2021-10-24, 00:40
Avslutad
Jag börjar fan undra om det inte är dags för lönetak i Premier League NHL-style, det eller en egen liga för superrika bögklubbar.
Citera
2021-10-24, 00:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arsenal mindre framgångsrik än vad Liverpool är? Lol! Ditt lilla småtroll. Det är välkänt i England, både bland fans, journalister och allmänheten att Kiverpool och Man United alltid favoriseras av FA och av de engelska domarna. Spelar FF ingen roll vilken klubb man backar. Att Arsenal har hadmft fler frisparkar osv än Liverpool är bara ren BS.

Förresten, menar du fortfarande att Ödegaard var medioker i Sociedad?

Ja Arsenal är mindre framgångsrik än Liverpool, det är fakta.

Sedan brukar det snackas så om Liverpool och United bara för de är de klubbar som varit mest framgångsrika, precis som juve i Italien och Bayern i Tyskland.

Jag sa aldrig att han var medioker, jag sa att han inte var en av la ligas bästa spelare.
Citera
2021-10-24, 00:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jag börjar fan undra om det inte är dags för lönetak i Pemier League NHL-style, det eller en egen liga för superrika bögklubbar.
Nu känner inte jag till vad som gäller i NHL ang lönetak. Men en my regel som begränsningar när det lön, övergångssummor osv hade varit varmt välkommen i EPL.
Citera
2021-10-24, 00:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja Arsenal är mindre framgångsrik än Liverpool, det är fakta.

Sedan brukar det snackas så om Liverpool och United bara för de är de klubbar som varit mest framgångsrika, precis som juve i Italien och Bayern i Tyskland.

Jag sa aldrig att han var medioker, jag sa att han inte var en av la ligas bästa spelare.
Egentligen så kan inte Liverpool ens jämföras med Arsenal och/eller Man United ut ett historiskt perspektiv, eftersom att Liverpool var en nobody-klubb fram tills 70-talet.

Arsenal är minst lika mäktigt som det Liverpool är, om inte ännu mäktigare.

Du förnekade att Ödegaard var en av La Ligas bästa spelare under hans tid i Sociedad, och du skrev själv att du kom fram till detta genom att kika lite på hans stats på Transfermarkt och såg några klipp på youtube. Imponerande!
Citera
2021-10-24, 00:56
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Egentligen så kan inte Liverpool ens jämföras med Arsenal och/eller Man United ut ett historiskt perspektiv, eftersom att Liverpool var en nobody-klubb fram tills 70-talet.

Du förnekade att Ödegaard var en av La Ligas bästa spelare under hans tid i Sociedad, och du skrev själv att du kom fram till detta genom att kika lite på hans stats på Transfermarkt och såg några klipp på youtube. Imponerande!

Nej, det är bara arsenal som räknas ihop med deras 0 cl guld, fåtal pl titlar, det dom behärksat var kalle anka cuper
Citera
2021-10-24, 00:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Haha för att använda din favorithemsida Google så blev det ett lätt konstaterande,

Most Successful Club In English Football History

Manchester United and Liverpool are the most successful clubs ever in English football both racking up 41 major trophies.

Var vi en nobody klubb till 70 talet ? Då var Arsenal också det, lika många ligatitlar fram till 70 talet.

Haha ditt sista stycke är ren lögn, jag har aldrig skrivit att jag kollat på han på youtube Haha!
Senast redigerad av Imbaz 2021-10-24 kl. 01:03.
Citera
2021-10-24, 01:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Haha för att använda din favorithemsida Google så blev det ett lätt konstaterande,

Most Successful Club In English Football History

Manchester United and Liverpool are the most successful clubs ever in English football both racking up 41 major trophies.

Haha ditt sista stycke är ren lögn, jag har aldrig skrivit att jag kollat på han på youtube Haha!
Naturligtvis så fattar även jag att Man Utd och Liverpool har statistisk sätt flera titlar än vad Arsenal har. Men Arsenal har ändå en tyngre och även mäktigare historia än vad Liverpool och även Man United har, och om det inte vore för en viss herreman som var 60/70-talets Roman Abramovich, så hade varken du eller Lilla Frysen ens hört talas om Liverpool FC.

Du skrev visst att Ödegaard ej var bland de allra bästa spelarna i La Liga under hans sejour i Sociedad. Du drog även fram ngn statistik från Transfermarkt, och skrev inte att du inte följde Martin i Sociedad, men att du istället hade kikat på några highlights på youtube. Är du rakryggad nog till att erkänna detta, eller vill du att jag ska gräva fram ditt inlägg och quota det igen - så att alla här inne får se vad du (Imbaz) faktiskt skrev? Du har två alternativ
Citera
2021-10-24, 01:14
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Tycker du att Zlatan blev sämre och sämre så fort han blickade 30?

Auba är en toppforward. Hvilken anfallare från Man Utd under de sista 7-8 åren kan mätas med Auba’s goalrecords?

Fast Zlatan och Aubameyang är ju 2 helt olika spelartyper. Fast jag vet inte varför jag argumenterar, du skulle aldrig säga något negativt om Arsenal eller någon spelare i klubben och Arsenal är fortfarande bästa klubben i England och Europa och PL/CL är bara några månader bort.
Citera
2021-10-24, 01:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast Zlatan och Aubameyang är ju 2 helt olika spelartyper. Fast jag vet inte varför jag argumenterar, du skulle aldrig säga något negativt om Arsenal eller någon spelare i klubben och Arsenal är fortfarande bästa klubben i England och Europa och PL/CL är bara några månader bort.
Sant. Jag drog bara fram ngn spelare som presterade bättre efter att de blev en 27-28 år, och Zlatan passar in med det rätt bra.

Visst finns risken att spelare blir lite rostiga efter att de passerar 30. Men jag tror inte att detta var skälet till Aubameyang’s usla säsong i 20-21, jag tror fortfarande att Auba är en toppklassforward som kan göra 20+ mål under en säsong.
Citera
2021-10-24, 01:21
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Naturligtvis så fattar även jag att Man Utd och Liverpool har statistisk sätt flera titlar än vad Arsenal har. Men Arsenal har ändå en tyngre och även mäktigare historia än vad Liverpool och även Man United har, och om det inte vore för en viss herreman som var 60/70-talets Roman Abramovich, så hade varken du eller Lilla Frysen ens hört talas om Liverpool FC.

Du skrev visst att Ödegaard ej var bland de allra bästa spelarna i La Liga under hans sejour i Sociedad. Du drog även fram ngn statistik från Transfermarkt, och skrev inte att du inte följde Martin i Sociedad, men att du istället hade kikat på några highlights på youtube. Är du rakryggad nog till att erkänna detta, eller vill du att jag ska gräva fram ditt inlägg och quota det igen - så att alla här inne får se vad du (Imbaz) faktiskt skrev? Du har två alternativ

Eftersom Arsenal och Liverpool båda har lika många ligatitlar innan 70talet, betyder det då också att Arsenal var en nobodyklubb?

Du tycker inte det är lite skevt att du säger att Arsenal har en mäktigare historia än Liverpool när du väljer ut själv tidsepoker som ska räknas in och andra inte ? Historia innefattar from att klubben grundades tom Nutid. Att du lyckas finta bort denna fakta i ditt huvud för att själv må bra är väll bra för dig, men du kommer aldrig få någon annan att hålla med dig tyvärr..

Och Ja snälla, ta fram när jag sa att jag bildar min uppfattning om honom på Youtube.
Citera
2021-10-24, 01:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Eftersom Arsenal och Liverpool båda har lika många ligatitlar innan 70talet, betyder det då också att Arsenal var en nobodyklubb?

Du tycker inte det är lite skevt att du säger att Arsenal har en mäktigare historia än Liverpool när du väljer ut själv tidsepoker som ska räknas in och andra inte ? Historia innefattar from att klubben grundades tom Nutid. Att du lyckas finta bort denna fakta i ditt huvud för att själv må bra är väll bra för dig, men du kommer aldrig få någon annan att hålla med dig tyvärr..

Och Ja snälla, ta fram när jag sa att jag bildar min uppfattning om honom på Youtube.
Skillnaden är att Arsenal har varit en stabil toppklubb enda sen 2920-talet, det har inte Liverpool. Detta gör så att Arsenal har en tyngre historia än vad Liverpool, och även Man United har.

OK. Du vågar uppenbarligen inte att stå för det du själv skriver, och därmed så ska jag ta och leta fram det gamla inlägget från dig ang Martin’s tid i Sociedad. Men jag orkar inte att göra det i natt, att föra en diskussion med här inne är ungefär som att passa 15x 6-åringar.

Gonatt
Citera
2021-10-24, 01:38
Avslutad
Citat:
Skillnaden är att Arsenal har varit en stabil toppklubb enda sen 2920-talet, det har inte Liverpool. Detta gör så att Arsenal har en tyngre historia än vad Liverpool, och även Man United har.

OK. Du vågar uppenbarligen inte att stå för det du själv skriver, och därmed så ska jag ta och leta fram det gamla inlägget från dig ang Martin’s tid i Sociedad. Men jag orkar inte att göra det i natt, att föra en diskussion med här inne är ungefär som att passa 15x 6-åringar.

Gonatt

2920-talet? Visserligen är jag inte inblandad i eran beef men går du inte händelserna i förväg nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in