2021-10-22, 23:04
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockbla
Det var väl det tredje syskonet som sprang till grannen?
Är det bevisat att det var ett syskon som sprang till grannen eller är det en ”trådsanning”?

Har sökt men det jag hittade var att en granne tyckte att det var någonting som ”inte stämde” och därför slog larm, men jag kan totalt ha missat det med syskonet..

Men är det alltså ett tredje syskon som ej blivit attackerad som sprungit till grannen och sedan slog grannen larm?
Isåfall har jag totalt missförstått det hela.

Edit:
Något tredje syskon verkar inte vara fallet:

Citat:
Larmet kom på måndagsmorgonen.

– Som jag har fått det återberättat för mig så är det en granne till fastigheten där brottet ska ha begåtts som har gjort vissa iakttagelser som har föranlett honom att ringa till polis, säger åklagare Andreas Nyberg, som leder förundersökningen

https://www.svd.se/lasarett-i-stabsl...ter-valdsbrott
Senast redigerad av Ladida 2021-10-22 kl. 23:12.
Citera
2021-10-22, 23:24
Medlem
Citat:

Det har jag missat i så fall, jag har förstått de som att bara 2 barn under 10 år och äldre kvinnan/farmor fanns på platsen. Nån skrev nyligen att dom 2 äldre syskonen va hos mamman i Lycksele.
Citera
2021-10-23, 00:02
Medlem
[quote=Ladida|77677009]Är det bevisat att det var ett syskon som sprang till grannen eller är det en ”trådsanning”?

Har sökt men det jag hittade var att en granne tyckte att det var någonting som ”inte stämde” och därför slog larm, men jag kan totalt ha missat det med syskonet..

Men är det alltså ett tredje syskon som ej blivit attackerad som sprungit till grannen och sedan slog grannen larm?

Jag har läst det någonstans, men lyckas inte hitta det, så det kanske var en trådsanning. Sorry.
Citera
2021-10-23, 00:32
Medlem
Citat:

Nej, familjen har 4 barn, 2 äldre och 2 yngre. De äldre barnen var hos modern i Lycksele. Detta involverar de yngsta barnen, en äldre broder och en 3-årig syster samt farmor. Jag har förstått det som att den äldre brodern hann "varna" en granne, men det saknas bevis att så var fallet.

Hur som var han allvarligt skadad men nu vaken/talbar. Lilla syster och farmodern hålls fortfarande nedsövda. Båda allvarligt skadade.
Senast redigerad av Remark 2021-10-23 kl. 00:34.
Citera
2021-10-23, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, familjen har 4 barn, 2 äldre och 2 yngre. De äldre barnen var hos modern i Lycksele. Detta involverar de yngsta barnen, en äldre broder och en 3-årig syster samt farmor. Jag har förstått det som att den äldre brodern hann "varna" en granne, men det saknas bevis att så var fallet.

Hur som var han allvarligt skadad men nu vaken/talbar. Lilla syster och farmodern hålls fortfarande nedsövda. Båda allvarligt skadade.
Var läste du att han var talbar? Att han väcktes vet jag, men har talcentrum skadars kan det ta tid att få det tiiibaka. Rehab, talträning, logoped etc. Jag hoppas att de klarar sig utan allvarliga skador.
Citera
2021-10-23, 01:40
Bara tanken på att 3åringen ligger nersövd me öppet kranium pga hjärnsvullnaden gör mig illamående,
HUR kan det snurra så förbannat för ngn så man gör såhär mot sina barn och sin mamma???? Förlåt mig nu,men jag hoppas på "självsanering" och att han tas om hand. Barnen har inte gjort ngt fel,och ska INTE drabbas av en idiot till pappa.Fy fan.
Citera
2021-10-23, 03:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskylldig
I deras utbildning finns inget som skyddar henne emot samma sorg, förtvivlan, hjälplöshet, så vad exakt anser du skulle vara till hjälp? Det funkar inte så. Jag arbetar inom kyrkan och möter ständigt människor i sorg. När min syster blev mördad för några år sedan så rasade jag i mitt sorgarbete. Jag började tvivla på Gud som jag förlita mig på och bett andra förlita sig på i många år. Man kan säga att jag fick en helt ny erfarenhet av att möta sorg och förtvivlan. Kan inte säga att varken mina erfarenhet, mina kunskaper och utbildning hjälpte mig. Tror inte att hon drar nytta av sin utbildning i detta heller. Däremot tror jag att folk, liksom du, förväntar sig atr hon på något sätt är bättre rustad än andra och det blir i sig ännu en börda.

Jag beklagar din sorg. Så fruktansvärt.

Jag tror inte att mamman till barnen i det här fallet lider mindre än vad någon annan förälder skulle göra i samma situation. Men jag tror att hon är bättre rustad för att ta hand om sina barns trauman än vad många andra föräldrar skulle vara.

En sjuksköterskas kunskaper sitter i ryggmärgen och man går på autopilot när något händer. Jag tror att det kan vara likadant om man är psykoterapeut. Att man vill hjälpa människor som mår dåligt och att man vet hur man ska göra.
Citera
2021-10-23, 04:43
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Är det bevisat att det var ett syskon som sprang till grannen eller är det en ”trådsanning”?

Edit:
Något tredje syskon verkar inte vara fallet:

https://www.svd.se/lasarett-i-stabsl...ter-valdsbrott
Kan du definiera vad bevisat innebär långt innan något gått till domstol.
Citera
2021-10-23, 07:41
Medlem
Citat:

Det är två bröder, ingen lillasyster.
Citera
2021-10-23, 09:03
Medlem
Citat:

De två yngsta barnen som var hos pappan och är skadade - den yngre som är svårast skadad - är båda två pojkar.
Citera
2021-10-23, 11:28
Medlem
[quote=Cockbla|77677605]
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Jag har läst det någonstans, men lyckas inte hitta det, så det kanske var en trådsanning. Sorry.

Det äldre barnet som blev attackerat lyckades smita till ett annat hus i byn. Därför larmades polisen och ambulans eftersom barnet var allvarligt skadat.
Citera
2021-10-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
De två yngsta barnen som var hos pappan och är skadade - den yngre som är svårast skadad - är båda två pojkar.

OK Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in