2021-10-20, 22:28
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Alltså... Jag trodde den här tråden skulle dö snabbt, för att TS var ett troll som ville lyfta en rolig diskussion. Jag trodde faktiskt att han skulle få en varning, som den idiot han framstod som.

Men... Är ni på riktigt ärliga? I så fall framstår ni som de största dårar jag har sett på lång tid, trots alla inlägg jag sett i anti-vaccintrådarna. Jag är faktiskt fortfarande inte övertygad om hur seriösa ni är. Menar ni på allvar att ni tror spöken finns??

Grejen är att du kan inte tro på det på riktigt förrän du upplevt det själv.

Först då vet du.

Tänk dig själv för 1000 år sedan om du sade till någon att det finns ett universum där ute med oändligt med planeter och gasmoln och supernovor och svarta hål och att det fortsätter i evighet.

Då hade ju den människan sagt att jaha ja du tror ju på ”spöken” haha (alltså sånt som de flesta VISSTE med säkerhet då att det inte fanns).

Men nu vet vi ju

Med spöke menar man förståss fenomen och händelser som ej går att förklara med vetenskapen ännu.

Det behöver inte vara spöket laban i ett vitt lakan.

Det kan vara varelser eller energier från närliggande universum eller dimensioner eller sådant som vi helt enkelt inte vet hur det kan se ut eller fungera för vi har inte förmågan att mäta det med våra instrument, ännu.

Helt klart är att det finns mer att utforska som vi inte vet om ännu

En liten rolig sak är att om du tror stenhårt på att det inte finns något övernaturligt blir ju effekten bara roligare och intressantare för dig när du en vacker dag upptäcker att det faktiskt finns

Så det kanske är meningen att du först inte ska tro på det och sedan få dig en blixt från klar himmel, för effektens skull

Lycka till nu
Citera
2021-10-21, 19:00
Medlem
PeterJihadis avatar
Roligt när man går in i en tråd och läser i den - och ser personer som hävdar sig ha definitiva svar på vad som finns bortom vår existens. Antingen så finns allt eller så finns det ingenting. Medan det i verkligheten inte finns någon som vet, allt vi kan är att anta eller tro.
För det finns ingenting bortom vår existens - som vi kan dra logiska slutsatser om.
Själv så kan jag vara växlande i min tro, från att vara troende till att vara agnostisk i min hållning till vad efterlivet innebär.
Men jag vet vad efterblivet innebär - att arrogant sitta och skratta och förlöjliga andra människors livsåskådningar. Och samtidigt vara helt övertygad om överlägsenheten i sin egen.
Skrattar åt paranormala anekdoter och raljerar över hur korkade dessa individer är. Må så vara att många hittar på och många överdriver eller kanske till och med hallicunerar. Och om det sistnämnda nu stämmer, är det i så fall något att håna? Och om man förutsätter att de två förstnämnda stämmer. Varför överhuvudtaget bemöda sig att med näbbar och klor gå in och argumentera för något, man redan har en bestämd uppfattning om? Visst är det ett diskussionsforum. Men skeptiker och ateister framstår som ännu mer löjliga än de mest inbitna troende.
Senast redigerad av PeterJihadi 2021-10-21 kl. 19:10.
Citera
2021-10-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Alltså... Jag trodde den här tråden skulle dö snabbt, för att TS var ett troll som ville lyfta en rolig diskussion. Jag trodde faktiskt att han skulle få en varning, som den idiot han framstod som.

Men... Är ni på riktigt ärliga? I så fall framstår ni som de största dårar jag har sett på lång tid, trots alla inlägg jag sett i anti-vaccintrådarna. Jag är faktiskt fortfarande inte övertygad om hur seriösa ni är. Menar ni på allvar att ni tror spöken finns??

Jag skrev aldrig att spöken finns, jag sa att skeptiker bör bilda sig i den världsomspännande och uråldriga traditionen, innan de uttalar sig.
Förstår du? Tror du att du kan lära dig läsa innantill innan du citerar människor i helt orelevanta inlägg? Tack.
Citera
2021-10-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Jag skrev aldrig att spöken finns, jag sa att skeptiker bör bilda sig i den världsomspännande och uråldriga traditionen, innan de uttalar sig.
Förstår du? Tror du att du kan lära dig läsa innantill innan du citerar människor i helt orelevanta inlägg? Tack.
Nu har jag läst mitt två veckor gamla inlägg. Varför bör jag bilda mig i den gamla traditionen? Jag förstår fortfarande inte. Fanns det spöken förr men inte idag?

Nu är jag inte negativ mot gammal tro, men är den fel så är den.
Citera
2021-10-23, 20:54
Medlem
Jag tror inte på spöken, men jag är rädd för dom. -okänd. 😋

👀
Citera
2021-10-23, 21:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Tror du på precis allt som man inte har visats finns? Bakelser som anfaller? Monster i garderoben? Gift i dricksvattnet?

Hur fan lever du ditt liv?

Känner du någon som blivit anfallen av spöken? Är det ett vanligt problem att man blir anfallen av spöken? Har det någonsin hänt?
Senast redigerad av constant 2021-10-23 kl. 21:06.
Citera
2021-10-23, 21:12
Medlem
constants avatar
Om man tittar på polisrapporter, hur vanligt är det då att någon blivit angripen av ett spöke?

Är ganska sker på att den personen sitter på Säter, men... Den personen kan väl berätta.
Citera
2021-10-24, 00:10
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om man tittar på polisrapporter, hur vanligt är det då att någon blivit angripen av ett spöke?

Är ganska sker på att den personen sitter på Säter, men... Den personen kan väl berätta.

Leka runt med det okända kan placera dig på olika delar av sjukvården ifall du inte är stark nog..
Citera
2021-10-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tror du på precis allt som man inte har visats finns? Bakelser som anfaller? Monster i garderoben? Gift i dricksvattnet?

Hur fan lever du ditt liv?

Känner du någon som blivit anfallen av spöken? Är det ett vanligt problem att man blir anfallen av spöken? Har det någonsin hänt?

Vad svamlar du om?
"allt som inte har visats finns", ad betyder det ens?
Citera inte mig om du inte kan läsa innantill, eller skriva på ren svenska, loser.
Citera
2021-10-24, 13:55
Bannlyst
Såg en fönsterlampa gunga fram och tillbaks i ett hus som stott tomt i över 10 år och ingen har varit där o besökt det , det här hände mitt på natten när jag skulle gå hem..

Vem kan förklara det?
Citera
2021-10-24, 13:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Vad svamlar du om?
"allt som inte har visats finns", ad betyder det ens?
Citera inte mig om du inte kan läsa innantill, eller skriva på ren svenska, loser.
Var skrev jag något som inte var perfekt svenska?

Jag menar att du verkar tro på precis allt. I min värld säger man inte att spöken och monster inte finns, man säger att det saknas evidens för sådana.

Förstått?
Citera
2021-10-24, 13:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blazeDd
Såg en fönsterlampa gunga fram och tillbaks i ett hus som stott tomt i över 10 år och ingen har varit där o besökt det , det här hände mitt på natten när jag skulle gå hem..

Vem kan förklara det?
Menar du att inget kan röra sig om någon inte är där? Venus rör sig, och vad jag vet har aldrig någon varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in