-million-worth
Citera
2021-10-22, 18:29
Avslutad
Hur mycket pengar har ni lagt på bitcoins? Lade ni in tex 10 000 sek direkt?
Citera
2021-10-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Du kan lägga hur mycket du vill.
Ska man köpa in sig för låt oss säga 100k, så kan det vara smart att dela upp köpen över några dagar ifall kursen rör sig mycket. Nu är den ganska låg, så hade nog daskat in hela summan direkt.
Citera
2021-10-22, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Började med 100K SEK för många år sedan, sedan ärvde jag och gick in med 80% av arvet också.
Citera
2021-10-24, 19:28
Medlem
friskXORsjuks avatar
Verkar det inte dumt att försöka pricka in säljtoppen och köpbotten i denna Bitcoin-cykel om man ändå kan hodla tills efter nästa halvering?
Citera
2021-10-24, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av friskXORsjuk
Verkar det inte dumt att försöka pricka in säljtoppen och köpbotten i denna Bitcoin-cykel om man ändå kan hodla tills efter nästa halvering?

Det är säkrare att hodla men man kan missa en hel del pengar. Jag funderade starkt på att sälja toppen (dvs den profit jag gjorde) på senaste ATH men struntade i det av säkerhetsskäl (BTC kan plötsligt rusa och då kan man inte gå in igen). Båda metoderna har för och nackdelar, men jag har tjänat bra med pengar på att trada. Dock aldrig med hävstång.

Kommer köpa på mig en del ALTS imorgon när börsen öppnar, om priset inte gått upp innan. BTC är jag redan fullinvesterad i.
Citera
2021-10-24, 20:50
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Det är säkrare att hodla men man kan missa en hel del pengar. Jag funderade starkt på att sälja toppen (dvs den profit jag gjorde) på senaste ATH men struntade i det av säkerhetsskäl (BTC kan plötsligt rusa och då kan man inte gå in igen). Båda metoderna har för och nackdelar, men jag har tjänat bra med pengar på att trada. Dock aldrig med hävstång.

Kommer köpa på mig en del ALTS imorgon när börsen öppnar, om priset inte gått upp innan. BTC är jag redan fullinvesterad i.
Ok.. Tänkte här att 2022 peak sälja på BTC $200k och bottom köpa tillbaka på $50k fast det är för osäkert och mycket om och men. Bättre att hodla till 2024 antar jag.
Citera
2021-10-24, 20:53
Medlem
När det gått upp mycket har man alltid en dålig kännsla att krashen kommer.
Speciellt nu.
Börjar vi se för mycket motstånd vid 60k kommer jag sälja största delen.
Går det sedan upp igen och visar styrka kommer jag gå in igen.
Citera
2021-10-24, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
Speciellt nu.

Sälja lågt och köpa högt?
Citera
2021-10-24, 20:58
Medlem
friskXORsjuks avatar
Citat:
Speciellt nu.
Den ska nog sega sig osäkert förbi ATH innan FOMO börjar sätta in så sälj inte är mitt råd.
Citera
2021-10-24, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Sälja lågt och köpa högt?

Har suttit på vissa coins sedan i slutet av sommaren som gått 5-20 x på några månader.
Ska du göra stora pengar är det inte i bitcoin det kommer ske om du nu inte har mycket kapital sedan innan.
Citera
2021-10-24, 21:09
Medlem
Citat:
Har suttit på vissa coins sedan i slutet av sommaren som gått 5-20 x på några månader.
Ska du göra stora pengar är det inte i bitcoin det kommer ske om du nu inte har mycket kapital sedan innan.

Håller helt med.
Finns inte så stor anledning i att investera i bitcoin egentligen.
Att bitcoin skulle va så mycket säkrare än andra är inte fallet, iaf inte om du väljer några coins som är legit.

Investerar du i sånt som shiba inu eller dogecoin när vi är i preice discovery mode så får du skylla dig själv om dom är 10x mindre värda när det krashar.

Däremot om du väljer legit projekt som SOL, FTM, osv så kommer du klara dig lika bra som bitcoin di en krash.
För vad gör det om du förlorar 40% på bitcoin viden nergång men förlorar 60% på en annan coin? Enorm förloust i vilket fall som helst.

Imorgon blir det en nergång är jag helt säker på.
55k och kanske ännu lägre senare i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in