2021-10-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Hur gamla?
En pojke på 5? Det han som är allvarligt skadad?
Och en flicka som borde vara runt 13-16?
Samma mamma till alla hans fyra barn?
Det rör sig om två små pojkar. Jag tror att de är kring 4 och 8 år, men är inte helt säker.
Alla fyra barn har samma föräldrar.
Citera
2021-10-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Å andra sidan, om psykbesvären började med skilsmässan kan man ju likväl tänka sig att han varit besatt av exfrun sen dess och att det är det psykbesvären bestått i. Kanske han till slut gett upp om att hon kommer komma tillbaka och då kom på denna "lösning".
Att psykisk sjukdom förvärras av stora livsomställningar är vanligt, oavsett om det handlar om positiva eller negativa förändringar. Någon kan bli manisk av att få ett nytt jättebra jobb eller av att flytta och börja renovera ett drömhus. Separationer kan leda till försämrat mående även om allt gått lugnt till och båda är överens. Det handlar om att ens vardag och struktur försvinner och att man måste skapa ngt nytt. Är man skör kan det leda till att sjukdom bryter ut. Så det behöver inte bero på besatthet eller svartsjuka osv utan bara att sjukdom triggas av förändring.
Citera
2021-10-23, 13:33
Medlem
Detta är så otroligt tragiskt, om mamman och pojken som är nedsövd ens klarar sig lär de garanterat få men för livet. Svårt att tro att de blir helt återställda funktionellt
Citera
2021-10-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Du som skriver om mgm medicinering du vet att du bryter mot lagen om sekretessen.
Om du gör det är det otroligt ruttet av dig

Alla i Lycksele vet väl att han har ADHD, och är det någon som kanske jobbat med honom vet han ju även om medicineringen.
Ingen har sagt något om att läsa journaler
Citera
2021-10-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Det rör sig om två små pojkar. Jag tror att de är kring 4 och 8 år, men är inte helt säker.
Alla fyra barn har samma föräldrar.

Vilken ålder är det på de äldre barnen?
Citera
2021-10-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilken ålder är det på de äldre barnen?

Gymnasieåldern och äldre.
Citera
2021-10-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Gymnasieåldern och äldre.

Tack.
Citera
2021-10-23, 19:40
Medlem
Citat:
Detta är så otroligt tragiskt, om mamman och pojken som är nedsövd ens klarar sig lär de garanterat få men för livet. Svårt att tro att de blir helt återställda funktionellt
Har det bekräftats att det var sin mamma han attackerade?
Citera
2021-10-23, 19:40
Medlem
Citat:
Har det bekräftats att det var sin mamma han attackerade?
Har inte hunnit läsa hela tråden.
Citera
2021-10-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den äldre har varit vaken nån dag, Om de stämmer att den äldre klarade springa till en granne som larmade kanske denne klarat sig från våld mot huvudet?
Kvinnan och den yngre fortsatt nedsövda, enligt ab uttalade polisen igår att den yngre har har fortsatt livshotande skador

Jag har sett personer med skallskador resa sig upp och tom springa. På operation har jag också sett skallskadade sätta sig upp och tom prata.
Citera
2021-10-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag har sett personer med skallskador resa sig upp och tom springa. På operation har jag också sett skallskadade sätta sig upp och tom prata.
Det där är inte trovärdigt. Du måste ta hänsyn till var skadan finns. Minnessvårigheter. Talproblem. Rörelseapparaten. Hjärnan läks oerhört långsamt till skillnad från ex vis ett bruter ben. Men den hittar nya banor runt det skadade stället om man har tur.
Citera
2021-10-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Den äldre har varit vaken nån dag, Om de stämmer att den äldre klarade springa till en granne som larmade kanske denne klarat sig från våld mot huvudet?
Kvinnan och den yngre fortsatt nedsövda, enligt ab uttalade polisen igår att den yngre har har fortsatt livshotande skador
Alla tre offer var slagna i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in