2021-10-22, 18:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flikkan88
Jo det har jag sett men står inget om vilka sorters mediciner som kan ge falsk positiv acl därför jag undrade om någon hade någon idé med tanke på att de mediciner jag har är inte narkotika klassade
Skulle underlätta om du berättar vilka mediciner du har, vissa ej narkotikaklassade kan alltså ge falskt utslag.
Skickas det på analys så ser dom att det är ett falskt utslag.
Citera
2021-10-22, 22:29
Medlem
Har treo receptfria 4st/ dygn
Naproxen 1st 250mg
Truxal 100mg 1st
Levetiracetam 2000mg/dygn
Quetiiapine 400mg/dygn
Melatonin 10mg/dygn
Propavan 25mg/dygn
Strattera 80mg/dygn
Alimemazin 40mg/dygn
Sen vitaminer
1st kalcipos-d forte
Betolvex b12 1st
Folacin 1st
Citera
2021-10-22, 23:15
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Naproxen 1st 250mg
Truxal 100mg 1st
Quetiiapine 400mg/dygn
Melatonin 10mg/dygn
Propavan 25mg/dygn
Strattera 80mg/dygn
Alimemazin 40mg/dygn
Sen vitaminer
1st kalcipos-d forte
Betolvex b12 1st
Folacin 1st

https://www.practicalpainmanagement.com/resources/diagnostic-tests/ask-expert-false-positive-screen-benzodiazepines

Verkar som dina Naproxen (som är en NSAID) kan ge falsk positiv
Citera
2021-10-22, 23:27
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Naproxen 1st 250mg
Truxal 100mg 1st
Quetiiapine 400mg/dygn
Melatonin 10mg/dygn
Propavan 25mg/dygn
Strattera 80mg/dygn
Alimemazin 40mg/dygn
Sen vitaminer
1st kalcipos-d forte
Betolvex b12 1st
Folacin 1st
Naproxen
Citat:
Naproxen
Kan ge positivt utslag på bensodiazepin-testet
Substans: Naproxen
https://www.ferle.se/korsreaktion/
// Tvåa på pucken.
Citera
2021-10-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pamschrute
Depottabletter och snabbverkande kapslar tex oxycontin och oxynorm, ger samma resultat på ett UP och blodprov (oxikodon)

På en sticka syns det inte efter ett uppehåll på 2-4 dagar. Blod vet jag ej

Tack för svar❤️
Citera
2021-10-23, 03:28
Medlem
[quote=svensvensson090|77646129]Oxikodon 100 Upp till 3 dygn
åtminstone enligt
https://www.ferle.se/detektionstider/
men tyvärr är sådant väldigt individuellt så för att vara på den säkra sidan skulle jag säga iallafall 5 dagar
men träning och dricka mycket kaffe och citronsaft/citronsyra kan hjälpa till att få ur det snabbare.. sedan tror jag det är rätt lätt att fuska åtminstone på opiater... bara dricka en jävla massa vatten samma dag som du ska lämna prov men då behöver du även kreatin och tror det är B vitamin som gör pisset gult och kreatinet tar man för annars ser de att det är utspätt och då kan det räknas om ogilltigt så man får lämna ett nytt senare.

Blodprov hittar jag tyvärr ingen info om men det brukar vara myyycket kortare än urinprov. 12-24h är det närmaste jag hittade i denna tråd
(FB) REQ: Lista spårtider vanliga droger BLOD!

hoppas att det var till någon hjälp!
men ta det försiktigt med opiater väldigt lätt att bli beroende och när du väl blivit det så får du ändå knappt någon effekt och kommer vara väääldigt svårt att sluta!
Lycka till [/QUOTE

Tack för svar! ❤️ Sjävklart jag vet så unnar bara ibland. Må väl!
Citera
2021-10-23, 18:57
Medlem
Hej! Jag har sökt rätt ordentligt både här och andra delar av internet. Men det är så blandade svar.

Jag intog 1-2mg subutex för 6 dagar sedan. Använder mig inte av det regelbundet.

Hur lång tid tar det att bli ren på sådana doser? De urinprov jag kanske kommer behöva lämna skickas in till labb för att kontrolleras. Även salivprov kan komma att bli aktuellt.

Vet någon hur lång tid det kan ta innan man blir ren, för urinprov och salivprov? Tänkte på att vissa droger skiljer sig ju detektionstiden på beroende på om det är urin eller salivprov. Även för blodprov hade det varit intressant att veta.

Har läst allt ifrån 3 dagar till 10 dagar. Men det enda jag vet säkert av personlig erfarenhet, är att 1,5 månad så är man fri från det, men det är nog lite i överkant tror jag...

Alla svar uppskattas, även era personliga erfarenheter!
Citera
2021-10-24, 00:15
Medlem
Cakewets avatar
Kan nämna att jag (som har väldigt snabb metabolism), var positiv på metadon-metaboliter efter mer än 3 månader och då hade jag käkat dom i en vecka i typ 20mg-doser.
Citera
2021-10-24, 01:34
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanicpanic218
Ah, tack för svar. Går på Voxra, som ofta ger falskt positivt utslag på amfetamin, så det finns nog risk att det skickas iväg då. Bäst att hålla mig så ren som möjligt då. Halvtråkigt, men det är ett jävla mekande för att få till en NPF-utredning. Det är som att psykvården inte vill göra sitt jobb, utan sätter så många käppar i hjulet som möjligt för potentiellt personlighetsstörda. Fan ta dem, men byråkratin tycks ingen kunna slå...

Jo visst är det det. Ifall du tar lyrica dagligen och problemet är att du inte känner att du kan kliva av inför varje besök där det finns risk för drogtest så bör lite högre doser phenibut åtminstone kunna hålla avtändningen borta. Visserligen kan det ju ge falskt utslag på lyrica men ifall du inte tar någon narkotika ska det inte vara några konstigheter (kan ju skickas på verifiering).
Citera
2021-10-24, 05:39
Medlem
Slängde i mig en gubbe kokain nu under kvällen och fick precis reda på att det eventuellt kommer vara saliverat på jobbet nästa vecka. Hur lång tid tar det för mig att bli negativ igen?
Citera
2021-10-24, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splirry
Hej! Jag har sökt rätt ordentligt både här och andra delar av internet. Men det är så blandade svar.

Jag intog 1-2mg subutex för 6 dagar sedan. Använder mig inte av det regelbundet.

Hur lång tid tar det att bli ren på sådana doser? De urinprov jag kanske kommer behöva lämna skickas in till labb för att kontrolleras. Även salivprov kan komma att bli aktuellt.

Vet någon hur lång tid det kan ta innan man blir ren, för urinprov och salivprov? Tänkte på att vissa droger skiljer sig ju detektionstiden på beroende på om det är urin eller salivprov. Även för blodprov hade det varit intressant att veta.

Har läst allt ifrån 3 dagar till 10 dagar. Men det enda jag vet säkert av personlig erfarenhet, är att 1,5 månad så är man fri från det, men det är nog lite i överkant tror jag...

Alla svar uppskattas, även era personliga erfarenheter!

jag har som snabbast klarat mig på 37 timmar men då var det en jääävla massa vatten och såndär citronsaft som finns i flaskor som ska se ut som en citron och även citronsyra och kreatin och bvitamin såklart
men jag brukar satsa på minst 4 dagar och då har jag intagit minst 6-8mg på en kväll
men känner du dig osäker så se till att dricka kaffe eller annat vätskedrivade och mycket vatten, optmala är att pisset är helt genomskinlingt pga du druckit så jävla mycket och pissat flera gånger innan provet men tror helt ärligt att 6dagar räcker gott och väl, åtminstonde om det inte är morgonpisset för där är det absolut mest, men 6 dagar borde räcka för att även morgonpisset ska fungera och sedan är det ju standard att inte pissa det första i muggen eller det sista de ska i toan då det är där mest skit finns
Citera
2021-10-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
jag har som snabbast klarat mig på 37 timmar men då var det en jääävla massa vatten och såndär citronsaft som finns i flaskor som ska se ut som en citron och även citronsyra och kreatin och bvitamin såklart
men jag brukar satsa på minst 4 dagar och då har jag intagit minst 6-8mg på en kväll
men känner du dig osäker så se till att dricka kaffe eller annat vätskedrivade och mycket vatten, optmala är att pisset är helt genomskinlingt pga du druckit så jävla mycket och pissat flera gånger innan provet men tror helt ärligt att 6dagar räcker gott och väl, åtminstonde om det inte är morgonpisset för där är det absolut mest, men 6 dagar borde räcka för att även morgonpisset ska fungera och sedan är det ju standard att inte pissa det första i muggen eller det sista de ska i toan då det är där mest skit finns

Alright, det lät betydligt mer lugnande! Är hyfsat långsam på att bli ren från diverse substanser, men fram tills jag ev har prov är det ca 18 dagar mellan drogtillfälle och prov. Så det känns bättre... Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in