2021-10-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Tragiskt såklart att en så ung person blir mördad. Verkar trenda att mörda varandra inom dagens "hiphop".

Stör mig lite på hyckleriet som jag uppfattar det från media etc:

Så det är därför man rappar om hur coolt det är med tabbar, keys, dyra klockor etc. jovisst. På tal om att "uppmärksamma problem" så är väl glorifieringen av gangsterlivet inom hiphop idag ett problem att då uppmärksamma.

Nu har jag lyssnat på några av hans låtar och allt handlar om knark, vapen och kvinnor på ett nedvärderande sätt. Hur cool han är och att alla vill vara som han. Inget handlar hur tufft ungdomar har det som växer upp i förorten….
Det media skriver är bara skitsnack rakt av
Citera
2021-10-23, 18:49
Medlem
HarryLonsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tendielord
https://www.youtube.com/watch?v=Eq0cCg69Z5s

hela einars liv från kidnappningen till hans död.
Men sluta spamma din keffa video hela tiden
Citera
2021-10-23, 18:50
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Jag grät igår. Trodde inte jag skulle reagera så starkt på hans bortgång. Såg intervjun med malou. Han är som vem som helst. Hade säkert hängt med honom om vi var bekanta irl.

Jag är inget fann av honom eller liknande. Men mordet på honom tog hårt på mig.
Citera
2021-10-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Det är väl framför allt svenska kulturjournalister som beter sig som att de här halvfigurerna (rapparna alltså) är djupsinniga filosofer. Det här är "komplicerat" för svenska kulturjournalister.
De flesta andra som inte sysslar med postmodernistiskt relativiserande dravel har fattat för flera år sedan.
Ja det är märkligt med dessa hyllningar till en uppenbar gangster som förhärligade den kriminella livsstilen i sitt babblande.
Det är som att de inte har sett och lyssnat själva utan utgått ifrån att han måste vara fantastisk eftersom han hade så många fans.
Sedan var det väl något med detta att han var en vanlig svensk kille som blev som grabbarna från orten helt frivilligt.
Citera
2021-10-23, 18:51
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThomasStarberger
HAHAHAHAHAHAHAHAHA....Dagens i särklass bästa skämt......

Men sant är det
Citera
2021-10-23, 18:52
Medlem
dialektikers avatar
När man lyssnar på den här reportern så verkar det ju som att Einar kunnat mördats bara för att han rappade om att han skulle knäppa den där Haval (eller vad ni snackat om i tråden?).

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-goder-gangen-och-rapparna-varandra

Så äckligt att gängkriminella mördar för heder och bagateller som reportern säger.
Kan ju vara så i Einars fall?

Han kanske rappade om att han skulle ta den där Haval för att återupprätta sin egen heder då han blivit förnedrad i kidnappningen,
men det är ju inte säkert alls att han menade det?
Men för gängkriminella avskum är det tillräckligt.

De har ju visat prov på sånt hela tiden i sin gängkriminalitet. Efterblivet lättkränkta som polisen säger att de är.

Hursom, media är ju störda som hyllar den här sortens musik med budskap som rapparna har till andra gängkriminella.
Föräldrar är också störda som inte får sina barn att ta avstånd från musiken. Vi lyckas ju få ungarna att rata hitlermusik, eller hur, då kan vi fan se till att ungarna inte lyssnar på gangsteräcklenas rap till varandra.
Senast redigerad av dialektiker 2021-10-23 kl. 18:58.
Citera
2021-10-23, 18:54
Medlem
Jag tycker att det på sätt och vis är bra att Einar dog som han gjorde. Speciellt med tanke på vad han sjöng om, hur han levde och så vidare.

Det gör att vi nu har en bra story att berätta och prata om.

Men att det skulle hända något speciellt för att bekämpa kriminaliteten tror jag inte på. Det är alldeles för liten viljekraft och förmåga för det.

Så jag tror att det vore en bra grej att varje gång vi har ytterligare 100 döda gängmedlemmar så hedrar vi Einar. Det kommer bli ofta tror jag. Kanske en gång om året eller halvåret längre fram när det eskalerar ännu mer.

Einar får bli en symbol för alla dessa döda gängmedlemmar helt enkelt.
Citera
2021-10-23, 18:55
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Men sant är det

Jo jag vet. skojade lite bara....men visst. Nu var ju Paolo Roberto inte från någon socialgrupp 3 familj direkt.....men jag håller med dig i princip.
Citera
2021-10-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lizaveta.Yepanchin
Jag grät igår. Trodde inte jag skulle reagera så starkt på hans bortgång. Såg intervjun med malou. Han är som vem som helst. Hade säkert hängt med honom om vi var bekanta irl.

Jag är inget fann av honom eller liknande. Men mordet på honom tog hårt på mig.
Om du har sett hans videos så inser du att han hade två helt olika sidor.
En som han visade när han var med mamma hos Malou eller på grammisgalan. Där såg han ut som en försynt svensk kille.
Men när man ser hans videos så är det en helt annan person. Han talar till och med Rinkebysvenska.
Han var kriminell och kan till och med ha liv på sitt samvete. Nyligen inblandad i en knivskärning. Detta var ingen svärmorsdröm. Den sida han visade upp med mamma var inte hans rätta jag.
Citera
2021-10-23, 18:56
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag tycker att det på sätt och vis är bra att Einar dog som han gjorde. Speciellt med tanke på vad han sjöng om, hur han levde och så vidare.

Det gör att vi nu har en bra story att berätta och prata om.

Men att det skulle hända något speciellt för att bekämpa kriminaliteten tror jag inte på. Det är alldeles för liten viljekraft och förmåga för det.

Så jag tror att det vore en bra grej att varje gång vi har ytterligare 100 döda gängmedlemmar så hedrar vi Einar. Det kommer bli ofta tror jag. Kanske en gång om året eller halvåret längre fram när det eskalerar ännu mer.

Einar får bli en symbol för alla dessa döda gängmedlemmar helt enkelt.

Ja, bra idé! Einar dagen! Som första maj typ
Citera
2021-10-23, 18:58
Medlem
ThomasStarbergers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
När man lyssnar på den här reportern så verkar det ju som att Einar kunnat mördats bara för att han rappade om att han skulle knäppa den där Haval (eller vad ni snackat om i tråden?).

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-goder-gangen-och-rapparna-varandra

Så äckligt att gängkriminella mördar för heder och bagateller som reportern säger.
Kan ju vara så i Einars fall?

Han kanske rappade om att han skulle ta den där Haval för att återupprätta sin egen heder då han blivit förnedrad i kidnappningen,
men det är ju inte säkert alls att han menade det?
Men för gängkriminella avskum är det tillräckligt.

De har ju visat prov på sånt hela tiden i sin gängkriminalitet. Efterblivet lättkränkta som polisen säger att de är.

Hursom, media är ju störda som hyllar den här sortens musik med budskap som rapparna har till andra gängkriminella.
Föräldrar är också störda som inte får sina barn att ta avstånd. Vi lyckas ju få ungarna att rata hitlermusik, eller hur, då kan vi fan se till att ungarna inte lyssnar på gangsteräcklenas rap till varandra.

Ja du, kommer du på någon lösning så hör gärna av dig.
Tänkte lite på själva händelsen. Två skott i bröstet och ett i huvudet från 1,5 meters håll.....
Han lär ju ha svalnat av redan under färden ner till marken. Sedan ett skott i huvudet....Ja, utan att ha någon inblick i den där världen men det känns ju som att det var överenskommet att han skulle bort.
Citera
2021-10-23, 18:59
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Han var hursomhelst ung och dum och fick aldrig möjlighet till att sluta vara ung och dum.
"Ung och dum" kan betyda att man snattar i en butik eller åker moppe innan man fyllt 15. I det här fallet betyder det att man skjuter ihjäl folk med automatvapen och lever på att sälja knark. Två helt skilda saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in