2021-10-23, 00:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja du sa det så bra själv nu ju. Jag och jag är ganska säker på att fler än jag gärna vill veta mer om vad som hände mellan dom.
Jag har skrivit innan som du måste ha missat uppenbarligen. Jag försvarar inte L, jag tycker att hon ska sitta inne för det hon har gjort, för det är vidrigt att ta en annan människas liv.
Men återigen, jag skulle gärna vilja veta mer om vad som hände mellan april och fram till denna kväll.

Brädgårdsindianen beskriver händelseförloppet mycket bra, det jag också tror är händelseförloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Det som gjorde händelsen vid 23 tiden var frukten av en turbulent relation mellan 2 personer.
Båda personerna hade varsin tydlig problembild med in i relationen.
Detta gjorde att båda personerna triggades av den andre genom maktspel, spel med känslor , spel med trygghet.
Spelet blev verkligheten, ingen av dom 2 visste till sist om det var skämt eller allvar.
Verklighetsuppfattning försvann.
Det blev en ond cirkel som ingen av dom 2 kunde stoppa.
Det blev värre och värre ju längre tiden gick. BO triggade GM och GM triggade BO.
Kvällen den 18/6 hade spenderats ute och det dracks alkohol och det triggades (retas ,psyka, mobbas med mera) under kvällen och det slutade med en impulshandling från GM

Det har ju framkommit i förhör att det inte var avsikt att skjuta BO utan bara skrämma / skjuts vid sidan av.

Och detta är också en ypperlig beskrivning av vad som troligen har hänt.

Tack ni båda !

Nu är det väl egentligen bara att invänta dom.
2021-10-23, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
# gold94, bry dej inte om MA, hon är patroniserande mot folk till höger & vänster, men när hon blir bemött med samma mynt, då är tonen otrevlig och det ska anmälas, nåja

Jag tror verkligen inte att E tog hyra av L, det är ju bevisat att han köpte både bil och MC till henne.
Min teori är att han var olycklig och kärlekskrank, sen träffade han denna tickande bomb, som till en början verkade vara ok, men sen kom sanningen ikapp, han kunde inte hantera den sitsen, å sen blev han skjuten.
Tror samma som dig och det är inte första gången hon charmar en man
2021-10-23, 00:58
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte och har heller inte påstått att E va en korgosse, vart fick du det ifrån ?
Men jag tror inte att han var så elak att han förtjänade att bli skjuten. Men om du tror/tycker det så får det stå för dej. Jag tycker att hela resonemanget är skevt, ska vi acceptera att folk med diagnoser skjuter andra om dom blir provocerade, eller hur menar du ?
Precis. Fokus är så snett. Ingen förtjänar och bli mördad
2021-10-23, 01:17
Medlem
Citat:
Det som gjorde händelsen vid 23 tiden var frukten av en turbulent relation mellan 2 personer.
Båda personerna hade varsin tydlig problembild med in i relationen.
Detta gjorde att båda personerna triggades av den andre genom maktspel, spel med känslor , spel med trygghet.
Spelet blev verkligheten, ingen av dom 2 visste till sist om det var skämt eller allvar.
Verklighetsuppfattning försvann.
Det blev en ond cirkel som ingen av dom 2 kunde stoppa.
Det blev värre och värre ju längre tiden gick. BO triggade GM och GM triggade BO.
Kvällen den 18/6 hade spenderats ute och det dracks alkohol och det triggades (retas ,psyka, mobbas med mera) under kvällen och det slutade med en impulshandling från GM

Det har ju framkommit i förhör att det inte var avsikt att skjuta BO utan bara skrämma / skjuts vid sidan av.
Spekulationer.... 🙈🙈
2021-10-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Det här är vad jag kan hitta, en herrans massa diagnoser, ser du bipolär bland dem?
F900B ADHD
F603 Emotionellt instabil personlighetsstörning
F431 Posttraumatiskt stressyndrom
F429 Tvångssyndrom, ospecificerat
F 109 Psykiska störningar och beteendestörningar orsakade av
alkohol, ospecificerade
F 419 Ångesttillstånd, ospecificerat
F 412 Blandade ångest- och depressionstillstånd
F603 de e va man ska va rädd för
2021-10-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja det beror väl lite på vad man har blivit lovad innan.
Om jag hade blivit lovad att bo där, kanske även "bo här tills vi skaffar något annat", så hade jag nog också blivit sur och stannat kvar. Och det gäller nog ännu mer om ifall personen även utnuttjat mig då personen vet om att man annars är utan hem. Då hade jag absolut stannat.
allt du skriver försvarar Ls beteende som du tycker hennes skit o va hon gjorde kan ursäktas
gör mig spyfärdig
2021-10-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hon har även sagt att hon inte hämtade vapnet för att använda det utan för att skrämmas/markera. Sedan för att skjuta vid sidan av. Och när det går in att hon verkligen siktade och tryckte av att det var för att han triggade henne. Precis som jag skriver i resonemanget du väljer att ignorera i jakten på strawmen.
Så avsikten med att hämta vapnet kan vara för att skrämma. Avsikten med att avlossa att skrämma/markera ännu hårdare. Det fattar du med så varför frågar du det igen?
du tycker de e ok då eller ?
2021-10-23, 09:40
Medlem
Citat:
BO var född 81 och GM 86, så det är ju liksom ingen jättestor åldersskillnad, du kanske har rätt du kanske har fel i dina teorier å tankar, men att du hela tiden påpekar detta med *yngre kvinnor* får mej att fundera på om du läst FUP ordentligt ?
båda hennes ex män var mkt äldre
2021-10-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, efter ha läst FUPen verkar det ju vara lite av en Darwin award detta. Alkad småstads casanova som får problem med umgängesrätten eftersom han har svårt med att hålla sig borta från sponken. Alkad småstads casanova hittar hemlös bipolär yngre kvinna som ska funka som au-pair som kan hämta på fritids om föräldern skulle råka hamna på krogen. Och även fungera som partner, skitsamma att kvinnan är bipolär, hon får skippa medicinerna som ska hålla kvinnan i sund dygnsrytm för att undvika mani och därefter psykos. Viktigast är väl att herrn kan få sig ett nyp om han vill när han kommer hem från krogern, och då funkar det liksom inget vidare om au-pairen partnern tagit någon medicin som gör henne dåsig för att hon ska få sova på natten, det blir ju inget bra knulla med det... 👀
från fppen o oberoende fakta så stämmer första biten om e men de du skriver om Ls roll de e hennes egna ord efter filmen kom fram så salta den
au pair buhu tror hon hätat nån gång men ungarna bodde j inte däe ?
stackars henne liksom bodde gratis
2021-10-23, 10:30
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ok hit med näsan då.!!!

FUP finns i tråden va ? Blir ju en trådsanning av det hela då.

I FUP på sidan 303 säjer Lydia Citat: Han tar min bil, han har gett mej en bil, tycker inte inte att det är en trådsanning, men det kanske du tycker

ursäkta för sent svar , men verkliga livet kom imellan
2021-10-23, 10:47
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
båda hennes ex män var mkt äldre
Så är det , du har helt rätt. Jag kommenterade bara bradgårdsindianens insinuation om att E sökte "sökte yngre kvinnor". Det fick mej att associera till att han skulle vart nån form av sugar daddy, å det tror inte jag är fallet här. Men det kan jag ju inte veta, jag bara tror inte det
2021-10-23, 10:48
Medlem
Citat:
I FUP på sidan 303 säjer Lydia Citat: Han tar min bil, han har gett mej en bil, tycker inte inte att det är en trådsanning, men det kanske du tycker

ursäkta för sent svar , men verkliga livet kom imellan

Tack
Det är ju en frihetskänsla/trygghet att ha bilen.
Känns som den är en av många brickor i spelet mellan parterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in