2021-10-22, 17:13
Medlem
Polisens teori: Hämnd för mord på rapartists anhörig

I våras sköts en ung man till döds i Kista och enligt uppgift till Aftonbladet utreddes Einár för inblandning i skottdådet.
Den mördade hade kopplingar till ett kriminellt nätverk.
En av polisens teorier är att mordet på Einár kan vara en hämnd för mordet i Kista,
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Precis vad jag tankte fraga!
Hem. Hans adress framkom på Flashback för drygt 14 dagar sedan. Einar la även upp inlägg från sitt bostadsområde senaste veckan.
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Det är bra att han blir skjuten i Hammarby Sjöstad för det är ett av områdena dit media-eliten flytt för att komma undan mångkulturen.

Jens Lapidus tycker nu i TV4 att det är extra allvarligt att en så känd och offentlig person blir skjuten. Hmm ...

Citat:
Ey, ey, min glock, den är oskuld
Men jag skulle japp den för min brors skull
Tes-testa benim och jag kommer att bli hotfull
Bara på paran, ah, broder, jag lägger fokus
För vi är one hunna, bitch, och vi hundra
Ingen lekplats när jag snackar om gunga
Hashet är pungat, poppade bitchen i lungan
Inga tänder, bitchen använder tungan
Min Glock vill radera män som en feminist (Ooh)

Djupa texter ....passar bra att de ska ha en manifestation mot våld ikväll.

Källa: Nr 1 En låt från Einár

Ulf Kristersson tycker i TV4 det är fruktansvärt att det skett i centrala Stockholm. Jaha ... i orten är inte lika allvarligt då tolkar vi det som
Citera
2021-10-22, 17:15
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraforatt12
Fick precis höra att det det ska finnas en video på avrättningen, en som filmar i motljus ett par meter ifrån porten när han blir skjuten. Dock ej sett videon själv. (Återberättat vad som sker i klippet)

Vem skulle filma inifrån porten INNAN det hände?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hem. Hans adress framkom på Flashback för drygt 14 dagar sedan. Einar la även upp inlägg från sitt bostadsområde senaste veckan.

Aha ok, tack.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Intressant i detta är ju att enligt Expressen är det de åtalade som har kallat honom som vittne.
Skulle ju vara lite kontraproduktivt att skjuta honom då.

Aha, ja då blir onekligen det "spåret" mindre sannolikt.

Personligen kan jag tycka att mord för en förolämpning i någon låttext känns "lite" överdrivet, men å andra sidan kanske man inte riktigt tänker på samma sätt som diverse "ortenkrigare"...
Citera
2021-10-22, 17:16
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koalatre
jag lider med hans mamma och hoppas att hon får sörja i lugn. Men hur dum är man när man anmäler ett kriminellt nätverk, när ens egna son ber om att hon inte ska göra det för det kan kosta honom livet?

Ja, jag är ju själv förälder och självklart lider jag med föräldrarna som mist ett barn. Men..mamma L ger jag inte mycket för. Har sett henne ett flertal gånger gilla Einars bilder där han t ex skyltar med vapen etc. Hon har ju inte direkt tagit avstånd till hans livsstil. Föräldrarna skulle ha tagit tag i honom redan i unga år. På rättegången ang kidnappningen så låter hon helflummig också.

Sen hur man kan vara så dum som förälder att göra en anmälan där ens barn riskerar att råka illa ut, är för mig en gåta. Så tyvärr, lite får föräldrarna ta på sig det här också.
Citera
2021-10-22, 17:17
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apple7676
När Einar gick ner till porten var han ensam eller med någon vän? Om han var med en vän blev också han skjuten?

Vettefan, sägs väl varit där med 2 vänner den kvällen. Har inte Einar en balkong eller går han ut ur porten för att röka? Man undrar om det varit någon som lurpassat tills han gått ut, eller om någon har ringt ut honom?
Citera
2021-10-22, 17:17
Medlem
Modifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Någon ska hålla tal strax. Är det Steffe kanske?

Vart läser du det?
Citera
2021-10-22, 17:18
Medlem
Det pratas om en video? Var?
Citera
2021-10-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Jens Lapidus tycker nu i TV4 att det är extra allvarligt att en så känd och offentlig person blir skjuten. Hmm ...

Djupa texter ....passar bra att de ska ha en manifestation mot våld ikväll.

Källa: Nr 1 En låt från Einár

Ulf Kristersson tycker i TV4 det är fruktansvärt att det skett i centrala Stockholm. Jaha ... i orten är inte lika allvarligt då tolkar vi det som

Man kan alltid tolka bibeln som djävulen! Alla vet ju att de nästan sker ute i "Särskilt socialdemokratiska" områden. Då är det väl knappast konstigt att man uttrycker sig så?
Citera
2021-10-22, 17:19
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R33GTR
Inga svarta rappare gör någon hyllning åt han på sociala medier. Säger väl en del.
Bara Greekazo fast han är ju grek

Detta.. Dom där orten negrerna har inget gemensamt med majoritetssamhället. En svenne som börjar rappa blir en konkurrent inte en kollega. Det kan finnas en rasaspekt på det här mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in