Citat:
Ursprungligen postat av
satanicpanic218
Frågan är säkert ställd och besvarad ett tiotal gånger (om inte fler) vid det här laget, men here goes:
Ingår pregabalin (Lyrica) på testet som sjukvården använder för att se om man är ren inför en remiss till psykiatrin och en NPF-utredning? Gissningar betackar jag mig för.
Just NPF-utredning kan jag inte svara på, det kan säkert skilja beroende på region, men beroendemottagningar
brukar iallafall testa för pregabalin numera (vilket de ej gjorde för några år sedan).
Huruvida den vanliga psykiatrin testar för pregabalin bör jag kunna svara på i veckan när jag ska dit, det är inget jag tar själv men de har en lista på alla substanser de testar för på väggen (varför de nu har det, förmodligen för sköterskornas skull). Tidigare när jag slängt ett öga på den långa listan så har jag inte sett pregabalin stå med där, det är en substans vars namn sticker ut (mellan alla –don och –azolam) så jag tvivlar på att jag kan ha missat det. Kan kolla igen i veckan. Jag tvivlar på att de kör den på en vanlig kontroll med sticka.
Däremot bör du ju ha i åtanke att pregabalin
definitivt testas för ifall provet av någon anledning skulle skickas på analys, och det kan bero på något så simpelt som att du fått ett falskt positivt utslag på något, och det är tyvärr inte alls ovanligt. Så ifall du av händelse skulle vara positiv på säg metamfetamin eller någon annan random drog du inte tagit så är det ju ganska kört för oavsett om de skickar den på analys eller inte så är du positiv...
Citat:
Ursprungligen postat av
XX1
Ska göra utredning för ADHD och har UP om ca 35 dagar.
Utöver detta, om jag ersätter med CBD weed istället, kan även det dra ut/göra provet positivt?
Röker du CBD-weed är du positiv ja, då det innehåller små mängder THC. Dock kan du kanske slippa undan konsekvenser om du är bra på att tala för din sak, hampa är trots allt inte varken narkotika eller något olagligt. Så du bör kunna försvara dig med att du inte visste och att du gärna gör ett nytt prov om nån vecka ifall de vill se att du faktiskt inte använder cannabis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Deux2
Har elvanse, går det använda amfetamin om dom tar stickor?
Har du oturen att det är utbankat med metamfetamin eller någon katinon så är du att betrakta som positiv på otillåtna substanser/narkotika. Och ja det är tyvärr inget ovanligt oavsett hur mycket vissa här på flashback gillar att förneka det. Ifall du skulle införskaffa dig marqius, mandelin (och de 1–2 andra jag inte minns namnet på) för att kunna testa produkten varje gång innan du konsumerar och på så sätt säkerställa att det inte innehåller något annat så bör det vara lugnt skulle jag tro. Du får dock vara uppmärksam vid testningen för det blir först en färg (för t.ex metamfetamin) och sedan en annan för amfetamin. T.ex. först lite orange-aktig och sedan grön om jag inte minns helt fel. Lätt att missa ifall det bara är väldigt lite det bankats med. I sådana fall bör det nog gå.
Ifall de nu inte specifikt testar för levoamfetamin på analys (vilket elvanse ju ej innehåller men racematiskt amfetamin gör) men jag känner inte till att de gör det. Tror det bara är "amfetamin". Men don't take my word for it.