Citat:
Barn behöver 24/7 omsorg. Du kan inte ta helgledigt eller ens natt-ledigt från småbarn.
Citat:
I min erfarenhet (min fru; och kolleger) finns det tid för gymbesök och socialt umgänge med andra heltidsföräldrar, såväl som att sköta hemmet, handla osv.
Var kommer din uppskattning ifrån? Har du själv några erfarenheter som kan anses relevanta?
Var kommer din uppskattning ifrån? Har du själv några erfarenheter som kan anses relevanta?
Var kommer din ifrån?
Har du några som helst efarenheter av att ensam ta hand om barn och hem på heltid, eller erfarenhet av hur det är att vara totalt ekonomiskt beroende som vuxen människa med de grava nackdelar detta medför?
Citat:
Du resonerar som en individualistisk feminist, utan erfarenhet av vare sig familjeliv, eller andra länder där vuxna människor tilldelats mer frihet att forma sina liv.
Att ingå i äktenskap och föräldraskap innebär att man är ett team. Feminister som dig är fast i ett tankesätt där förhållandet är en tävlan mellan könen. där det handlar om att skaffa sig maximalt med bekvämlighet på sin makes bekostnad.
Nej, ofta är det synnerligen ineffektivt.
Ungefär som att båda skalar x antal potatisar var till middagen, vardera tar hand om hälften av disken. Ytterst jämlikt men ack så dumt.
Jag har inte träffat en enda heltidsförälder som tycker att det svenska, jämställda familjelivet låter det minsta lockande: stress på morgonen med att lämna barn på dagis, stress klockan 17 med att hämta barnen. VAB, att jobba övertid med att slutföra ett projekt är inte ens att tänka på. Arbetsinsatsen blir lidande; och därmed också karriären.
Tack, men nej tack..
Att ingå i äktenskap och föräldraskap innebär att man är ett team. Feminister som dig är fast i ett tankesätt där förhållandet är en tävlan mellan könen. där det handlar om att skaffa sig maximalt med bekvämlighet på sin makes bekostnad.
Nej, ofta är det synnerligen ineffektivt.
Ungefär som att båda skalar x antal potatisar var till middagen, vardera tar hand om hälften av disken. Ytterst jämlikt men ack så dumt.
Jag har inte träffat en enda heltidsförälder som tycker att det svenska, jämställda familjelivet låter det minsta lockande: stress på morgonen med att lämna barn på dagis, stress klockan 17 med att hämta barnen. VAB, att jobba övertid med att slutföra ett projekt är inte ens att tänka på. Arbetsinsatsen blir lidande; och därmed också karriären.
Tack, men nej tack..
Extremt kasst "team" du, jag hade aldrig i livet ställt upp på de villkoren i någon. som helst samarbete eller arbetsrelation. Att den ene parten tar alla pengarna, självständigheten och karriären, medan jag ska jobba gratis och bli totalt beroende och utan karriär.
Hade du?
nä jag tänkte väl det,,,det skitlivet har din sort ju kvinnor för.
Så länge du inte kan tänka dig detta livet överhuvudtaget för dig själv , eller dina söner...så varför i helvete? vill du ha det för dina döttrar?
) fast det är skrivet i samma inlägg.