Citat:
Ursprungligen postat av
CyberIngmar
Eminem växte upp som fattig white trash i ett område fyllt med gäng och droger. Einár cosplayar orten. Förortssafari. Lite som när en kvinna från överklassen hävdade att hon tillhör arbetarklassen för att hennes pappa jobbar.
I min värld är det fånigt när medel- och överklassungar leker urten men för De Goda Krafterna™ är det ju rasism. Hur fick Einárs kulturella appropriering pågå utan att kulturkoftorna skrek sig bajsnödiga över hur wiggern tog för sig av det nysvenskaste vi har - den dåliga Casio-rapen? Nu när han käftat en gång för mycket med folk med samma bokstavsdiagnoser så är det navelskådande, instascreenshots från Sebbe och ältande som gäller i SR och på DN.
Men kanske någon ur journalistkåren framöver vågar ta upp sitt favoritämne att bara rätt människor får hålla på med viss kultur och problematisera Einárs cosplayande.
För övrigt är jag inte förvånad alls att det slutade som det gjorde. Jag har upplevt hur idioter med bokstavsdiagnoser hängt med "riktiga kriminella" för att de ville ha stöldgods och billigt röka. Sedan blir de springpojkar åt dem och till sist tröttnar alla på dem för de käftar konstant och är socialt omöjliga.
Pengar är en viktig anledning till våld i kriminella grupper men fan vet om inte ADHD-beteende och konstanta provokationer är tvåa på listan. Jag tror att det är flera före detta vänner eller bekanta som är involverade i det här mordet - inte bara Haval.