Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
(Syftar enbart på första delen av inlägget)
Självklart så är det fördel Arsenal i topp 4 racet. Men det är långt ifrån klart, och skulle Tottenham ta 3p i kvällens match, så är det vidöppet igen. Den här matchen blir lika viktig för båda av de två hatgrannarna. Men ”The Gunners” har en väldigt fin historik av att spöa Tottenham i NLD när det verkligen gäller för oss.
NLD är utan tvekan det största hatderbyt i engelsk fotboll (Med derbyt så menar jag riktiga derbyn mellan två stadsrivaler, inte ”derbyn” som tex Man Utd vs Liverpool eller Newcastle vs Sunderland).
I övrigt, så måste jag få tycka att det är fascinerande att killen som utger sig till att vara Liverpool-supporter (1 titel på 32 år) snackar ner statusen till andra klubbar.
Din favoritsyssla i detta forum är snacka ner klubbar som Arsenal knappt är jämbördiga med (United, Spurs) och LFC som är klart bättre än Arsenal, så varför tar du inte och sätter dig ner i båten, herr Troll?
LFC har för övrigt 18 titlar sista 32 åren, men du räknade visst bara den titel som passade din agenda.
Hyckleriet blir inte tydligare än så. Du får dela ut bajsmackor för skitsaker, men nåde den som har en kommentar som kan tolkas förminskande om ditt kära Arsenal, då är du där och hugger direkt. Bjälken i ditt eget öga, den ser du inte.
Jag var mest förvånad hur detta kan anses vara det största NLD på 10 år. Och ja, det säger något om hur klubbarnas status varit sista 10 åren - minst en av klubbarna har alltid varit utanför racet om något spännande. Om det inte varit Arsenal som harvat på en åttondeplats har det varit Spurs som gjort det.
Förstår om Spurs och Arsenalfans går igång ikväll, men för oss som neutrala är det inte särskilt spännande än. Väck oss när Spurs vunnit NLD och över Burnley, samt Newcastle gjort 1-0 hemma mot Arsenal och spelarna ser ut att kissa i brallan. Då är det lite nerv i det hela. Inte före dess.