2021-10-23, 17:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Vilket svårt och komplext läge för FSG.

Salah är (i alla fall enligt mig) bäst i världen just nu. Han säger dessutom att han vill stanna karriären ut i Liverpool och det älskar man ju att höra. Vill dock ha 400k£ och VvD har högst lön just nu med 220k£. Det blir helt skevt! Jag har lite svårt att se vilken lön Salah kan ha och samtidigt göra både FSG, Salah nöjda och övriga truppen ok med det utan att själva vilja ha högre lön, 320-340k£?

Läste någonstans om att FSG satt i ett liknande läge i USA med Red Sox för något/några år sedan och då slutade det med att de aldrig möttes och stjärnan lämnade.

Sen är ju ingen större än klubben, men jag tror det skulle sända helt fel signaler till resten av fotbollseuropa om han lämnar när han är hetast på planeten. Jag hoppas verkligen att de kommer överens, men jag kommer att ha en klump i magen tills det löser sig, om det löser sig.

Man kan undra över hur mycket utrymme det finns också.

En fördubbling av lönen ökar kostnaderna med 10 M£ om året och kan få den effekt du funderar över. Eventuellt kan man behöva sälja andra spelare för att få plats med enstaka högre lön.

Lukaku har 325 000 i veckan och det är kanske en rimlig nivå och ligger inom ditt föreslagna intervall.

Här är en lista över löner.

https://www.spotrac.com/epl/rankings/weekly/
Citera
2021-10-23, 18:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen

Härligt att se Kante så pass högt upp.

De Gea naturligtvis klar etta bland målvakterna med mer än dubbelt så hög lön än tvåan, som fortfarande är Kepa. Alisson straxt bakom.

VvD "bara" trea bland backarna. Dias nummer 16 men det lär ändras när det blir dags att skriva nytt såvida han inte tappar formen helt.

Salah förtjänar att ligga högre upp så klart men personligen vill jag egentligen inte se honom på mer än på samma nivå som Sancho. Vilket kan låta idiotiskt. Salah har förtjänat det medan Sancho fått det för sin potential.

De 15 mest högavlönade spelar för 3 klubbar. Har man pengar kan man betala.
Citera
2021-10-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man kan undra över hur mycket utrymme det finns också.

En fördubbling av lönen ökar kostnaderna med 10 M£ om året och kan få den effekt du funderar över. Eventuellt kan man behöva sälja andra spelare för att få plats med enstaka högre lön.

Lukaku har 325 000 i veckan och det är kanske en rimlig nivå och ligger inom ditt föreslagna intervall.

Listan stämmer säkert för de flesta, men en del löner tvivlar jag på... Jag blev nyfiken på vad Declan Rice tjänar, då jag tycker han är en av de bättre mittfältarna. Enligt listan är han på plats 497 med 3000 pund per vecka... Det låter väldigt lite för en engelsk landslagsspelare.
Citera
2021-10-23, 19:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Listan stämmer säkert för de flesta, men en del löner tvivlar jag på... Jag blev nyfiken på vad Declan Rice tjänar, då jag tycker han är en av de bättre mittfältarna. Enligt listan är han på plats 497 med 3000 pund per vecka... Det låter väldigt lite för en engelsk landslagsspelare.

Sådant tittade jag inte på alls - jag bara tog första bästa.

En enkel googling på just Rice säger att han har 62 000 i veckan.

Du har säkert rätt.
Citera
2021-10-23, 21:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vet inte om jag skulle klassa 5a som "toppen av skytteligan" när han ändå är 3 mål efter täten när Arsenal spelat i helgen redan. Bruno t.ex. är ju en mittfältare och borde ju tekniskt sett inte ligga däruppe, Firmino har väl aldrig varit Liverpools främsta målskytt och Son spelar ju för Spurs.

Det kan hända att Aubameyang hittar formen igen, men förra säsongen såg han ju verkligen klappusel ut stora delar av säsongen. Inte alls samma målskytt eller hot framåt som säsongerna innan. Dock är det ju sånt som händer, för oss t.ex. så gick ju Rooney från att vara en av världens bästa anfallare till medioker över några säsonger.
Vilka av Auba och Fernandez tror du att det är som har gjort flest mål i ligan när vi väl kommer till maj?
Citera
2021-10-23, 23:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apnacke
Mané 100k medans Ox har 120k. Hoppas han kan gå med på 200-220k, det tycker jag att han är värd.

Edit: Mané alltså.

Enligt denna har han 150k vilket är lite rimligare men ändå klart under marknadsvärde för en spelare som presterat likt Mane gjort: https://bleacherreport.com/articles/2807365-sadio-mane-signs-new-liverpool-contract-the-best-decision-in-my-career

Mane på 200k till 2025, Salah på 320k till 2025? Känns som en rimlig lösning ur Liverpools perspektiv.

Det som är lite besvärligt för Liverpool är att försöka ha en stabil lönestruktur när man kollar på konkurrenterna.

Salah, Mane, Henderson, Alisson, VvD har tveklöst presterat bättre eller lika bra som spelare i motsvarande roller hos konkurrenterna - ändå tjänar man klart mindre.

Varför ska Salah nöja sig med mindre än Sancho?
Varför ska Alisson tjäna hälften av vad DdG får?
Varför ska Henderson tjäna betydligt mindre än Kante?

Osv osv.
Citera
2021-10-23, 23:10
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vilka av Auba och Fernandez tror du att det är som har gjort flest mål i ligan när vi väl kommer till maj?

Baserat på förra säsongen där Fernandes gjorde 18 och Aubameyang gjorde 10 så måste jag säga Fernandes. Dessutom får ju 'vi' väldigt mycket straffar och Fernandes är för det mesta en pålitlig straffskytt så det borde ju ge favör.
Citera
2021-10-23, 23:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Baserat på förra säsongen där Fernandes gjorde 18 och Aubameyang gjorde 10 så måste jag säga Fernandes. Dessutom får ju 'vi' väldigt mycket straffar och Fernandes är för det mesta en pålitlig straffskytt så det borde ju ge favör.
Ja, det finns ingen tvekan öht om att Man United såväl som Liverpool har domarna på deras sida i 9 av 10 matcher som de spelar i England.

Auba hade en offseason förra säsongen, fast hur många mål gjorde han för oss under 17/18, 18/19 och i 19/20?
Citera
2021-10-24, 00:07
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ja, det finns ingen tvekan öht om att Man United såväl som Liverpool har domarna på deras sida i 9 av 10 matcher som de spelar i England.

Auba hade en offseason förra säsongen, fast hur många mål gjorde han för oss under 17/18, 18/19 och i 19/20?

Offseason eller att han bara blivit sämre, det får tiden utvisa. Det är en anfallare vars stora attribut har varit snabbhet och det är ju oftast den som börjar droppa efter 30. Vi får se om han hittar tillbaka till gammal form eller ej.
Citera
2021-10-24, 00:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Har du någon fakta som du baserat detta påstående på?
Citera
2021-10-24, 00:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Offseason eller att han bara blivit sämre, det får tiden utvisa. Det är en anfallare vars stora attribut har varit snabbhet och det är ju oftast den som börjar droppa efter 30. Vi får se om han hittar tillbaka till gammal form eller ej.
Tycker du att Zlatan blev sämre och sämre så fort han blickade 30?

Auba är en toppforward. Hvilken anfallare från Man Utd under de sista 7-8 åren kan mätas med Auba’s goalrecords?
Citera
2021-10-24, 00:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Alla med lite lite koll på engelsk fotboll vet givetvis att detta stämmer.

Ok, så en supporter från en mindre framgångsrik klubb tycker att det är orättvisa domare så är det i alla ligor i alla länder.

Men lite roligt, i de flesta matcher då Arsenal mött Liverpool har de både haft mer frisparkar med sig och även kort, trots det oerhörda spelövertag Liverpool haft.

Konstigt va ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in