2021-10-24, 11:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag gjorde en ganska intressant observation gällande slutplaceringar i toppen av ligan de senaste 100 åren. (Slutplaceringar i toppen räknas som topp 4.)

Arsenal är ju enda laget som bekant som spelat i högsta ligan de senaste 100 åren så de tittar vi på först. Sedan säsongen 1921/22 har de slutat utanför topp 4 49 gånger dvs fler än hälften av gångerna med tanke på att WWII tog bort några säsonger.

Kollar vi på de två mest framgångsrika lagen (Liverpool och Manchester United) så har ju bägge haft sejourer i andra ligan vilket har gjort att de under de åren absolut inte kunnat ha något att göra med i toppen av ligan. Sedan säsongen 1921/22 har Liverpool slutat utanför topp 4 47 gånger och Manchester United 45 gånger. Så trots att dessa lag har varit ur högsta ligan flertalet säsonger så har bägge lagen alltså slutat utanför topp 4 i högsta ligan färre gånger än Arsenal som spelat exakt alla säsonger (under de senaste 100 åren) i högsta ligan.

Dagens match mellan United och Liverpool är ju något man verkligen brukar se fram emot. Nu är det mest ångest som United-supporter då hur det än slutar bara kommer ge en lidande i slutändan. En förlust mot Liverpool är alltid jobbig och man får höra det fram tills nästa match. En seger är ju kul men då vet vi också att det köper Ole tid återigen och i längden vet vi att Ole inte kommer vinna några titlar med United.

Bra observation! Uppskattar den tid du la ned på detta.
Citera
2021-10-24, 11:06
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag förväntar mig en 4-2-3-1 som vanligt.

De Gea i mål. AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw i backlinjen. Fred - McTominay som sittande. Greenwood - Fernandes - Rashford som de tre offensiva mittfältarna och slutligen Ronaldo på topp.

Det skulle vara min förväntade elva då jag inte tror ett skvatt på vissa "skador" som nämnts från Oles håll.

Okej, nej de lär spela, tror du att fred och mctominay är den bästa kombinationen för denna match ?
Citera
2021-10-24, 11:13
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Okej, nej de lär spela, tror du att fred och mctominay är den bästa kombinationen för denna match ?

Jag vet inte om jag ska vara ärlig. Alla olika kombinationer av innermittfältet har brister och ingen kombination känns gjuten. Vad som blir viktigt däremot är att Bruno inte alltid hamnar för långt upp i banan för då känns det mer som att United spelar ett 4-2-4 med tanke på hur offensiva Rashford och Greenwood är på kanterna.

Defensivt måste Rashford och Greenwood hjälpa till idag annars blir det problem särskilt då både Shaw och Wan Bissaka har en alltför stor vana att gå in mer centralt i banan och lämna kanten för öppen.
Citera
2021-10-24, 11:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Tycker Jamies elva var mer korrekt. Ingen av mittbackarna i United har direkt presterat högt so far. Sen är det en intressant tanke Gary tar fram med Firminho / Ronaldo för att kunna kompensera Ronaldos brist på defensivt arbete.
Även om man som EnLitenFrys nämnt inte ska ta sånt här på alltför stort allvar tycker jag att det är intressant att se hur folk resonerar. Sätter man ihop ett lag som ska fungera i verkligheten eller bara sätta ihop "bästa" spelarna. Därför gillade jag också Garys tankesätt gällande Firmino. Carra har också rätt, Ronaldo skulle inte platsa i ett Klopplag. Nu följer jag inte United men tycker det är intressant att trots all negativ kritik som Mané fått ett bra tag att ingen väljer en Unitedspelare till vänster. Är väl till höger man har problem?
Citera
2021-10-24, 11:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Vi vann senast där. (Svårt att googla?)

Liverpool - Man utd har mer tittare än VM finalen i fotboll och superbowl.
För att recensera till Google som du så älskar,

"The expected global audience for Liverpool v Manchester United?*About half a billion people, one in 12 of everyone on the planet."
Nejdå, Mr. La Liga expert Men eftersom att du tydligen följer Liverpool, så valde jag (på ett vänligt o trevligt sätt) att fråga dig istället. OK. Hade missat det.

Liverpool - Man Utd har fler tittare VM finalen? Hmm... Enligt mina säkra uppgifter (via Google) så hade VM finalen 2018 1.1 miljarder TV-tittare, vad är siffrorna för de som kikar på Man United - Liverpool?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-24 kl. 11:24.
Citera
2021-10-24, 11:24
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag vet inte om jag ska vara ärlig. Alla olika kombinationer av innermittfältet har brister och ingen kombination känns gjuten. Vad som blir viktigt däremot är att Bruno inte alltid hamnar för långt upp i banan för då känns det mer som att United spelar ett 4-2-4 med tanke på hur offensiva Rashford och Greenwood är på kanterna.

Defensivt måste Rashford och Greenwood hjälpa till idag annars blir det problem särskilt då både Shaw och Wan Bissaka har en alltför stor vana att gå in mer centralt i banan och lämna kanten för öppen.

Ja, känns som att det blir lite för framtungt om man spelar som man brukar?
Vet inte hur Ole brukar göra, om han kör på sitt race eller anpassar sig efter motståndet.

Spelar United lite mer defensivt och spelar med Greenwood och Rash på kontring tsm med Ronaldo, då tror jag att United kan skada Liverpool, spelar de en "4-2-4" så blir det nog Bortavinst idag.
Citera
2021-10-24, 11:30
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nejdå, Mr. La Liga expert Men eftersom att du tydligen följer Liverpool, så valde jag (på ett vänligt o trevligt sätt) att fråga dig istället. OK. Hade missat det.

Liverpool - Man Utd har fler tittare VM finalen? Hmm... Enligt mina säkra uppgifter (via Google) så hade VM finalen 2018 1.1 miljarder TV-tittare, vad är siffrorna för de som kikar på Man United - Liverpool?

Ja, det var fel av mig, VM har mer tittare, dock slår den tittarsiffran exakt alla siffror.

Liverpool-Utd har tveklöst mest inom klubbfotboll, sänds i mer länder än El clasico och har mycket mer tittare.

Tänk att nästan 1 miljard ska kolla på Lindelöf spela fotboll.
Citera
2021-10-24, 12:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja, det var fel av mig, VM har mer tittare, dock slår den tittarsiffran exakt alla siffror.

Liverpool-Utd har tveklöst mest inom klubbfotboll, sänds i mer länder än El clasico och har mycket mer tittare.

Tänk att nästan 1 miljard ska kolla på Lindelöf spela fotboll.
Ja, det har du helt rätt i.

Liverpool - Man United är definitivt den matchen i England som ger mest tryck, och matchen de emellan slog i vintras tittarrekorden för PL-matcher i UK. Dock så hade Man Utd - Man City 2011-12 det rekordet i 9 år, och innan det så hade Man Utd - Arsenal 2004/05 rekordet, och innan där igen så hade Man Utd - Arsenal 2001/02 samma rekord i drygt 3 år.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-10-24 kl. 12:07.
Citera
2021-10-24, 12:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Även om man som EnLitenFrys nämnt inte ska ta sånt här på alltför stort allvar tycker jag att det är intressant att se hur folk resonerar. Sätter man ihop ett lag som ska fungera i verkligheten eller bara sätta ihop "bästa" spelarna. Därför gillade jag också Garys tankesätt gällande Firmino. Carra har också rätt, Ronaldo skulle inte platsa i ett Klopplag. Nu följer jag inte United men tycker det är intressant att trots all negativ kritik som Mané fått ett bra tag att ingen väljer en Unitedspelare till vänster. Är väl till höger man har problem?

Bra spaning ang Mané. Vilka kör United till vänster, Rashford/Sancho/Martial, och ingen av dem är ens i diskussion att peta Mané?

Sen är det exakt som du säger att Ronaldo har enorma spetskvalitéer trots att han är till åren kommen, men han är ingen Klopp-spelare. En sån spelare i truppen skulle skapa huvudvärk för Klopp.

Det var inte Coutinho heller, så Klopp tyckte nog det mest var bra att han drog och man kunde köpa spelare Klopp ville ha istället. Historien får sägas ha gett Klopp rätt, även om han troligen inte öppet skulle säga good riddance ang Coutinho.

Fan, börjar bli nerväst nu! Bara några timmar till kickoff. Sjukt taggad!
Citera
2021-10-24, 12:44
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bra spaning ang Mané. Vilka kör United till vänster, Rashford/Sancho/Martial, och ingen av dem är ens i diskussion att peta Mané?

Sancho har fått flest matcher där på vänsterkanten men även Pogba och Rashford nu sedan han blev frisk har spelat där. Sen har ingen av dem briljerat några längre stunder därute på kanten. Ungefär som United i övrigt med andra ord. Ena stunden briljans för att sedan inte synas en längre tid alternativt spela uselt.
Citera
2021-10-24, 13:55
Medlem
4-4-2s avatar
United brukar höja sig mot storlagen. Jag säger 1-1 men spelövertag Pool. Ska bli spännande. Är även taggad på West Ham - Spurs. Svårtippad match som kan sluta hur som helst.
Citera
2021-10-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
United brukar höja sig mot storlagen. Jag säger 1-1 men spelövertag Pool. Ska bli spännande. Är även taggad på West Ham - Spurs. Svårtippad match som kan sluta hur som helst.
Jag hoppas United förlorar så vi får conte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in