2021-10-23, 15:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
En del av allt som låg bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det kan absolut vara en del av allt(avundsjuka kan t.ex. vara motivet för hans kidnappning ), men jag köper inte att det är huvudmotivet för mordet.

Det är ganska tröttsamt att rasister använder Einars död för politiska poäng. Om de brydde sig om honom så skulle de sörja honom istället och fokusera på hur vi ska se till att inte förlora fler av våra ungdomar.

Det är otroligt tragiskt vad som har hänt Einar och alla andra ungdomar som förlorat deras liv till gängkriminaliteten de senaste åren.

Avundsjuka kan inte ha varit huvudmotivet, eller ett av huvudmotiven, men tror att detta var en del av allt.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-10-23 kl. 15:45.
Citera
2021-10-23, 15:15
Medlem
Citat:
Nu är jag inte direkt insatt i allt, men Einar var ju inte delaktig i rättegången och han hade inte ens sagt något. De blev ju avslöjade genom Encrochat. Varför komma efter honom då?

Delvis för att de misslyckades med kidnappningen och blev totalt förnedrande och avundsjuka. Säkert en viss avundsjuka med. En svensk som rappar på deras språk lyckas bättre än dem. För i slutet av dagen handlar allt om pengar.
Citera
2021-10-23, 15:16
Medlem
Citat:
Nu är jag inte direkt insatt i allt, men Einar var ju inte delaktig i rättegången och han hade inte ens sagt något. De blev ju avslöjade genom Encrochat. Varför komma efter honom då?

Någon konstig slags negerheder. De här människorna tänker varken logiskt eller rationellt. De har en intelligensnivå marginellt högre än en babian.
Citera
2021-10-23, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Kompis, om du inte vet eller förstår oldschool hiphop så föreslår jag att du somnar om och överlåter diskussionen åt oss proffs
Jag lyssnar inte på hiphop, vare sig det är oldschool eller det nyare
det är för människor som är konstiga, ensamma, psykiskt sjuka, deprimerade, utanför och osäkra, det passar nog bättre för dig.
jag ville mest veta WTC i sammanhanget. Du menar alltså att hiphop scenen har dominerats myckte av låtar som rappar/hiphoppar i kodiska termer om vem som egentligen gjorde WTC?

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ska jag tolka ditt svar som att du anser att det är rätt att stifta sina egna lagar och skipa rättvisa på egen hand om man är lättkränkta rappare?

Korrekt?

Gäller detsamma skejtare, bagare och snickare, m fl?

Och du, Flashback är ett öppet diskussionsforum där man inte behöver hålla klaffen. 😆
Du ska tolka mitt svar som den gyllene regeln. Vill man bli bemött på ett visst sätt i en värld så ska man följa reglerna. Eller inte vara med i den lättkränkta världen öht.

Du drar detta som om det vore en klassiker. Tex, att vanliga människor med vanliga yrken som ej är kriminella, ska ta lagen i sina egna händer osv, detta är dock inte vanliga människor. Därför existerar inte dom reglerna och lagarna. Menar du att en kriminell rappare ska ringa Polisen och säga att en annan kriminell rappare sjunger om hans avlidna bror ?
Senast redigerad av fdsfdsf 2021-10-23 kl. 16:05.
Citera
2021-10-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Var nog på grund av Havals bror som blev mördad. Dvs att Einar gjorde narr av hans bror.
På vilket sätt gjorde han det?
Citera
2021-10-23, 15:18
Medlem
bosvens avatar
[quote=kattmedjolle|77682964]
Citat:
Ursprungligen postat av bosven

fan snackar du om? att träffa en burk på 10 meter e inte speciellt svårt om man använder siktet. oavesätt om man är aktiv eller ej.

Precis att då missa en person på 20m är helt sjukt dåligt
Citera
2021-10-23, 15:19
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTAFan
Var nog på grund av Havals bror som blev mördad. Dvs att Einar gjorde narr av hans bror.

Blev han mördad för att han gjorde narr av Havals döda bror? Eller för att han var involverad i mordet? Tiden får utvisa.
Citera
2021-10-23, 15:21
Medlem
Mrallknowings avatar
Vad ska man ha alla miljoner till när man sitter livstid sen? Handla i kiosken på Kumla?

Kommer aldrig förstå djurens logik. Friheten är värd så mycket mer.
Citera
2021-10-23, 15:22
Medlem
Citat:
Blev han mördad för att han gjorde narr av Havals döda bror? Eller för att han var involverad i mordet? Tiden får utvisa.

Då är det upp till polisen och rättsväsendet inte att privata personer tar lagen i egna händer…
Så djävla sjukt
Citera
2021-10-23, 15:24
Medlem
Citat:
sägs att einar skickade torpeder på havals bror
Citera
Medlem
Messials avatar
Var Einar en wigger?

En wigger är en etnisk svensk eller annan ljushyad människa som beter sig och pratar som en mörkhyad kille i förorterna. Exempelvis "ey mannen" och "aboooow mannen".

Jag hade inte hört talats om Einar innan jag läste om mordet. Jag lyssnar inte på förortsmusik. När jag hör namnet Einar så tänker jag på en äldre etnisk svensk man.
Men Einar verkar ha haft en "blattestil" i beteende och i sitt sätt och prata. Det kanske beror på att han umgicks med bruschorna i förorterna.
Citera
Medlem
[quote=bosven|77683031]
Citat:
Ursprungligen postat av kattmedjolle

Precis att då missa en person på 20m är helt sjukt dåligt

ja jo dock så är det nog svårare att träffa sitt mål när man e habbad och med den adrenalin påslaget som man lär ha när man precis ska släcka ett någons liv. skillnad på att skjuta på en burk ute i skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in