Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Alltså, jag förstår nu att du och baraporr menar att det är hårdare klädkoder för män, men jag ifrågasätter om det verkligen är så.

Så vitt jag känner till avgörs jobbtillsättningen i ditt scenario av många olika variabler, men jag tror inte att kön nödvändigtvis är till den manliga sökandes nackdel som ni verkar anse.
Så varför kan du då se alla möjliga sminkstilar på kvinnor men aldrig en man i smink på arbetsplatsen? du vet ju mycket väl att det finns studerande män och kändismän där ute som bär det, så du kan ju inte ta upp brist av intresse som ursäkt
Feminister ser inte sminkförbud för män på arbetsplatsen som exemple på könsspecifik orättvisa eftersom det är inget som ger männen mer makt, "it doesn't empower men" som det heter på engelska, då blir min fråga till dig, hur ger acceptans som gamer eller att kunna skryta om knull en kvinna mer makt?
Inte en enda av dina feministvänninor hade gett dig stöd om du hade velat ha på dig annat än dina enkla jeans och t-shirts varje dag
Klart som fan en svensson som du är bekväm med kraven de kvinnliga feministerna har på dig som man, men det är fortfarande en principsak eftersom de själva inte finner sig i begränsningar som inte drabbar dem själva men eventuella kvinnliga individer
Citera
2021-10-24, 15:54
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Jag uppskattar kvinnor, därav är jag ej feminist. Och alla sunda kvinnor jag känner är inte heller feminister. Ingen som känner kärlek befattar sig som feminist.
Citera
2021-10-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Kommunala dagis skrev jag. Skattefinansierade, med andra ord.

Så varifrån kommer din medborgarlön, kyrkan?

Satsa på att bli självständig istället. Om du minskar; och förhoppningsvis avslutar, ditt beroende av staten så skulle du uppleva vad riktig frihet är.

Det är ju just självständig som feminister menar är vad alla måste satsa på, så även kvinnor.

Men det är ju nu inte vad snubbar av din sort gillar att kvinnor ska vara, eller hur.
Ni gillar att de ska vara beroende av män och manligt godtycke, så att de stannar/ återgår till slavpositionen av att jobba åt män gratis med att producera barn och trivsamhet utan de rättigheter och möjligheter som ni kräver åt er själva.

Idag lever vi i ett "robotiserat" samhälle där produktionen (vinsten) per invånare aldrig varit högre.
Vi lever också i ett samhälle som spenderar miljarder varje år på att kontrollera bidrag, sociala försäkringar, pensioner, utbetalningar av allehanda slag och där enorma summor också går åt till att vårda människor som kollapsat i systemen.
Finns alltså forskar som menar att det skulle bli betydligt billigare och värdigare samhälle med medborgarlön till alla.
Men, jag är ingen ekonom, så du får väl läsa någon av dessa nationalekonomer och deras slutsatser. Finns gott om böcker i ämnet idag.
Citera
2021-10-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är ju just självständig som feminister menar är vad alla måste satsa på, så även kvinnor.

Men det är ju nu inte vad snubbar av din sort gillar att kvinnor ska vara, eller hur.
Ni gillar att de ska vara beroende av män och manligt godtycke, så att de stannar/ återgår till slavpositionen av att jobba åt män gratis med att producera barn och trivsamhet utan de rättigheter och möjligheter som ni kräver åt er själva.

Precis som du kräver att en vuxen man skall vara en kall arbetsmaskin och snagga håret och enbart bära säckig kostym eller säckiga jeans och t-shirts
Om mannen leker livet precis som ni kvinnor gör, dvs håller på med klädexperiment som ej har en funktionell innebörd eller är att vara produktiv för samhället, då ser du dom som omogna eller ansvarslösa för de inte ser till sin familjs intressen först eller inte är en lämplig fadersgestalt för familjebildning om mannen i fråga är singel
Att ta tillbaka förlorad ungdom i vuxen ålder är något ni feminister bara unnar kvinnor
Kolla dig i spegeln innan du anklagar andra för sexism
Citera
2021-10-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Precis som du kräver att en vuxen man skall vara en kall arbetsmaskin och snagga håret och enbart bära säckig kostym eller säckiga jeans och t-shirts
Om mannen leker livet precis som ni kvinnor gör, dvs håller på med klädexperiment som ej har en funktionell innebörd eller är att vara produktiv för samhället, då ser du dom som omogna eller ansvarslösa för de inte ser till sin familjs intressen först eller inte är en lämplig fadersgestalt för familjebildning om mannen i fråga är singel
Att ta tillbaka förlorad ungdom i vuxen ålder är något ni feminister bara unnar kvinnor
Kolla dig i spegeln innan du anklagar andra för sexism

Herregud din mupp, det är just feminism som gett män möjligheten att ha kul med kläder.
Knappast! något som var acceptabelt 1950.

Och det är inte jag här som kräver av motsatt partner att den ska offra sin ekonomi, självständighet, karriär och de möjligheter i livet som alla de saker ger en vuxen människa, eller hur?

jag kräver att skaffar man barn i livet OAVSETT kön, så får man också ta halva ansvaret och kostnaden för detta barn och sluta skjuta över hela ansvaret på morsan.
Citera
2021-10-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Herregud din mupp, det är just feminism som gett män möjligheten att ha kul med kläder.
Knappast! något som var acceptabelt 1950.

Och det är inte jag här som kräver av motsatt partner att den ska offra sin ekonomi, självständighet, karriär och de möjligheter i livet som alla de saker ger en vuxen människa, eller hur?

jag kräver att skaffar man barn i livet OAVSETT kön, så får man också ta halva ansvaret och kostnaden för detta barn och sluta skjuta över hela ansvaret på morsan.
Nej, det är feminism som har gett muslismka kvinnor rätten att bära slöja på arbetet men inte männen rätten att ha på sig vad de vill på arbetsplatsen, tvärtom så anser feminister att de striktare klädkoderna för män ej är exempel på könsspecifik orättvisa
Vad då ej acceptabelt 1950? det är fortfarande inte acceptabelt, kolla bara på riksdagen och hur en man måste klä sig, samma gamla kostymer som 1950
Jo, det är ni feminister som kräver att mannen skall fylla rollen som den ansvarsfulle vuxne och ser ned på eviga ungkarlar, något ni inte gör med kvinnor
Jag åsyftar att om en man över 30 har annat än familjebildning på huvudet och tar udda jobb då och då för att jobba ihop lång ledighet och resa ut och se världen så ser ni den mannen som omogen och ansvarslös, speciellt om han som ni klär sig ungdomligt, dvs så som han får klä sig på en arbetsplats

Kritik mot kvinnor som visar upp sig på stranden i string uteblir från ert håll, samtidigt så ser ni män som perversa, äckliga och hänsynslösa (då de ej visar hänsyn till andra och vad de vill se på stranden) om de tar på sig de betydligt mer täckande speedos badbyxorna
Citera
2021-10-24, 17:40
Avslutad
Citat:
Nej, det är feminism som har gett muslismka kvinnor rätten att bära slöja på arbetet men inte männen rätten att ha på sig vad de vill på arbetsplatsen, tvärtom så anser feminister att de striktare klädkoderna för män ej är exempel på könsspecifik orättvisa
Vad då ej acceptabelt 1950? det är fortfarande inte acceptabelt, kolla bara på riksdagen och hur en man måste klä sig, samma gamla kostymer som 1950
Jo, det är ni feminister som kräver att mannen skall fylla rollen som den ansvarsfulle vuxne och ser ned på eviga ungkarlar, något ni inte gör med kvinnor
Jag åsyftar att om en man över 30 har annat än familjebildning på huvudet och tar udda jobb då och då för att jobba ihop lång ledighet och resa ut och se världen så ser ni den mannen som omogen och ansvarslös, speciellt om han som ni klär sig ungdomligt, dvs så som han får klä sig på en arbetsplats

Kritik mot kvinnor som visar upp sig på stranden i string uteblir från ert håll, samtidigt så ser ni män som perversa, äckliga och hänsynslösa (då de ej visar hänsyn till andra och vad de vill se på stranden) om de tar på sig de betydligt mer täckande speedos badbyxorna

Men herregud, 'klädpolisen' känner kvinnor också till, som vuxen kvinna över en viss ålder, förväntas det också att se ut på ett bestämt sätt. Man blir sett snert till, om man har kortkort kjol på, man får nertona allt som kan verka sexuellt, gör man det ändå, finns det samma förlöjligande, som män får stå ut med, om de insisterar på 'pojklook'.
Vad angår politiker, då är klädd koden också strix för kvinnor. Som kvinna politiker får man inte anspela på sitt kön ( och verka sexuellt utmanande ) Det fick Ebba Busch Thor lära sig, i en tv debatt, där hon hade på en fin feminin kjol, som fremhävade hennes vackra figur.

Helst skulle man kunna bada naken, eftersom det er mest naturligt i syfte på att upphålle sig i vattnet. Tycker det är mer konstigt och se fulltäckta muslimska kvinnor bada, vad är idéen liksom, det går ju inte och simma.
Citera
2021-10-24, 17:44
Medlem
Jag är en gammal man som kallar mig för feminist. Men många unga kvinnor av idag tror att feminism grundar sig på hur många svarta män man har legat med....
Citera
2021-10-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Själv är jag stor anhängare av jämställdhet. Exakt samma villkor. Samma förutsättningar och samma möjligheter och samma rättigheter och samma personliga ansvar för precis alla människor.

När jag säger detta får jag ofta höra att då är jag ju feminist, men så är alls inte fallet då jag vägrar låta denna ideologi äga definitionerna av vad jämställdhet är och hur denna främjas.
Citat:
I filosofisk mening är humanism ett etiskt-estetiskt förhållningssätt grundat på ett människocentrerat förhållningssätt till livet och samhället. Beroende på grad av religiositet och människosyn kan humanismen i praktiken ta sig mycket olikartade uttryck. Gemensamt för alla riktningar är en tro på de mänskliga rättigheterna och en universell moral,

Humanism beskriver rätt bra det som många feminister gärna vill äga definitionen av.

wikilänk
Citera
2021-10-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men herregud, 'klädpolisen' känner kvinnor också till, som vuxen kvinna över en viss ålder, förväntas det också att se ut på ett bestämt sätt. Man blir sett snert till, om man har kortkort kjol på, man får nertona allt som kan verka sexuellt, gör man det ändå, finns det samma förlöjligande, som män får stå ut med, om de insisterar på 'pojklook'.
Vad angår politiker, då är klädd koden också strix för kvinnor. Som kvinna politiker får man inte anspela på sitt kön ( och verka sexuellt utmanande ) Det fick Ebba Busch Thor lära sig, i en tv debatt, där hon hade på en fin feminin kjol, som fremhävade hennes vackra figur.

Helst skulle man kunna bada naken, eftersom det er mest naturligt i syfte på att upphålle sig i vattnet. Tycker det är mer konstigt och se fulltäckta muslimska kvinnor bada, vad är idéen liksom, det går ju inte och simma.
Det är bra mycket lättare för kvinnor att exprimentera med stil efter 30, både socialt och i arbetslivet
Att få klä sig sexigt är i övrigt ett kvinnligt previlegium, du får det att låta som att inte få ha på sig kort kort skulle vara sexism, som att det är något unnat båda könen, du gör ett logiskt felslut
Vad då "inte få vara sexuelllt utmanande"? Det är ett kvinnligt previlegium, som sagt och om en man klär sig sexuellt utmanande så ses han som en omogen narccisist

Kvinnliga politiker har alla möjliga färger, frisyrer och sminklooker att välja emellan, försök inte
Det är ju uppenbart att vuxna kvinnor får mer spela huvudrollerna i sitt liv än männen
Då tar ni feminister förstås upp Donald Trump:
1. Alla män kan inte bli lika rika som Donald Trump, det är matematiskt omöjligt. Ni menar alltså att det är det som krävs för att en man skall åtnjuta sig friheter i vyxenålder och bevis på hur män generellt har det bättre?
2. En kvinna med Donald Trumps förmögenhet har bättre förutsättningar för personlig njutning och spela huvudrollen i sitt egna liv medans Donald Trump har målat in sig i ett konformistiskt slips med ksotym hörn. Själv är jag betydligt mer avundsjuk på valfri svensk musiker än på Donald Trump, mängden pengar är inte allt och avgör inte tillfällen för kreativ frihet, det är sociala plattformar som gör det, alltså de i verkliga livet och inte fejjan, artistlivet kan ses som en social plattform t ex och den kultur och livsstil som accepteras där
Apropå det så har männen mer att vinna på än kvinnor på att bli artister, det är en större skiljelinje mellan svenssonliv och artistliv för männen, för kvinnorna blir det ingen större skillnad vilka friheter de kan ta sig socialt, de har ju förstås råd med dyrare kläder och kan resa mer
Citera
2021-10-24, 23:35
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det där var lite random. Tips på bättre dissar att kasta åt mitt håll: "pinsamt okunnig besserwisser" eller "jävla autist".
Du är ju för fan helt galen!
Jag svarade på din fråga: "Jag var nära att fråga hur exakt du menar att feminism dödar folk" och då tyckte du det var lämpligt att göra en rockad och börja raljera i stället.
Utan att ens bemöta det jag svarat dig.

Du är säkert både en okunnig besserwisser och kanske autist också, men det intresserar mig inte.
Det är bara väldigt små människor som bemöter argument med ad hominems.
Citera
2021-10-25, 09:40
Avslutad
Citat:
Det är bra mycket lättare för kvinnor att exprimentera med stil efter 30, både socialt och i arbetslivet
Att få klä sig sexigt är i övrigt ett kvinnligt previlegium, du får det att låta som att inte få ha på sig kort kort skulle vara sexism, som att det är något unnat båda könen, du gör ett logiskt felslut
Vad då "inte få vara sexuelllt utmanande"? Det är ett kvinnligt previlegium, som sagt och om en man klär sig sexuellt utmanande så ses han som en omogen narccisist

Kvinnliga politiker har alla möjliga färger, frisyrer och sminklooker att välja emellan, försök inte
Det är ju uppenbart att vuxna kvinnor får mer spela huvudrollerna i sitt liv än männen
Då tar ni feminister förstås upp Donald Trump:
1. Alla män kan inte bli lika rika som Donald Trump, det är matematiskt omöjligt. Ni menar alltså att det är det som krävs för att en man skall åtnjuta sig friheter i vyxenålder och bevis på hur män generellt har det bättre?
2. En kvinna med Donald Trumps förmögenhet har bättre förutsättningar för personlig njutning och spela huvudrollen i sitt egna liv medans Donald Trump har målat in sig i ett konformistiskt slips med ksotym hörn. Själv är jag betydligt mer avundsjuk på valfri svensk musiker än på Donald Trump, mängden pengar är inte allt och avgör inte tillfällen för kreativ frihet, det är sociala plattformar som gör det, alltså de i verkliga livet och inte fejjan, artistlivet kan ses som en social plattform t ex och den kultur och livsstil som accepteras där
Apropå det så har männen mer att vinna på än kvinnor på att bli artister, det är en större skiljelinje mellan svenssonliv och artistliv för männen, för kvinnorna blir det ingen större skillnad vilka friheter de kan ta sig socialt, de har ju förstås råd med dyrare kläder och kan resa mer

Det fetade skulle ha varit med citationstecken, då jag inte anser Ebba Busch Thor's kjol för utmanande på något sätt, det ingen kavalergang, och kjol längden gick under knäna.

https://images.app.goo.gl/vSQMhf7xrCmafhEC8

Helt absurt att en sådan kjol kan skapa debatt i ett land som Sverige 2021. Man skulle tro det var ett land som Saudi Arabien, det hade gett mening.
Så nej, ditt påstående om att;'kvinnliga politiker har alla möjliga färger, frisyrer och sminklooker att välja emellan', faller till marken. Titta på Angela Merkel, Hillary Clinton, Ursula von der Leyen, som exemplen på att det förhåller sig som jag säger. Här är det närmare tal om en uniform, med en enkel färg.
I politik gäller det för alla som vill tas seriöst, att nedtone sig, där fokus ska vara på det talte ord. Man kan inte uppträde som Madonna gjorde vid Video Music Award 3021, i bar röv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in