2021-10-22, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Kan du länka det där? Även om Dumle och Adel är falska så tror jag inte dom skulle goa om dom själva riskerade att bli skjutna, låter som Ilia och dom grävt fram adressen (här eller av korrupt polis?) och gått all in så fort chansen uppenbarat sig.

Sen verkar DP/HH inte ha ett skit kvar att slå tillbaka med.

Money talks
Citera
2021-10-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Tänkte inte ge mig in i diskussionen. Men en liten notis även om man inte ska jämföra, och det gör jag verkligen inte.

Dessa gängen börjar bli vana med lönnmord, och även misslyckade sådana.

När Sammy Gravano och Gotti mördade Paul Castelano hade dem två huvudskyttar och ex antal extra skyttar (jag tror dem var 3 extra skyttar)
Dessutom var Sammy och Gotti själva beredda med vapen.

Kan mycket väl varit 5 st som är delaktiga i mordet på Einar.
2 som utförde dådet och 3 som var i reserv ifall han skulle fly eller ha "backup".

Jag pratar givetvis INTE kaliber på offren utan att gängen tyvärr börjar bli mera effektiva i sina mord pga nytt arbetssätt.

Visst Einar kanske var en nobody , men om han hade beskydd/backup fick inga misstag begås.
Precis som inte mordet på Castelano fick misslyckas pga efter konsekvenser.

Vårby nätverket säger i en av sina låtar att dem inte lämnar något åt slumpen. Så som Gotti och The Bull inte gjorde när Castelano skulle mördas, dem fick inte misslyckas.
1. Detta är med stor sannolikhet ett "inside" jobb. Någon som lurade Einar, någon han litade på.
Det är misslyckande eliminering 1.
2. Dem kan mycket väl haft flera spanare utöver 2-5 mördare , misslyckande eliminering 2.
3. Slutgiltiga misslyckande elimineringen är att dem använde sig av reserv mördare ifall Einar skulle springa.
Som Vårby nätverket sa, "Jag lämnar inget åt slumpen".

Jag gissar bara, men jag tycker mig se att morden/försöken av de äldre gangstrarna (givetvis beställningar utförda av unga) misslyckas mera sällan numera.
Därav säger vittnena att dem såg 5 stycken. 2 var mördarna resten kan ha varit något av det jag nämnt.

Det har egentligen inget med den unge mannens död att göra då han inte var riktig gangster alls. Väldigt få av dessa förortsgängen är riktiga gangstrar med inflytande på andra delar än deras orter, men dem finns. Och det finns riktig maffia som arbetar i skuggorna, som media inte skriver om.
Man kan anamma effektiva metoder att mörda även om man inte är en Cosa Nostra gangster, eller en Latin Amerikansk kartell.

Men detta är INTE skrivet i sten eller kanske inte ens är så. Det är bara hur jag skulle gått tillväga om jag skulle utfört mord och varit kriminell. Vilket jag inte är.

Tycker jag låter helt osannolikt. Varför skulle Vårby lägga en massa pengar på 5 gärningsmän när de kan skicka ett par springisar för småpengar? Det är ju liksom skit samma om de lyckas första gången eller tredje, bara det blir gjort förr eller senare.
Citera
2021-10-22, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Ja. När en svensk dör berör det svenska folket.

Okej men Einar var inte helsvensk sen så pratade han värre än valfri mehmet. Svenskar kan inte claima Einar.
Citera
2021-10-22, 22:55
Medlem
Citat:
Tänkte inte ge mig in i diskussionen. Men en liten notis även om man inte ska jämföra, och det gör jag verkligen inte.

Dessa gängen börjar bli vana med lönnmord, och även misslyckade sådana.

När Sammy Gravano och Gotti mördade Paul Castelano hade dem två huvudskyttar och ex antal extra skyttar (jag tror dem var 3 extra skyttar)
Dessutom var Sammy och Gotti själva beredda med vapen.

Kan mycket väl varit 5 st som är delaktiga i mordet på Einar.
2 som utförde dådet och 3 som var i reserv ifall han skulle fly eller ha "backup".

Jag pratar givetvis INTE kaliber på offren utan att gängen tyvärr börjar bli mera effektiva i sina mord pga nytt arbetssätt.

Visst Einar kanske var en nobody , men om han hade beskydd/backup fick inga misstag begås.
Precis som inte mordet på Castelano fick misslyckas pga efter konsekvenser.

Vårby nätverket säger i en av sina låtar att dem inte lämnar något åt slumpen. Så som Gotti och The Bull inte gjorde när Castelano skulle mördas, dem fick inte misslyckas.
1. Detta är med stor sannolikhet ett "inside" jobb. Någon som lurade Einar, någon han litade på.
Det är misslyckande eliminering 1.
2. Dem kan mycket väl haft flera spanare utöver 2-5 mördare , misslyckande eliminering 2.
3. Slutgiltiga misslyckande elimineringen är att dem använde sig av reserv mördare ifall Einar skulle springa.
Som Vårby nätverket sa, "Jag lämnar inget åt slumpen".

Jag gissar bara, men jag tycker mig se att morden/försöken av de äldre gangstrarna (givetvis beställningar utförda av unga) misslyckas mera sällan numera.
Därav säger vittnena att dem såg 5 stycken. 2 var mördarna resten kan ha varit något av det jag nämnt.

Det har egentligen inget med den unge mannens död att göra då han inte var riktig gangster alls. Väldigt få av dessa förortsgängen är riktiga gangstrar med inflytande på andra delar än deras orter, men dem finns. Och det finns riktig maffia som arbetar i skuggorna, som media inte skriver om.
Man kan anamma effektiva metoder att mörda även om man inte är en Cosa Nostra gangster, eller en Latin Amerikansk kartell.

Men detta är INTE skrivet i sten eller kanske inte ens är så. Det är bara hur jag skulle gått tillväga om jag skulle utfört mord och varit kriminell. Vilket jag inte är.

Jag tror vittnen säger 5 stycken p.g.a Einár o co var tillsammans och sen kom två gm till platsen för att mörda Einár. Då delade Einárs sällskap på sig åt olika håll. Så jag TROR att de kunnat se ut som det var 5 stycken totalt.
Citera
2021-10-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Standard

Ja lika mycket standard som att det har hänt nått. just därför jag frågade
Citera
2021-10-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det är mycket möjligt att de tre övriga var någon slags backup. Det verkar ju ha varit känt att Einar anlitat andra som skydd.

Ja men det var bara ett antagande från min sida. Men nog har dem tyvärr blivit mera effektiva i sina mord. Det är några av dem där förortsgängen som är riktiga gangstrar, med internationella kontakter.
Men det är folk i 30-50 års åldern.

Som sagt ville bara ge min synvinkel i varför det sågs 5 personer när det bara var 2 mördare. Man måste tänka på att om dessa ynglingar misslyckas med sina uppdrag kommer dem bli bestraffade eller bötfällda av dem som styr nätverken.

Jag avskyr kriminella invandrare för vi andra skötsamma invandrare som betalar skatt får lida för vad dem gör. Jag är dessutom född i Sverige och har ändå fått lida för vad de 1% kriminella invandrarna gör pga mitt utseende.
Det får alla vi övriga 99% invandrare som sköter oss.

Men nog om det, ville bara svara på varför det sågs 5 när det var 2 mördare. Det betyder att dem blivit mera sofistikerade och avancerade i sina mord om det stämmer, vilket är mer än oroande.

Får se hur detta artar sig, det går framtiden utvisa.
Citera
2021-10-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Vittnen säger dom hörde 3-4 skott, sen kort paus och 3-4 skott igen.
Första kanske fällde honom och dom andra avrättade honom med skott i huvudet 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️

Om man skall tro Expressen började väl skottlossningen vid cykelgaraget, och sen jagade de ifatt Einar och sköt honom.
Citera
2021-10-22, 22:58
Medlem
Den där Dumle snubben, man undrar ju lite vad hans senaste inlägg på IG ska betyda? "När och var" gör skjutrörelser med händerna och en snabb flash på Einar.... Back stabbing?
Citera
2021-10-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Jag tror vittnen säger 5 stycken p.g.a Einár o co var tillsammans och sen kom två gm till platsen för att mörda Einár. Då delade Einárs sällskap på sig åt olika håll. Så jag TROR att de kunnat se ut som det var 5 stycken totalt.

Den beskrivningen är ganska trolig, men nu var det så att alla 5 var maskerade. Då blir det lite knepigare att förklara. Men jag vill inte diskutera mera, detta är för farliga ämnen att prata om.
Jag har gett mitt antagande som just bara är ett antagande.
Citera
2021-10-22, 23:01
Medlem
Citat:
Den beskrivningen är ganska trolig, men nu var det så att alla 5 var maskerade. Då blir det lite knepigare att förklara. Men jag vill inte diskutera mera, detta är för farliga ämnen att prata om.
Jag har gett mitt antagande som just bara är ett antagande.

Ja, det är mycket antagande nu. Men eftersom polisen söker efter två gm och inget har ändrats under dagen så tror jag faktiskt att vi kan utgå från att det handlar om två gm iaf. Inte en chans att man skickar fem stycken på ett uppdrag.
Citera
2021-10-22, 23:01
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Money talks

Jo men hur rent praktiskt? Ska dom bestämma att några roppade jävla ungar ska storma in och skjuta mot alla tre och sen få tag på Einár, det är ju hur mycket som helst som kan gå fel i ett sånt scenario med massa blöjgangsters inblandade?
Citera
2021-10-22, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Jo men hur rent praktiskt? Ska dom bestämma att några roppade jävla ungar ska storma in och skjuta mot alla tre och sen få tag på Einár, det är ju hur mycket som helst som kan gå fel i ett sånt scenario med massa blöjgangsters inblandade?

Vet inte.. Men va han med adel och Dumle så var Einar den enda vita, så inte svårt att träffa rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in