2021-10-12, 01:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det finns evidens för spöken. Du får hitta själv nej det är du som fantiserar.
Du kvalar helt klart in i kategorin jag berättade om i ett tidigare inlägg, folk som är helt övertygade om att woodoo fungerar, att man kan heala, men antagligen har du inte en aning om fakta som vad pi är, eller hur man räknar procent.

Helt sjukt med folk som har världens självförtroende utan att kunna ett enda skit (fritt från Peter Althins "Vem fan är du")
Citera
2021-10-12, 01:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Varför inte?

Och om man nu skulle hålla det hemligt, hur kommer det sig att du tagit del av dom då du påstod att det fanns?
Bra frågor som visar att du inte är säker på din sak mer än att du intalar dig det.
Citera
2021-10-12, 01:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Bra frågor som visar att du inte är säker på din sak mer än att du intalar dig det.
Kan du inte istället svara på frågan?

Hur fan vet du saker?
Citera
2021-10-12, 01:33
Medlem
dampskalles avatar
Det går inte att bevisa att något inte existerar bara att något existerar. Detta är grundläggade epistemologi. Det enda är hur troligt det är att något inte existerar.
Citera
2021-10-12, 01:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kvalar helt klart in i kategorin jag berättade om i ett tidigare inlägg, folk som är helt övertygade om att woodoo fungerar, att man kan heala, men antagligen har du inte en aning om fakta som vad pi är, eller hur man räknar procent.

Helt sjukt med folk som har världens självförtroende utan att kunna ett enda skit (fritt från Peter Althins "Vem fan är du")
Din världsyn utgår mycket efter gissningar.
Citera
2021-10-12, 01:34
Medlem
styckets avatar
Citat:
Kan du inte istället svara på frågan?

Hur fan vet du saker?
Ville mest göra en poäng än att bevisa spöken.
Citera
2021-10-12, 01:35
Avslutad
Hej Pappskalle TS om man verkligen varit med om något så vet man!
Citera
2021-10-12, 01:36
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampskalle
Det går inte att bevisa att något inte existerar bara att något existerar. Detta är grundläggade epistemologi. Det enda är hur troligt det är att något inte existerar.
Ja och man utgår ofta efter sitt egna begränsade perspektiv
Citera
2021-10-12, 01:36
Medlem
Citat:

Vad är det du menar att jag är osäker kring? Ifall man hade gått ut med det eller inte? Jag ser fler anledningar till att man skulle gå ut med det än inte. Jag frågar dig igen, varför skulle man inte?
Citera
2021-10-12, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Ni har säkert alla sett videoklipp på youtube som handlar om spöken, eller så har ni en bekant som hävdar att dom verkligen varit med om något paranormalt. Dom har sett det ena och det andra. "Jag lovar det var såhär och det här och det där hände!". Jag har aldrig brytt mig om dessa diskussioner, men nu när jag är vuxen (18 år) så märker jag att vissa människor pratar fortfarande i dessa termer. Det är som att dom utan ironi faktiskt tror på spöken.

Vad beror detta på? Är det någon mental sjukdom från barndomen eller är det något globalt skämt som vissa autistiska människor vägrar släppa?

Nej, du har aldrig varit med om något paranormalt, du har aldrig sett ett spöke, du har aldrig sett ett objekt sväva fritt i luften utan förklaring som om en osynlig hand lyfte det så bry dig inte om att posta sådan skit i denna tråd, alla andra pekar och skrattar åt dig.

Vad tycker du om folk som tror på Gud och dylikt då? Är dessa på samma nivå enligt dig, eller är det värre eller mindre illa att tro på en gud?
Citera
2021-10-12, 01:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur vet du det? På google menar du?
Hur tänker du där? Google är en sökmotor och visst kan man leta efter evidens där, det fungerar faktiskt utmärkt för det ändamålet, och där finns inga vettiga. Möjligt annars att Pubmed kan fungera i ditt fall.

Men visst, om något om att det finns evidens för spöken så hade det först publicerats i något vetenskapligt magasin, efter att det hade blivit förhandsgranskat - Och vad jag vet så har det inte förekommit.

Men du känner tydligen till något superhemligt som du antagligen inte kan avslöja för oss "vanliga"?
Citera
2021-10-12, 01:40
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Vad är det du menar att jag är osäker kring? Ifall man hade gått ut med det eller inte? Jag ser fler anledningar till att man skulle gå ut med det än inte. Jag frågar dig igen, varför skulle man inte?

Citat:
Hur tänker du där? Google är en sökmotor och visst kan man leta efter evidens där, det fungerar faktiskt utmärkt för det ändamålet, och där finns inga vettiga. Möjligt annars att Pubmed kan fungera i ditt fall.

Men visst, om något om att det finns evidens för spöken så hade det först publicerats i något vetenskapligt magasin, efter att det hade blivit förhandsgranskat - Och vad jag vet så har det inte förekommit.

Men du känner tydligen till något superhemligt som du antagligen inte kan avslöja för oss "vanliga"?

Rekommenderar er att se filmen "the discovery". Återkom gärna sen om ni kommit till någon insikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in