2022-05-12, 16:05
Medlem
Jag tror De Jong till Man United kan bli bra och förhoppningsvis även bli ett lyft för Van de Beek. Inte längesedan dessa båda herrar skojade runt med Europas storklubbar i Champions League.
Citera
2022-05-12, 16:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Spänt läge inför morgondagens match. Man kan nästan ta på stämningen och nervositeten. Känns som en VM final.
Yes, indeed. Detta blir det viktigaste derbyt sedan 2004, när vi säkrade titeln på WHL. Vore så otroligt skönt att få med sig 3p, och håna/ödmjuka Spuds ännu en gång.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Allt annat än 3 poäng mot woolwich är bedrövligt. COYS!
Ditt lillebrorskomplex lever fortfarande i bästa skick ser jag?
Citera
2022-05-12, 16:35
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du har säkert rätt. Tyckte bara att jag hade hört/läst ngn gång att Liverpool köpte Keita för 60 millar.

jo, men då måste det ha varit euro
Citera
2022-05-12, 16:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Klart det är en viktig match för båda lagen, men Arsenal har allt i egna händer oavsett resultat. De är storfavoriter att ta fjärdeplatsen. Kryss eller seger och det är typ klart.

För dig som supporter kanske det är nervöst för att se om Arsenal tar sig till CL för första gången sen 2016, men för oss neutrala har matchen betydligt mindre nerv. Hade det varit 0-1p som skiljt lagen åt, då hade jag kollat med glädje, nu är det tveksamt om jag pallar.

Att det är största NLD på 10 år säger nog mest om klubbarnas status senaste 10 åren.

Sist Matip spelade CDM var 2013 för Schalke i 1 match. Sen aldrig igen för dem. Han har aldrig spelat CDM för Liverpool. Detta från Transfermarkt.

Det finns inte på kartan att Klopp gör den rockaden för en cupfinal.

Det blir Hendo på CDM, med Thiago och troligen Keita framför. Milner, CuJo och Elliott också alternativ, men Keita går nog först sett till tidigare uttagningar.
(Syftar enbart på första delen av inlägget)

Självklart så är det fördel Arsenal i topp 4 racet. Men det är långt ifrån klart, och skulle Tottenham ta 3p i kvällens match, så är det vidöppet igen. Den här matchen blir lika viktig för båda av de två hatgrannarna. Men ”The Gunners” har en väldigt fin historik av att spöa Tottenham i NLD när det verkligen gäller för oss.

NLD är utan tvekan det största hatderbyt i engelsk fotboll (Med derbyt så menar jag riktiga derbyn mellan två stadsrivaler, inte ”derbyn” som tex Man Utd vs Liverpool eller Newcastle vs Sunderland).

I övrigt, så måste jag få tycka att det är fascinerande att killen som utger sig till att vara Liverpool-supporter (1 titel på 32 år) snackar ner statusen till andra klubbar.
Citera
2022-05-12, 17:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
(Syftar enbart på första delen av inlägget)

Självklart så är det fördel Arsenal i topp 4 racet. Men det är långt ifrån klart, och skulle Tottenham ta 3p i kvällens match, så är det vidöppet igen. Den här matchen blir lika viktig för båda av de två hatgrannarna. Men ”The Gunners” har en väldigt fin historik av att spöa Tottenham i NLD när det verkligen gäller för oss.

NLD är utan tvekan det största hatderbyt i engelsk fotboll (Med derbyt så menar jag riktiga derbyn mellan två stadsrivaler, inte ”derbyn” som tex Man Utd vs Liverpool eller Newcastle vs Sunderland).

I övrigt, så måste jag få tycka att det är fascinerande att killen som utger sig till att vara Liverpool-supporter (1 titel på 32 år) snackar ner statusen till andra klubbar.

Din favoritsyssla i detta forum är snacka ner klubbar som Arsenal knappt är jämbördiga med (United, Spurs) och LFC som är klart bättre än Arsenal, så varför tar du inte och sätter dig ner i båten, herr Troll?

LFC har för övrigt 18 titlar sista 32 åren, men du räknade visst bara den titel som passade din agenda.

Hyckleriet blir inte tydligare än så. Du får dela ut bajsmackor för skitsaker, men nåde den som har en kommentar som kan tolkas förminskande om ditt kära Arsenal, då är du där och hugger direkt. Bjälken i ditt eget öga, den ser du inte.

Jag var mest förvånad hur detta kan anses vara det största NLD på 10 år. Och ja, det säger något om hur klubbarnas status varit sista 10 åren - minst en av klubbarna har alltid varit utanför racet om något spännande. Om det inte varit Arsenal som harvat på en åttondeplats har det varit Spurs som gjort det.

Förstår om Spurs och Arsenalfans går igång ikväll, men för oss som neutrala är det inte särskilt spännande än. Väck oss när Spurs vunnit NLD och över Burnley, samt Newcastle gjort 1-0 hemma mot Arsenal och spelarna ser ut att kissa i brallan. Då är det lite nerv i det hela. Inte före dess.
Citera
2022-05-12, 17:35
Medlem
Citat:
Yes, indeed. Detta blir det viktigaste derbyt sedan 2004, när vi säkrade titeln på WHL. Vore så otroligt skönt att få med sig 3p, och håna/ödmjuka Spuds ännu en gång.

Ditt lillebrorskomplex lever fortfarande i bästa skick ser jag?
Om Arsenal förlorar idag så håller jag Spurs som favorit till fjärdeplatsen, men rent objektivt kanske det fortfarande är 50-50. Arsenal har Newcastle borta vilket jag ser som en tuff match. Everton blir också en utmaning. Lätt att snubbla där. Mycket avgörs idag. Om Arsenal vinner så är säsongen slut för min del. Bryr mig inte om vilket lag som vinner ligan och inte heller vilka lag som åker ur.
Citera
2022-05-12, 17:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Din favoritsyssla i detta forum är snacka ner klubbar som Arsenal knappt är jämbördiga med (United, Spurs) och LFC som är klart bättre än Arsenal, så varför tar du inte och sätter dig ner i båten, herr Troll?

LFC har för övrigt 18 titlar sista 32 åren, men du räknade visst bara den titel som passade din agenda.

Hyckleriet blir inte tydligare än så. Du får dela ut bajsmackor för skitsaker, men nåde den som har en kommentar som kan tolkas förminskande om ditt kära Arsenal, då är du där och hugger direkt. Bjälken i ditt eget öga, den ser du inte.

Jag var mest förvånad hur detta kan anses vara det största NLD på 10 år. Och ja, det säger något om hur klubbarnas status varit sista 10 åren - minst en av klubbarna har alltid varit utanför racet om något spännande. Om det inte varit Arsenal som harvat på en åttondeplats har det varit Spurs som gjort det.

Förstår om Spurs och Arsenalfans går igång ikväll, men för oss som neutrala är det inte särskilt spännande än. Väck oss när Spurs vunnit NLD och över Burnley, samt Newcastle gjort 1-0 hemma mot Arsenal och spelarna ser ut att kissa i brallan. Då är det lite nerv i det hela. Inte före dess.
Haha. Jag förstår att du bitter över att världens bästa lag (Lol) har tappat ännu en titel till Man City, men du kan iaf vara lite mer saklig av dig.

Jag känner mkt väl till Liverpools historia, och när jag först började att följa fotboll på 80-talet så var Liverpool utan tvivel fotbollens svar på Real Madrid/Barcelona, de dominerade fotbollen både i England såväl som i Europa. Men en grej som Liverpool-kåren ofta glömmer, är att Moore-familjen spottade in ett ton med cash i Liverpool under 60/70-talet. Och om det inte vore för Moore-familjens investeringar i Liverpool, så hade de sannolikligen varit i samma båt som det Barnsley är i dag. På tal av hyckleri, därmed så blir det ju lite ironiskt när Liverpool fansen klagar över Abramovich/Chelsea och/eller Sheikh Mansour/Man City. Arsenal FC är den enda klubben som har spelat i mer än 100 år i den engelska högstadivisionen utan åka ner till div.2/Championship. När det gäller antal ligatitlar sedan 1990, så står det 4-1 till The Arsenal över Liverpool.

Huruvida kvällens NLD är det största på 10 år, kan ju diskuterats. Men det blir utan det viktigaste/mest avgörande derbyt. Du vet ju uppenbarligen inte vilka enorma känslor det är i Arsenal vs Tottenham, men jag har själv varit på 3x NLD. Och jag känner jag till en Londoner som förlorade jobbet p g a att han är Arsenal fan, Spurs-maffian har ett såpass stort mindrevärdeskomplex gentemot Arsenal att de hade hellre förlorat 36 matcher för att vinna 2 mot oss.

BTW, så borde du ta att testa en ”bajsmacka”. Dubbel sandwich med nutella på är smaskens 😀👍
Senast redigerad av Generalandersson 2022-05-12 kl. 18:14.
Citera
2022-05-12, 18:05
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Haha. Jag förstår att du bitter över att världens bästa lag (Lol) har tappat ännu en titel till Man City, men du kan iaf vara lite mer saklig av dig.

Jag känner mkt väl till Liverpools historia, och när jag först började att fotboll på 80-talet så var Liverpool utan tvivel fotbollens svar på Real Madrid/Barcelona, de dominerade fotbollen både i England och i Europa. Men en grej som Liverpool-kåren ofta glömmer, är att Moore-familjen spottade in ett ton med cash i Liverpool under 60/70-talet. Och om det inte vore för Moore-familjens investeringar i Liverpool, så hade de sannolikligen varit i samma båt som det Barnsley är i dag. På tal av hyckleri, därmed så blir det ju lite ironiskt när Liverpool fansen klagar över Abramovich/Chelsea och/eller Sheikh Mansour/Man City. Arsenal FC är den enda klubben som har spelat i mer än 100 år i den engelska högstadivisionen utan åka ner till div.2/Championship. När det gäller antal ligatitlar sedan 1990, så står det 4-1 till The Arsenal över Liverpool.

Huruvida kvällens NLD är det största på 10 år, kan ju diskuterats. Men det blir utan det viktigaste/mest avgörande derbyt. Du vet ju uppenbarligen inte vilka enorma känslor det är i Arsenal vs Tottenham, men jag har själv varit på 3x NLD. Och jag känner jag till en Londoner som förlorade jobbet p g a att han är Arsenal fan, Spurs-maffian har ett såpass stort mindrevärdeskomplex gentemot Arsenal att de hade hellre förlorat 36 matcher för att vinna 2 mot oss.

BTW, så borde du ta att testa en ”bajsmacka”. Dubbel sandwich med nutella på är smaskens 😀👍

"fotbollens svar på Real Madrid/Barcelona"

Tack för ännu ett oförglömligt citat
Citera
2022-05-12, 18:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Matip bör klara det. Keïta har dock spelat dm mer.
Övertygad om det, tyvärr är Keita alldeles för klen i kroppsstyrkan och saknar riktig rejäl arbetsstyrka över större yta.
Citera
2022-05-12, 18:17
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Sist Matip spelade CDM var 2013 för Schalke i 1 match. Sen aldrig igen för dem. Han har aldrig spelat CDM för Liverpool. Detta från Transfermarkt.

Det finns inte på kartan att Klopp gör den rockaden för en cupfinal.

Det blir Hendo på CDM, med Thiago och troligen Keita framför. Milner, CuJo och Elliott också alternativ, men Keita går nog först sett till tidigare uttagningar.
Ska Keita spela kan vi lika gärna spela 4-2-4
Obegripligt vad Klopp ser i Keita, må så vara att han har gjort en del bra insatser delar under matcher men det är ingen toppspelare för PL.

Försöker hitta hur många matcher han för spelade på mittfältet för Schalke innan han blev mittback.

Synd Elliott är långt ifrån startplats såg ju så bra ut efter återkomsten av skadan.
Citera
2022-05-12, 18:25
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:

Jag känner mkt väl till Liverpools historia, och när jag först började att följa fotboll på 80-talet så var Liverpool utan tvivel fotbollens svar på Real Madrid/Barcelona, de dominerade fotbollen både i England såväl som i Europa. Men en grej som Liverpool-kåren ofta glömmer, är att Moore-familjen spottade in ett ton med cash i Liverpool under 60/70-talet. Och om det inte vore för Moore-familjens investeringar i Liverpool, så hade de sannolikligen varit i samma båt som det Barnsley är i dag. På tal av hyckleri, därmed så blir det ju lite ironiskt när Liverpool fansen klagar över Abramovich/Chelsea och/eller Sheikh Mansour/Man City. Arsenal FC är den enda klubben som har spelat i mer än 100 år i den engelska högstadivisionen utan åka ner till div.2/Championship. När det gäller antal ligatitlar sedan 1990, så står det 4-1 till The Arsenal över Liverpool.

Din hang-up på Liverpool är verkligen komisk. Var kommer den ifrån tro? Försök att fokusera lite mer på ditt eget lag, herr sjukpensionär.

Hoppas Spurs vinner ikväll så det blir lite spänning, kul om så mycket som möjligt lever in i sista omgången!
Citera
2022-05-12, 18:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om Arsenal förlorar idag så håller jag Spurs som favorit till fjärdeplatsen, men rent objektivt kanske det fortfarande är 50-50. Arsenal har Newcastle borta vilket jag ser som en tuff match. Everton blir också en utmaning. Lätt att snubbla där. Mycket avgörs idag. Om Arsenal vinner så är säsongen slut för min del. Bryr mig inte om vilket lag som vinner ligan och inte heller vilka lag som åker ur.
Njae, The Gunners vill ju isf fortfarande stå med 1p före Tottenham. Newcastle och Everton blir inte lätta matcher, men vi har ett bra mkt bättre lag än vad båda av dessa har. Och jag förväntar att vi tar minst 4p i de två matcherna.
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
"fotbollens svar på Real Madrid/Barcelona"

Tack för ännu ett oförglömligt citat
Du läste inte hela inlägget, eller?

Vad jag syftar på, är att Liverpool var det dominerande laget i England/Europa på den tiden. De var då jämförbara med Milan (1987-1994), Barcelona (2006-11) och/eller Real Madrid (2014-18).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in