2021-10-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Ja, bra idé! Einar dagen! Som första maj typ

Ta tillbaka det där på en gång!
Vafan har det tagit åt dig?! "Einar-dagen" jävla pucko! Fy dig!
Citera
2021-10-23, 19:31
Medlem
vancover89s avatar
har nån karta över området
Citera
2021-10-23, 19:32
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Einar var väl bra på sin musik och jag är bra på andra saker. Finns ingen anledning till varför jag ska respektera Einar något extra. Låter så fånigt dessutom. Respekthit och respekt dit.
Walla han var riktig gangster.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Lösning?

Ja, till att börja med kan ju svensk stadsmedia se till att fördöma gangsterrap.

Samma reporter som jag länkade till i inslaget sa ju att Einar var mer sårbar än andra gangsterrapare eftersom att han inte hade ett starkt nätverk av gängmedlemmar kring sig, utan han körde mer solo kring sin gangsterrap.

Det är ju fullständigt avskyvärt, att för att folk ska behålla livhanken idag så ska de ha ett koppel av gangsters omkring sig.

Folk gnäller på att Einar får mer uppmärksamhet för sin död än andra gangstrar som dör, visst jag kan hålla med om att vi ska inse hur svårt det kan vara att ta sig ur svensk som invandrare då man fastnat i de där konstellationerna.
(Det fattar man ju av att Einar inte kunde ta sig loss, även om han kanske försökte ta sig ur det.)

Men även om man kan hysa ett visst förakt mot sådana som Einar, svagbevåvade-wanna be blatte-svenskar,
så var det fan inte svenskarna som startade de här hänsynslösa, lättkränkta gängkriminell-blatte-gängen.

Det är förvånansvärt få svenska ungdomar som är kriminella idag.
Alla som jobbar med de här ungdomarna på hem och fängelser säger att det bara är svart, svart och svarta individer.

Både Einar, wiggers och niggers har ett val, att inte dras in i skiten.
Det utmärkande är att de som dras in i det är lågbegåvade.
Einars mamma verkar så trash i Malou, som inte tar avstånd från hans äckel-rap.
Och media överhuvudtaget är trash, som inte tar avstånd från det.

Du måste precisera vilken stads media du menar när du skriver stadsmedia. Är det någon lokal kanal i Göteborg, eller Stockholm du menar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag tycker att det på sätt och vis är bra att Einar dog som han gjorde. Speciellt med tanke på vad han sjöng om, hur han levde och så vidare.

Det gör att vi nu har en bra story att berätta och prata om.

Men att det skulle hända något speciellt för att bekämpa kriminaliteten tror jag inte på. Det är alldeles för liten viljekraft och förmåga för det.

Så jag tror att det vore en bra grej att varje gång vi har ytterligare 100 döda gängmedlemmar så hedrar vi Einar. Det kommer bli ofta tror jag. Kanske en gång om året eller halvåret längre fram när det eskalerar ännu mer.

Einar får bli en symbol för alla dessa döda gängmedlemmar helt enkelt.

Dålig idé och den tar du tillbaka på en gång, jävla påhitt du kommer med att hedra
Citera
2021-10-23, 19:33
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
har nån karta över området
https://www.google.com/maps/place/Hammarby+Sjöstad,+Stockholm
Citera
2021-10-23, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Men vad är det för konstigt i det? Vi lever i Sverige och det var en svensk kille som blev mördad.
Självklart reagerar vi svenskarna mer på det.
OK, dra åt helvete. Du missade helt andemeningen i mitt inlägg. Öva på läsförståelse vetja.
Citera
2021-10-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det finns en del användare som försöker smeta "finlandssvensk" på Einar, då de försöker koppla alla brott, gärningsmän och brottsoffer till utlandet.

Bara att anmäla för Falsk ryktesspridning.
😁, Tja, är själv finlandsvensk och är lite hedrad faktiskt!
Svenskfinland är fullpackat med ordkonstnärer av alladislag, så det vore bara roligt att Einar hade riktigt ursvenskt påbrå!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Där har du tyvärr helt fel. Som boende längst ut på blå linjen (Kungsträdgården) måste jag invända mot din beskrivning av området som sunkigt och ghetto.

Den änden av blåa linjen räknas inte in.
Citera
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
OK, dra åt helvete. Du missade helt andemeningen i mitt inlägg. Öva på läsförståelse vetja.
Håller med dig helt. Einar var inte svensk. Inga riktiga svenskar håller på med rapmusik och gangster.
Citera
2021-10-23, 19:36
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Den änden av blåa linjen räknas inte in.
Vilken ände snackar du om egentligen?
Citera
2021-10-23, 19:36
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
https://www.google.com/maps/place/Hammarby+Sjöstad,+Stockholm
menar mer så man ser mer innåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera