Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Du tror inte att Lisbet och sönerna följde med nyhetsrapporteringen kring mordet?
Om till exempel Mårten hade sett en intressant artikel med SE så hade ju Mårten kunnat visa LP artikeln osv.
Vänner till LP kunde ha förmedlat saker till henne osv
Holmer och co kunde ha frågat henne om olika saker osv
Jag tror bara att LP och sönerna följde media delvis, att de läste alla tidningar och artiklar, såg alla nyheter och debattprogram, tvivlar jag på. Det hade ju en sorg att bearbeta, arbete och studier, etc. Hur mycket LPs vänner ville/vågade prata med LP om mordet är svårt att säga, jag tror att man visade henne och sönerna en oerhörd respekt (vissa tassade nog runt henne, precis som PU delvis gjorde), så sannolikt tryckte man inte några artiklar under hennes näsa eller diskuterade vittnen. Det verkar ju rätt respektlös av vänkretsen, om man hade gjort det.
Däremot borde ju så klart Holmer ha frågat henne om SE, eller folk under honom. Det borde Ölvebro och hans mannar också ha gjort i samband med rättegångarna mot CP. Men tydligen stuvade man undan SE i källaren februari 1987, och där förblev han. Och SE själv höll ju en relativt låg profil i media några år innan Proletären och Skydd och Säkerhet. Så jag tycker inte att det är så konstigt, att han flög under de flestas radar. Men det är min åsikt.