2021-09-30, 12:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Sa du pastar alltsa att min serie xbox one skiva helt plotsligt kommer att bli en xbox x skiva..? Later mycket markligt.

Det kallas bakåtkompatibilitet
Citera
2021-09-30, 23:51
Medlem
Tvonds avatar
Gamepass ryktas ha nått upp i 30 miljoner aktiva användare enligt Zelnick CEO på TakeTwo som lät tungan slinta i en intervju nyligen.

18 miljoner officiell siffra från MS Januari 2021
30 miljoner Zelnick Oktober 2021

En imponerande ökning med 12 miljoner på 9 månader om sant.

Halo och Forza kommer öka på ytterligare 35 miljoner innan årets slut tro ?
Citera
2021-10-01, 06:27
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Sa du pastar alltsa att min serie xbox one skiva helt plotsligt kommer att bli en xbox x skiva..? Later mycket markligt.
MS kallar det för smart delivery. Om du spelar på en xbox one får du xone versionen, spölar du på series x får du series x versionen.
En smart och konsumentvänlig lösning anser jag, på ps5an får jag nu fundera på om jag ska köpa vissa spel igen för att dra nytta av förbättringarna som är gjorda.
Citera
2021-10-18, 18:03
Medlem
Gillade gamepass i början, men nu finns det ju inget att spela, sen kommer det aldrig några roliga nyheter längre
Citera
2021-10-18, 18:39
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Gillade gamepass i början, men nu finns det ju inget att spela, sen kommer det aldrig några roliga nyheter längre

Finns väl hur mycket som helst, allt beror väl dock på vad man har för spelsmak. Back 4 Blood kom väl precis, Forza Horizon 5 är väl nästa stora titel.
Citera
2021-10-18, 18:50
Medlem
Citat:

Jag har BFV och BF1. Forza 4, Sea of Thieves och back 4 blood.
Series S är så himla bäst, skönt med en tyst snabb konsol efter högljudda ps4 pro.
Använder den som multiplayer-maskin och chillar på kvällen med singleplayer spel på Switch.
Citera
2021-10-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Finns väl hur mycket som helst, allt beror väl dock på vad man har för spelsmak. Back 4 Blood kom väl precis, Forza Horizon 5 är väl nästa stora titel.

Såg det, precis laddat ner Black 4 blood, ser fram emot forza!!
Citera
2021-10-19, 10:02
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Såg det, precis laddat ner Black 4 blood, ser fram emot forza!!

The Ascent är riktigt grymt, Psychonauts 2 är också kul om man gillar lite plattform med humor. Hades är bra men man får gilla att nöta samma om och om igen lite.
Annars är Death’s Door ett hett tips, inte Gamepass dock.
Citera
2021-10-23, 10:48
Medlem
adolf512s avatar
Det kommer snart bli möjligt att köpa 2TB lagring

https://www.engadget.com/seagateo-2tb-storage-expansion-card-xbox-series-x-s-152738919.html

399$ blir ca 4300 sek med moms.

Läste att den exklusiva perioden bara varar ett år vilket förhoppningsvis innebär billigare lagring framöver.
Citera
2021-10-23, 16:16
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det kommer snart bli möjligt att köpa 2TB lagring

https://www.engadget.com/seagateo-2tb-storage-expansion-card-xbox-series-x-s-152738919.html

399$ blir ca 4300 sek med moms.

Läste att den exklusiva perioden bara varar ett år vilket förhoppningsvis innebär billigare lagring framöver.
Blir ca 5099kr för 2TB. Rätt dyrt när de kostar ungefär som konsolen. Tycker dock lagringen som följer med räcker gott och väl än så länge. Har ca 20 spel (via gamepass) och ca 70GB ledigt för uppdateringar.

Måste även säga att jag är väldigt nöjd med nya Series X. Tyst, snabb och med snabbfunktionen där man kan hoppa in och ut ur spel så känns det som att MS är på rätt väg vad gäller konsol.
Citera
2021-10-23, 16:21
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Blir ca 5099kr för 2TB. Rätt dyrt när de kostar ungefär som konsolen. Tycker dock lagringen som följer med räcker gott och väl än så länge. Har ca 20 spel (via gamepass) och ca 70GB ledigt för uppdateringar.

Måste även säga att jag är väldigt nöjd med nya Series X. Tyst, snabb och med snabbfunktionen där man kan hoppa in och ut ur spel så känns det som att MS är på rätt väg vad gäller konsol.
Microsoft har tagit stora kliv framåt när det gäller mjukvara för konsoler men vi de har tappat sin ledning när det kommer till hårdvara (xbox one X spöade PS4 pro sett till hårdvara).
Citera
2021-10-23, 21:17
Medlem
Tvonds avatar
https://youtu.be/V2fs89aItOA

DF går igenom Forza Horizon 5. Snyggt som fan på både Series X och Series S.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in