Citat:

Ursprungligen postat av 
Arbetsskygg

Nej, jag är inte ett dugg bevandrad i finköket och det är inte Kapten Skryt heller. Killen är ett skämt med sin begagnade uniform och sin Morbergska stekhäll som han ideligen gör reklam för trots att Morberg själv behandlade honom som något han hittat i röven efter en bättre diarré. Hela personen fullkomligen lyser av hävdelsebehov och dåligt självförtroende. Han fick säkert håret tvättat flera gånger i veckan i skolans toaletter när han var barn. Sånt sitter i och slutar i att man skaffar sig en uniform på Tradera och spelar rollen av en sjöman på landpermis som dubblar som kock samtidigt. 
För inte alls länge sedan stod han i en pizzeria och krängde Helldog-korvar och försökte spela rollen som Jesper nummer två med samma dryga attityd som han sett Jesper köra med. 
https://www.youtube.com/watch?v=nDgqrrfWqt8
Den här killen hör hemma på Kiviks marknad, inte på finkrogen. Ser man inte det är man blind.

Jag tycker synd om dig, att uttrycka så mycket hat mot en person som försöker skapa matglädje med en egen touch är sorgligt. Jag tycker att du skall gå tillbaka till dig själv istället och försöka se vad det är du gör, hävdelsebehov var ett ord du själv använde.
Jag har tittat en del på Kapten Mat och tycker han har flera intressanta klipp, inte alls så tillgjort som många andra matlagningsprogram. Historien med Morberg visar bara hur vissa personer kan bete sig som  svin, hade faktiskt en del respekt för Morberg innan detta men inte längre.
Hoppas att Kapten Mat utvecklar en egen stekhäll istället för att fortsätta promota denna. Ser fram emot många bra klipp.