2021-10-24, 14:15
Moderator
zanteras avatar
Tror inte det spelar så stor roll hur det går idag, eller nästa helg, Ole sitter nog säkert en månad till ändå. Möjligtvis om vi torskar med 8-0 idag och torsk mot Spurs nästa helg, och att vi dessutom förlorar 2 i rad i CL eller något.

Även om en del fans varit missnöjda med Ole så är laget endast 1p från top4 och 1a i CL gruppen, och trots att spelet sett uselt ut så tror jag att placeringen är det enda ägarna bryr sig om. Spelet har trots allt sett dåligt ut länge och Ole har blivit kvar, så att man skulle förlora mot Liverpool lär inte förändra mycket.
Citera
2021-10-24, 14:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror inte det spelar så stor roll hur det går idag, eller nästa helg, Ole sitter nog säkert en månad till ändå. Möjligtvis om vi torskar med 8-0 idag och torsk mot Spurs nästa helg, och att vi dessutom förlorar 2 i rad i CL eller något.

Även om en del fans varit missnöjda med Ole så är laget endast 1p från top4 och 1a i CL gruppen, och trots att spelet sett uselt ut så tror jag att placeringen är det enda ägarna bryr sig om. Spelet har trots allt sett dåligt ut länge och Ole har blivit kvar, så att man skulle förlora mot Liverpool lär inte förändra mycket.

Tror du har rätt, Ole har köpt sig lite tid med tabell-lägena. Man är, trots allt gnäll, inte så långt bakom. I CL har det skakat lite, men man leder ändå tabellen och en förlust här eller där kvittar så länge man går vidare.

Med det sagt finns det ju sådana där chockerande resultat där egna laget blir totalt mosat och "tränaren tappar omklädningsrummet" som kräver omedelbar åtgärd. Jag ser inte ett sånt resultat komma idag, men 8-0 eller i den trakten skulle ju kunna vara ett sånt resultat.

Sen vet man ju aldrig. Ifall man känner att Conte eller Zidane går att få in ganska fort, kan det ju bli verklighet även vid kryss idag. Likt Rodgers, som fick gå efter kryss mot Everton. Det var inte det resultatet som ledde till sparken, det var att styrelsen tappat förtroendet och såg en möjlighet att plocka in rätt man för jobbet - Klopp. Kanske vill Uniteds sportsliga ledning ha nästa tränare in the bag före man ger Ole foten?
Citera
2021-10-24, 14:38
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Helt enig med dig. Det ska extremt mycket till för att Ole ska få gå den närmsta tiden. Just på grund av att man fortfarande finns i närheten av toppen och inte långt ifrån att ta sig vidare i CL. Sen brukar ju Ole lyckas trolla fram ett resultat mot topplag när kniven är som mest pressad mot strupen och jag blir inte förvånad om så blir även nu den närmsta tiden. Om det inte blir idag så kanske han lyckas få ett resultat mot City och köper sig då mer tid.

Sen beror det väl på hur ledningen ställer sig till namn som Conte och Zidane. Är de intresserade av något av de namnen ja då är det ju lättare att sparka Ole tidigare men tittar de på andra namn som redan har en arbetsgivare (exempelvis Ten Hag i Ajax) så lär han sitta kvar tills laget är ute ur alla turneringar och klubben längre inte kan vinna titeln matematiskt.
Citera
2021-10-24, 14:43
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Sen beror det väl på hur ledningen ställer sig till namn som Conte och Zidane. Är de intresserade av något av de namnen ja då är det ju lättare att sparka Ole tidigare men tittar de på andra namn som redan har en arbetsgivare (exempelvis Ten Hag i Ajax) så lär han sitta kvar tills laget är ute ur alla turneringar och klubben längre inte kan vinna titeln matematiskt.

Jag tänker lite i samma banor, Conte t.ex. skulle nog vara en mardröm för ägarna ur ett "vi måste hålla honom tyglad" perspektiv. Man gick ju från lite liknande bekymmer under Mourinho med en tränare som ville mer än vad han fick, och det har ju ändå varit ganska behagligt under Ole som mest verkar vara glad att få vara där och gör det bästa med vad han får. Att byta det mot Conte som skulle ställa höga krav, även om det innebär framgång skulle ju göra det dagliga arbetet till mer huvudvärk.

Vad gäller Zidane så hade jag för mig att han endast hade Frankrike-jobbet i sikte och väntar ut Deschamps? Det är möjligt att Zidane skulle vara intresserad om man lämnade några säckar med mynt utanför hans hus men det känns inte som en tränare som har England/PL i sikte.

Sen finns det ju en sjö av andra potentiella namn därute, men de flesta tränar en annan klubb just nu och då känns det mer logiskt att klubben väntar ut att kicka Ole när det är matematiskt klart att vi missar något av våra mål, och sen blir det billigare att lösa en ny tränare närmare nästa sommar än att göra det under säsongen.
Citera
2021-10-24, 15:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nu känner inte jag till vad som gäller i NHL ang lönetak. Men en my regel som begränsningar när det lön, övergångssummor osv hade varit varmt välkommen i EPL.

De har ett totalt tak på ungefär hälften av ligans inkomster, och ett individuellt tak på max 20 % till en spelare. Den totala summan delas först med antalet lag. Siffran har de senaste åren varit på runt 80 miljoner dollar per lag, så maxlönen för en spelare är ungefär 16 miljoner dollar.

Eftersom man har en låst liga är man också "tvungna" att ha en miniminivå som ett lag måste spendera. Annars riskerar man att vissa ägare skickar ut billigast möjliga lag och skiter i hur det går; bara folk tittar - för man kommer ju ändå aldrig åka ut.

Spelarfacket har också förhandlat fram en minimilön på 750 000 $.

Liksom många andra ligor är NHL ganska topptungt; där tre lag totalt dominerar inkomsterna. Det är Toronto, Montreal och Rangers. Därför har man system som fördelar inkomster. Om inte annat tror jag man delar lika på tv-pengar. En som gillar hockey vet säkert bättre.
Citera
2021-10-24, 16:32
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag förväntar mig en 4-2-3-1 som vanligt.

De Gea i mål. AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw i backlinjen. Fred - McTominay som sittande. Greenwood - Fernandes - Rashford som de tre offensiva mittfältarna och slutligen Ronaldo på topp.

Det skulle vara min förväntade elva då jag inte tror ett skvatt på vissa "skador" som nämnts från Oles håll.

Vad var det jag sade gällande startelvan
Citera
2021-10-24, 16:45
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Hur får McFred starta varje gång?

// PoK
Citera
2021-10-24, 18:31
Medlem
zebra121s avatar
Liverpool slaktar. Zebra har sedan länge bettat 300 kr på att Liverpool vinner ligan. Låga odds på det.
Citera
2021-10-24, 18:31
Medlem
-GGs avatar
VNL, PL:s virrigaste hönshjärna någonsin. Karln vet ju knappt var han ska stå, eller vara. Bara rusar mot bollen för att han gått bort sig i momenten tidigare, och lyckas sällan rädda upp det.

Typ fem år i PL och inte blivit bättre ett dugg.

Hur fan kan Man U nöja sig med en så medioker mittback!?

Folk klagar på Harrys prislapp. Men Victor var inte billig heller, och folk i Sverige använder Mcguires prislapp för att skylla allt på honom och tjatar om att det är laget/tränaren som gör VNL dålig. I så fall kan varenda spelare skylla på det. Svenska spelare ser alltid ut som PK-skadade halvkärringar utomlands.
Senast redigerad av -GG 2021-10-24 kl. 18:47.
Citera
2021-10-24, 18:52
Avslutad
Ole får sparken imorgon.
Citera
2021-10-24, 18:54
Avslutad
Hejdå Pogba
Citera
2021-10-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Även om man som EnLitenFrys nämnt inte ska ta sånt här på alltför stort allvar tycker jag att det är intressant att se hur folk resonerar. Sätter man ihop ett lag som ska fungera i verkligheten eller bara sätta ihop "bästa" spelarna. Därför gillade jag också Garys tankesätt gällande Firmino. Carra har också rätt, Ronaldo skulle inte platsa i ett Klopplag. Nu följer jag inte United men tycker det är intressant att trots all negativ kritik som Mané fått ett bra tag att ingen väljer en Unitedspelare till vänster. Är väl till höger man har problem?
Absolut, det är skoj att se lite olika tankar och uppställningar och där är ju ändå något som både Carra och Gaz gör det bra för de har iaf en dialog som utvecklar varför och hur så vi andra kan fortsätta diskussionen där.

Just nu är det väl lite överallt känns det som som vi har problem - dont ya think

Oavsett, det måste vara väldigt skönt att vara Pool-supporter nu och Zantera, du fick som du ville med en rejäl tilltvålning (som jag fan t o m pricka resultatet i....). Dock kändes det ju inte som en 0-4 halvlek den första. Men men, det är bara att lyfta på hatten för uppvisningen i effektivitet.

Detta kommer dock inte ge Ole sparken så jag vet inte vad för gott det kommer göra merän att man kommer vara bedrövad.

Orkar ta mig fan inte skriva mer idag. Ja inte mer än att Ronaldo definitivt skall ha rött kort för den sparken på Jones - spelar ingen roll hur frustrerad man är, man gör inte den grejen oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in