2021-08-25, 08:04
Medlem
Kaptenmat.se

https://youtu.be/rrCJiFI1bhI

Före detta säljare och korvgubbe och klädhandlare osv.
Dock inte klar över om han är någon form av kapten "på riktigt".

Lite kopia av Morberg, men mer sansad.

Jag tycker mig se att han har ett intresse och en hel del dyra köksverktyg. MEN han saknar de grundläggande kunskaperna som genuina old-school kockar har. Grunderna från 50-60-70-talen och det svensk/franska köket.
Mer youtuber än kock, även om han gör det rätt bra.

Vad vet Flashback om Kapten mat, i och utanför köket.
Citera
2021-08-25, 08:13
Medlem
aTIVeLTos avatar
Med tanke på att han verkar ha en rysk kaptenuniform så är väl det ganska uteslutet. Men vad vet jag. Tyckte att stjärnorna var en dead give away.
Citera
2021-08-25, 08:28
Moderator
evilhoneys avatar
Kändisskvaller --> Youtubers, vloggare och andra videokreatörer
/Moderator
Citera
2021-08-25, 08:30
Medlem
Hahha han är en riktig pajas. Kan inte sluta garva åt honom. Han är som en stereotyp av en äldre gubbe som försöker verka hipp.

Det finns ett avsnitt när han lagar mat med Per Morberg och blir en springpojke hos alfa hanen
Citera
2021-08-25, 09:29
Medlem
Han är ju hur skön som helst, kolla på det klippet där Per Morberg är med om man inte sett de. Hade gärna sett dessa herrar tsm på TV. Saknar lite "Vad blir det för mat"
Citera
2021-08-25, 12:29
Medlem
Kanske inte bästa kocken jag sett på youtube men ända ganska underhållande att titta på. För info bor han strax utanför stadskärnan i Borås vid Öresjö.
Citera
2021-08-25, 12:34
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aTIVeLTo
Med tanke på att han verkar ha en rysk kaptenuniform så är väl det ganska uteslutet. Men vad vet jag. Tyckte att stjärnorna var en dead give away.

Han verkar även spela in vid en insjö vilket inte känns så "kaptenigt". Men skön stil har han ändå. Alla måste väl hitta sin grej för att nå ut bland alla tusentals matlagningskanaler där ute.
Citera
2021-08-25, 12:36
Medlem
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
hanen

Hannen
Citera
2021-08-28, 22:55
Medlem
Tycker kaptenen är hur skön som helst och många roliga rätter som verkligen inspirerar.

Avsnittet med Morberg bevisade hur satans vidrig Morberg är. "Gillade" hans stil ett tag men i det avsnittet bevisade han verkligen vilken dryg översittare han är. Förmodligen därför man inte ser honom speciellt mkt längre...
Citera
2021-08-29, 00:02
Medlem
Han var med i Hoffa Kaos video för längesen verkade ha nåt samarbete med Jesper från Helldog försökte sig på att göra världens starkaste pizza.
https://www.youtube.com/watch?v=nDgqrrfWqt8

Oerhört genant när han ska vara likadan som Jesper i Helldog men misslyckat fullständigt.
Citera
2021-08-29, 00:38
Sprättig och tillgjord, försöker spela en roll han inte behärskar. Fullständigt ointressant. Det finns klart bättre amatörkockar på Youtube som är oerhört mycket mer naturliga och enkla och som lagar minst lika bra mat.
Citera
2021-08-29, 00:49
Medlem
Tycker han har en trevlig & varm personlighet, gubben vet också vad han gör på hällen, får lite köpbegär när jag kollar hans videos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in