2021-10-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
På kartan? Det är ett sunkigt område byggt 1979-82 av betongklossar. Inte direkt ett högstatusområde.

Det är absolut inte lika sunkigt som längst ut på blåa linjen eller röda.
Så farligt är det inte där, så att det skulle vara något ghetto stämmer absolut inte
Citera
2021-10-23, 19:17
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Du missar fan allt jag skriver!
Jag skrev att hade detta hänt en babbe, såsom det ofta gör, hade det blivit en liten notis i tidningen, men nu hände detta en vit medklasnubbe och tidningarna är fyllda spaltmeter.
Jag menade att när detta börjar drabba svensk medelklass så är MSM på tårna direkt.

Du är fullständigt ute och cyklar, tycker du att t ex Yasin fått lite uppmärksamhet!

Sen är det väl fantastiskt bra att dessa idioter skjuter ihjäl varandra, vi får hoppas på att ett gäng av dessa s.k. artister dödas och då utan att att andra vanliga människor blir skadade.
Citera
2021-10-23, 19:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Va?

Det finns en del användare som försöker smeta "finlandssvensk" på Einar, då de försöker koppla alla brott, gärningsmän och brottsoffer till utlandet.

Bara att anmäla för Falsk ryktesspridning.
Citera
2021-10-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Nu har jag lyssnat på några av hans låtar och allt handlar om knark, vapen och kvinnor på ett nedvärderande sätt. Hur cool han är och att alla vill vara som han. Inget handlar hur tufft ungdomar har det som växer upp i förorten….
Det media skriver är bara skitsnack rakt av

Då har du inte lyssnat på Feelings, Sätter dom på plats, Unge med extra energi, mamma förlåt osv...
Citera
2021-10-23, 19:24
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är absolut inte lika sunkigt som längst ut på blåa linjen eller röda.
Så farligt är det inte där, så att det skulle vara något ghetto stämmer absolut inte
Där har du tyvärr helt fel. Som boende längst ut på blå linjen (Kungsträdgården) måste jag invända mot din beskrivning av området som sunkigt och ghetto.
Citera
2021-10-23, 19:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasStarberger
Ja du, kommer du på någon lösning så hör gärna av dig.
Tänkte lite på själva händelsen. Två skott i bröstet och ett i huvudet från 1,5 meters håll.....
Han lär ju ha svalnat av redan under färden ner till marken. Sedan ett skott i huvudet....Ja, utan att ha någon inblick i den där världen men det känns ju som att det var överenskommet att han skulle bort.

Lösning?

Ja, till att börja med kan ju svensk stadsmedia se till att fördöma gangsterrap.

Samma reporter som jag länkade till i inslaget sa ju att Einar var mer sårbar än andra gangsterrapare eftersom att han inte hade ett starkt nätverk av gängmedlemmar kring sig, utan han körde mer solo kring sin gangsterrap.

Det är ju fullständigt avskyvärt, att för att folk ska behålla livhanken idag så ska de ha ett koppel av gangsters omkring sig.

Folk gnäller på att Einar får mer uppmärksamhet för sin död än andra gangstrar som dör, visst jag kan hålla med om att vi ska inse hur svårt det kan vara att ta sig ur svensk som invandrare då man fastnat i de där konstellationerna.
(Det fattar man ju av att Einar inte kunde ta sig loss, även om han kanske försökte ta sig ur det.)

Men även om man kan hysa ett visst förakt mot sådana som Einar, svagbevåvade-wanna be blatte-svenskar,
så var det fan inte svenskarna som startade de här hänsynslösa, lättkränkta gängkriminell-blatte-gängen.

Det är förvånansvärt få svenska ungdomar som är kriminella idag.
Alla som jobbar med de här ungdomarna på hem och fängelser säger att det bara är svart, svart och svarta individer.

Både Einar, wiggers och niggers har ett val, att inte dras in i skiten.
Det utmärkande är att de som dras in i det är lågbegåvade.
Einars mamma verkar så trash i Malou, som inte tar avstånd från hans äckel-rap.
Och media överhuvudtaget är trash, som inte tar avstånd från det.
Senast redigerad av dialektiker 2021-10-23 kl. 19:30.
Citera
2021-10-23, 19:25
Medlem
Sveriges svar på tupac gick samma öde till mötes som tupac Har gråtandes lyssnat på Dear mama och Mamma förlåt hela dagen.
Citera
2021-10-23, 19:28
Medlem
Jävla tjat om om det hade varit en ”blatte” som blivit skjuten hade det inte varit lika stora nyheter.
Det står ju för fan var och varannan dag om nån som blivit skjuten. Och kan det va så att Einar är extra uppmärksammad då han skulle ha vittnat precis i ett stort mål.
Dessutom är han kändisunge vilket gör det extra hett. Sluta dra det som nåt jävla rassekort!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Då har du inte lyssnat på Feelings, Sätter dom på plats, Unge med extra energi, mamma förlåt osv...

Jodå lyssnade på de med… inget budskap, pratar om sin barndom och förklarar hur han hamnade snett
Senast redigerad av Handsomechubby 2021-10-23 kl. 19:31.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Haha och fortfarande i vuxen ålder har denne Paolo inte lärt sig vett och etikett
Det var inte längden Paolo-Pånken satt i tv-soffan och grät ut efter att ha betalat för snusk

Vem fan har inte betalat för snusk? Bill Clinton?
Citera
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Du missar fan allt jag skriver!
Jag skrev att hade detta hänt en babbe, såsom det ofta gör, hade det blivit en liten notis i tidningen, men nu hände detta en vit medklasnubbe och tidningarna är fyllda spaltmeter.
Jag menade att när detta börjar drabba svensk medelklass så är MSM på tårna direkt.

Men vad är det för konstigt i det? Vi lever i Sverige och det var en svensk kille som blev mördad.
Självklart reagerar vi svenskarna mer på det.
Citera
2021-10-23, 19:30
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vem fan har inte betalat för snusk? Bill Clinton?
Exakt. Den som är utan skuld kastar första stenen. Att köpa fitta som Paolo är inget att skämmas för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in