2021-10-24, 14:55
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är dock inget vettigt belägg för att det inte finns jultomtar och monster.

Detta är varför människor inte får komma in i himmelriket..
Citera
2021-10-24, 14:56
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Sitt inte med vetenskapliga metoder på en paranormal forums del, ideologiskt och humanitärt fel.
Finns det sådana förbud?
Citat:
Kan en vetenskapligt indoktrinerad person begripa det eller ska ja ta det en gång om dagen i ett år till?
Kör på.
Citera
2021-10-24, 14:58
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Finns det sådana förbud?
Kör på.

Det är högst förbjudet, värre än att döda människor för att själen går förlorad vilket är mycket värre.

Jag kör över dessa bevisförfrågningar, du vet lägga kroppen i bakluckan begrava fanskapet i skogen stil..
Citera
2021-10-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Ni har säkert alla sett videoklipp på youtube som handlar om spöken, eller så har ni en bekant som hävdar att dom verkligen varit med om något paranormalt. Dom har sett det ena och det andra. "Jag lovar det var såhär och det här och det där hände!". Jag har aldrig brytt mig om dessa diskussioner, men nu när jag är vuxen (18 år) så märker jag att vissa människor pratar fortfarande i dessa termer. Det är som att dom utan ironi faktiskt tror på spöken.

Vad beror detta på? Är det någon mental sjukdom från barndomen eller är det något globalt skämt som vissa autistiska människor vägrar släppa?

Nej, du har aldrig varit med om något paranormalt, du har aldrig sett ett spöke, du har aldrig sett ett objekt sväva fritt i luften utan förklaring som om en osynlig hand lyfte det så bry dig inte om att posta sådan skit i denna tråd, alla andra pekar och skrattar åt dig.

Vi är människor. Inga robotar.
Vi är av blod och kött och har ett inre väsen.

Jag tror inte själv på "spöken".

Men om man ska dra det en bit.
Vi tolkar omvärlden via våra sinnen.
Det är ju så att våra sinnen ser färger, vårt luktsinne och smaksinne känner av salt och sött. Våra ögon tolkar mörker och ljus.

Rent vetenskapligt skulle det kunna finnas en parallell värld kring oss som vi inte uppfattar.

Sedan har människan haft evolutionära fördelar av att "tro" på en andevärld och liv efter döden.
Citera
2021-10-24, 15:07
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Detta är varför människor inte får komma in i himmelriket..
Var är det för något som kommer dit enligt dej?
Citera
2021-10-24, 15:10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var är det för något som kommer dit enligt dej?

Alla människor ska en dag dö för att sedan återuppstå från döden igen..

Den som inte visste om det var lurad eller en lögnare.

Tyvärr är det obligatoriskt att återuppstå efter döden, vare sig man vill det eller inte..

Det är illa tvungen att när man dött ska man genomgå återuppståndelsen.

Och på den sista dagen dömer Kristus rättfärdigt och barmhärtighetsfullt över allt levande.
(Vilket avgör ifall du är redo för himmelriket eller behöva skickas ner hit till jorden igen.)
Citera
2021-10-24, 15:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Alla människor ska en dag dö för att sedan återuppstå från döden igen..

Den som inte visste om det var lurad eller en lögnare.

Tyvärr är det obligatoriskt att återuppstå efter döden, vare sig man vill det eller inte..

Det är illa tvungen att när man dött ska man genomgå återuppståndelsen.
Då frågar jag igen. Du skrev att inga människor kommer till himlen, vad är det då som kommer dit enligt dej?
Citera
2021-10-24, 15:12
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Då frågar jag igen. Du skrev att inga människor kommer till himlen, vad är det då som kommer dit enligt dej?

Ursäkta du är lite handikapp så behöver ta det på denna nivå..

Vi består inte bara av kött och blod utan även av vår ande/själ som styr över köttet och blodet.

Vid döden separeras kroppen från själen och medvetande fortsätter för den som återuppstått.
Citera
2021-10-24, 15:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Vi består inte bara av kött och blod utan även av vår ande/själ som styr över köttet och blodet.

Vid döden separeras kroppen från själen och medvetande fortsätter för den som återuppstått.
Vi är ju människor.
Citera
2021-10-24, 15:14
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Vi är ju människor.

Vi är ande varelser i en människokropp av kött och blod.

Ljug inte för dig själv.
Citera
2021-10-24, 15:15
Medlem
constants avatar
Citat:

Och ditt belägg för att vi separats är vadå?
Citera
2021-10-24, 15:17
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Vi är ande varelser i en människokropp av kött och blod.

Ljug inte för dig själv.
Så, du menar att människor inte kommer till himlen alltså. Ja människor och andra djur innehåller kött och blod det är helt riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in