2021-10-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu har användaren bytt avatar från en äldre vit man till en ung svart man och plockat bort den ena videon. Skumt.

Jag har båda filmerna skärmfilmade, men har ingen aning om hur man göra för att lägga upp sånt.
Citera
2021-10-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nu är det svenska hyckleriet igång överallt. Ingen vågar nämna offentligt att kriget mot droger skapar både mördare och enorma inkomster till kriminella nätverk som sprider terror tills nån avslutar kriget mot droger för att nätverken ska upplösas över en natt.

Poliser skrev nyligen under nån lista om förändringar som dom vill se för att dom ska kunna kriga mot gäng som är beväpnade med militärvapen som granater och maskingevär medans folket i Sverige inte ens får ha en pepparspray i självförsvar troligen för att poliser blir för rädda för att jobba om folk går runt med pepparspray.

Skamligt.

Det folkvalda kriget mot droger ligger bakom allt våld men varken politiker, poliser eller media erkänner detta på grund av deras förmågor att vara folkvalda hycklare i ett krigsdrabbat land som Sverige.

Folk dör i krig. Det är ingen hemlighet.

Hårdare tag skrattar ju nätverkens ledare åt.. för dom tjänar ju miljarder på terrorism på svensk mark medans det folkvalda kriget mot droganvändare gör de värsta psykopaterna rika eftersom det är naturligt att de som är mest psykopater får mer makt i ett krig där dom kan mörda utan att känna nån empati.
Vad har det med saken att göra? Det här fallet har ingenting med försäljning av droger att göra.
Citera
2021-10-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goist1966
Vårbynätverket anser definitivt det, lyssna på näst sista raden
https://www.youtube.com/watch?v=4tGqIjhNa9k

Såg din kommentar i tråden angående låten, är inte denna låten och texten ännu mer träffande? gällande hela förloppet av mordet och vad som hände ?

https://youtu.be/FLlE8L-5C3I

Citerar delar av lyrics nedan

” Hon undra varför det knas, har fiender runt hörnet som komplottar
Vadå sätta pris? Mannen, schas (Stick)
Du är inte värd mer än vad ett skott kostar
Young G, blacked out på en Vespa, han är lack, han vill hämnas
Skott kan släppas, opps ska släckas, bara grannarna ska väckas
Den här skiten slutar mellan fyra vägg eller två meter under gegga
Fråga inte vad som har hänt, vet bara att man får ligga som man bäddat”

” Morsan vill se en förändring, men brorsan, vi har vedergällning
Lämnar teli, greppa semi, snurrar i din gata som en heli
Jag skjuter, blåsеr ut rök, när oppsen häller ut Henny
Jag är intе rädd för att dö, är rädd för min sinnesstämning (Shh)
Åkte förbi, ännu en gata blev tejpad (Zip)
När han väl kommer och stänger gapet, du blir inte jappt, du blir rapead
Proppat mag, spar på ditt snack vill inte höra vad du har och säga
Stanna kvar här i samma trakt, inga semestrar i Marbella”

Kan ju självklart gälla något annat, men kändes lite väl träffande.

🤔
Citera
2021-10-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
På vilket sätt gjorde han det?

Kan det vara detta? Postades här igår.

https://youtu.be/wuHaq5xYRTY

Det finns en hel del klipp om konflikten på Youtube, jag orkar tyvärr inte forska djupare i det själv då jag känner mig mer och mer hjärndöd av att betrakta dessa människor och deras retorik.

Ibland känns det på riktigt som att följa 40 drogade downies på en öde ö.
Citera
2021-10-23, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Var Einar en wigger?

En wigger är en etnisk svensk eller annan ljushyad människa som beter sig och pratar som en mörkhyad kille i förorterna. Exempelvis "ey mannen" och "aboooow mannen".

Jag hade inte hört talats om Einar innan jag läste om mordet. Jag lyssnar inte på förortsmusik. När jag hör namnet Einar så tänker jag på en äldre etnisk svensk man.
Men Einar verkar ha haft en "blattestil" i beteende och i sitt sätt och prata. Det kanske beror på att han umgicks med bruschorna i förorterna.

Annars rätt men namnet är Einár (Einaar)
Citera
2021-10-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
På vilket sätt gjorde han det?

https://www.youtube.com/watch?v=J-innQH71As

Gå till 1:01 och lyssna en par gånger så kommer du förstå.
Citera
2021-10-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthepresent
Hur hitta dom Einar?

Via gps puck?
Via flashback användare som skrev ut hans adress i nosh and cow tråden?
Via goare?

Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Om det var två gärningsmän och Einar & co var 3 totalt och de sprang åt varsitt håll. Kan man anta att skyttarna delade på sig och försökte jaga ikapp iaf 2 av de ? I så fall var ju Einar inte enda måltavlan ?

Men om båda fokuserade på Einar och jagade honom så är det mer troligen med ”pris på huvud scenario”.

Det mest troliga enligt min gissning är att denna VC Barre som är relativt ung och som umgicks med Einar den dagen kanske var lite ivrig och postade t ex på snap att Einar var i Märsta etc. Därifrån kan någon ha följt deras rörelser och inväntat rätt läge

Tror inte Dumle är så dum att han säljer ut Einar. Gissar på att han levde ”livet” på Einar kostnad och var påväg in i rampljuset igen. Han verkar ha hängt mycket med Einar sista tiden. Adel verkar däremot vara genuint vän med Einar så deras umgänge är nog enklare att förstå.

Bra poäng! Om Dumle hoppades på en rapkarriär borde den levande Einar vara en rätt bra kompis att ha.
Citera
2021-10-23, 15:37
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bynbarn1633
sägs att einar skickade torpeder på havals bror

Skulle inte utesluta det motivet. Det är det som låter rimligast just nu.
Citera
2021-10-23, 15:38
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Då är det upp till polisen och rättsväsendet inte att privata personer tar lagen i egna händer…
Så djävla sjukt

Jag håller med dig, men gängkriminella följer andra lagar, tyvärr. Hämndaktioner är en del av gängkulturen.
Citera
2021-10-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcormier
Bråket på nosh är ett motiv också. Yasins falang som ville hämnas Einar pga hans fängelse straff. Vårby grabbarna. Haval tror jag inte på.
Vet du något om vad det bråket gällde och vilka som var inblandade?
Citera
2021-10-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiacalen
Jag har båda filmerna skärmfilmade, men har ingen aning om hur man göra för att lägga upp sånt.

https://imgur.com/upload
Citera
2021-10-23, 15:44
Medlem
-Hengpung-s avatar
Har följt tråden en del nu, och vad jag inte förstår är varför (som vissa spekulerar i) Einar skulle beställa ett mord på Havals lillebror? Fanns det någon rivalitet dem emellan, Einar och lillebrodern till Haval?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in