Citat:
Ursprungligen postat av
sommarbukett
Jag vet inte så mycket om Brittans karriär, men var väl psykiskt sjuk och förlorade vårdnaden om sina söner om jag minns rätt. Men hittade detta, där hon nyligt lagt ut nakna självporträtt.
Kanske männen i tråden känner sig maktlösa när kvinnor själv använder sina mysiga kroppar för att de vill och kan av vilken anledning de själva tycker. Kvinnliga artister visar ju väldigt mycket hud i vardagen också. De har tagit makten över sin egen hud.
Och män ylar olyckligt! För de får se naken hud.

De vet inte riktigt hur de ska hantera detta. De vill se men vill inte se. De får skärpa till sig och inse att kvinnor kan göra sådant i dag. Om de vill.
The pop star shared a series of completely nude self-portraits on Instagram yesterday, following the news that her father, Jamie Spears, had officially been suspended as the conservator of her estate. The new photos were taken during Spears's trip to what is believed to be Hawaii with her fiancé, Sam Asghari, and gave a glimpse of the tropical paradise the couple are enjoying during their stay.
https://www.harpersbazaar.com/celebr...vatorship-win/
Du verkar inte förstå. När man förr använde lättklädda tjejer i reklam ansågs det vara förnedrande, att tjejer bara sågs som hål som inte hade några andra kvalitéer. Den underliggande åsikten var att tjejer tydligen enbart kunde göra karriär genom att visa fittan, i övrigt ansågs de vara smått värdelösa. Det var mestadels kvinnor som var emot detta utnyttjande medan män naturligtvis hejade på beteendet, varför inte? Kravlöst sex är den lättaste vägen, orka bry sig om att det är en människa bakom fittan.
Nu har feministerna vänt på detta och ju mer pengar man tjänar på att visa fittan, desto ”starkare” är man. Jag föreställer mig dock att varje kvinna även vill ha respekt men vem respekterar någon som inte respekterar sig själv? När kvinnan säger ”
jag vet minsann mitt värde” säger mannen ”
jag med, det står i prislistan”. Sluta prata, visa fittan, NU. Jag swishar 20kr, 50 om du även skickar bilder på din mamma.
Det är väl respektfullt? Yo go girl!