2021-10-23, 16:11
Medlem
Jag ser inte heller Einár som typen som spontant skulle skicka torpeder på någon. Men man kan anta att det fanns folk omkring honom som såg sin chans att tjäna ordentligt på detta, som underblåste hans vrede och uppmanade honom att hämnas. Om han gjorde det tror jag alltså att det var för att det fanns dom omkring honom som var pådrivande. Han var trots allt väldigt ung, och kanske därför lättpåverkad.
Citera
2021-10-23, 16:12
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Lär knappast gå att identifiera med dendär kvalitén för polisen

Säg inte det… De kan förbättra kvaliteten digitalt och hitta likheter gällande klädsel osv vilket kan bli ett starkt indicium om det finns bilder från andra kameror i området.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Tror inte Dumle och Adel har golat nånting till polisen om händelseförloppet, men de borde veta vem MGM är, iaf vilket gäng det kommer ifrån. Frågan är dock om det kommer ske en hämndaktion, jag tror inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Vilka är det som styr i Vårby Gård nu? Är dom allierade med de som åkte in?

Det undrar jag också. Skulle gissa att det är yngre/lägre rankade personer från nätverket som tar deras plats men de bör väl ha blivit rätt mycket försvagade? Eller så passar de på - råttorna dansar när katten är borta. De kanske kollar hur det går i hovrätten först...?
Citera
2021-10-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vad hände där egentligen? Vad bråkade de om och vilka var motståndarna?

Ingen vet. Men har hört att det var några från FLG där och det uppstod tjafs med Adel, hans vän (HH) och Dumle (Dp).

Enligt en bekant vars bror jobbar där sprang de på dalen/Skarpnäck.

Oavsett vilka de sprang på så tror jag att den kvällen är nyckeln. Einar har rört sig fritt i Sthlm sen han kom tillbaka från Amsterdam så läge har funnits om någon verkligen ville åt honom långt innan aktuella kvällen
Citera
2021-10-23, 16:16
Medlem
TheCryptKeepers avatar
En avgörande fråga för diskussionen här i tråden:

Vem är BO som blev knivskuren på nosh & chow?
Det har påståtts vara någon gäng medlem från husbys hyenor men vad jag har sett så har namnet inte framkommit i vare sig denna tråd eller i tråden om knivskärningen.

Havals kommentarsfält på Instagram har blivit avstängt. Sist jag kollade så var det typ 3000 arga kommentarer där om att han hade mördat Nils.
Nu tror jag det är större chans att detta mord hör ihop med knivskärnings incidenten än att Haval skulle ha beställt mordet, även om det såklart inte går att utesluta. Men det är skönt att se att folk verkar ha fått upp ögonen för vilken vidrig människa Haval är.
Citera
2021-10-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Blev han mördad för att han gjorde narr av Havals döda bror? Eller för att han var involverad i mordet? Tiden får utvisa.
Det sa väl då att Einar betalat för mordet men att det egentligen var den snubben som backade Einar som egentligen ville ha honom klippt om jag minns rätt
Citera
2021-10-23, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Ingen vet. Men har hört att det var några från FLG där och det uppstod tjafs med Adel, hans vän (HH) och Dumle (Dp).

Enligt en bekant vars bror jobbar där sprang de på dalen/Skarpnäck.

Oavsett vilka de sprang på så tror jag att den kvällen är nyckeln. Einar har rört sig fritt i Sthlm sen han kom tillbaka från Amsterdam så läge har funnits om någon verkligen ville åt honom långt innan aktuella kvällen

Det var väl Leis som blev huggen? Einar var där men inte inblandad vad jag hört.
Citera
2021-10-23, 16:19
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det sa väl då att Einar betalat för mordet men att det egentligen var den snubben som backade Einar som egentligen ville ha honom klippt om jag minns rätt
Modo Salah antar jag det syftas på? Boxar gambianen från dalen.
Citera
2021-10-23, 16:22
Medlem
Silverfiskarnas avatar
[quote=GangstaVaxxer|77682740]
Citat:
Ursprungligen postat av Primalstar

Ja, det kan ju stämma. Även om det var lite uselt att inte träffa någon med 4-5 första skotten. Fast GM1 kanske avlossade dem i syfte att skrämma, och sen visste de vart Einar skulle springa och där stod GM2 och avslutade jobbet.

Det är inte helt lätt att med pistol få in en fullträff över 20m på ett dessutom rörligt mål. Om inga av de första kulorna träffade har jag svårt att se hur gm plötsligt kunde utföra avrättningen på 1,5m avstånd. Jag tror att åtminstone ett av skotten träffade.
Citera
2021-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Ärligt talat har jag svårt att se Einar är typen som skulle skicka folk för att begå ett mord. Skulle han i så fall inte gjort det direkt på Haval. Det som hände och när de åkte fast hade det trots allt gått en tid emellan.

Einar släppte även låt med Haval ( vet den gjorde innan men han hade kunnat vägra att den släpps etc). Tolkar som Einar verkligen försökte lägga saker och ting bakom sig och låta det hela blåsa över.

Men rättegången etc gjorde att han inte kunde ducka det som hände pga repressalier etc. Hoten blev mer äkta.

Einar kunde ha dementerat inblandning I mordet men han teg istället. Jag tror istället att man mjölkade honom på pengar och övertygade honom ge sig på d*ra. Nisse var tight med Manolo/bredäng som i sin tur hade kontakt med HH.
Citera
2021-10-23, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det var väl Leis som blev huggen? Einar var där men inte inblandad vad jag hört.

Det stämmer. Adels vän som drabbades. Men det uppstod tjafs och hot innan det eskalerade. När sånt händer så brukar även chat och hot i olika kanaler vara klassisk efterspel. Så något kan ha eskalerat.

Alt så Einar inte huvudsyftet. Men när alla springer så kanske han var den som var enklast att nå. Det är inte otänkbart att han sköts för det var möjligt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in