2021-10-22, 02:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ahh, ungefär så jag uppfattat förloppet också!

Och mycket välfolmulerat, tack!

Men schhh, säg inget till några här i tråden....

Fast det var verkligen dyster läsning, två personer med miserabla liv av olika orsaker.
2021-10-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det var verkligen dyster läsning, två personer med miserabla liv av olika orsaker.
Och om du verkligen hade läst FUP:en hade du förstått att bipolär är typ den enda diagnos hon inte har.

Hon säger så många motsägelsefulla saker.
På ett ställe säger hon att de tänkt gifta sig i sommar. Hon är nyligen frånskild för tredje gången. Men på psyk nämner hon honom inte alls. För sjukvårdspersonalen säger hon att hon hatar honom och att han förstört hennes liv. Men läser man journalen så är det ganska tydligt att hon själv förstört sitt liv sedan tidiga tonåren.
2021-10-22, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Han filmade.. Hur normalt är det och stå naken och vifta med en pistol då? Det är sjukt

Det är också sjukt, har inte sagt något annat. Så då undrar man ju ännu mer, varför, vad har hänt innan.
2021-10-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Är du på riktigt ? Eller driver du bara runt här och trollar?
Om du ville ha bevis för att kunna få till polisen - att du blir hotad med vapen av nån - skulle du bry dig om den personen hade kläder på sig eller inte?
Nu var hon inte naken dessutom. Och att psykfallet går ut i bara trosor och hotar E med ett laddat vapen i handen - ursäkta? Hur fan kan du ifrågasätta att han filmar då?

E har ingen historia av att vara inlagd på psyk
Och hade det i deras mobiler funnits några bevis på att han behandlat henne illa eller triggat henne - så hade ju försvaret lagt fram detta för länge sen. Vilket dem inte gjort.

Varför är det så svårt att se att en ond, vidrig och sjuk människa har avrättat en annan människa helt iskallt?
Vilken dödsångest han måste haft.
Och hans stackars äldsta son som fick se honom.
Hon borde skickas till USA och sättas i stolen.

Du är för go du ju, är man nu ett troll också för att man undrar saker? :-)
Du är verkligen så hatisk, du ser inte skogen för alla träden. :-)
Som du kanske kan se i alla andra filmsnuttar (när någon filmar allt från protester till misshandel m.m), så upplevs det som väldigt provocerande. Så varför då filma i ett sådant hotfullt läge? Sen filmade han henne redan innan hon höll i vapnet också.
Så jag undrar fortfarande över vad som hände innan.
2021-10-22, 11:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Och om du verkligen hade läst FUP:en hade du förstått att bipolär är typ den enda diagnos hon inte har.

Hon säger så många motsägelsefulla saker.
På ett ställe säger hon att de tänkt gifta sig i sommar. Hon är nyligen frånskild för tredje gången. Men på psyk nämner hon honom inte alls. För sjukvårdspersonalen säger hon att hon hatar honom och att han förstört hennes liv. Men läser man journalen så är det ganska tydligt att hon själv förstört sitt liv sedan tidiga tonåren.

Nä, men bipolär är en diagnos hon har, och det är ett tillstånd som lätt kan gå till mani och därefter psykos om den inte hålls i schack.

Ja, psykiskt sjuka förstör sina liv, vanligtvis i mycket högre utsträckning än andras.

Och, jo, jag har sett i tråden att man konstaterat att hon knarkar för att hon tidigare varit tjock. Provtagningen som gjordes visade dock att inga spår av illegala droger fanns.
Antipsykosmedicin och ångestdämpande har dock en väldigt vanlig bieffekt med markant viktökning. Men BO ville väl inte att hon skulle äta dem, dels för att hon inte kan ta en grogg som folk och för att hon inte är knullsugen. Och passade inte galoscherna kunde hon sticka... till typ ingenstans...
Visst är det sorgligt för BOs barn och andra anhöriga men ändå är han väl lite av sin egen olyckas smed i någon grad.
2021-10-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Som du kanske kan se i alla andra filmsnuttar (när någon filmar allt från protester till misshandel m.m), så upplevs det som väldigt provocerande. Så varför då filma i ett sådant hotfullt läge? Sen filmade han henne redan innan hon höll i vapnet också.

Jag har ju inte sett filmerna. Men det verkar som att E filmar redan när hon går ut på altanen med vapnet i händerna. Och antagligen är det inte första gången som hon har vapnet framme. E verkar vara lugn när hon står med vapnet i hand. Jag hade skitit på mig i en sådan situation. Har man handskat med vapen så vet man att det inte är någon leksak. Hon nämner att E har hotat att tagit livet av sig innan. Är det något som har blivit vanligt mellan de två att ta fram sina vapen? Det är så klart bara spekulationer från min sida. Man undrar ju också om det finns fler filmer sedan innan på dom. Det verkar ju inte som att det var just denna kväll E filmade henne.

Förstår inte att de inte lagt ner mer tid för att hitta en större motivbild från L sida. I dagens samhälle så borde det funnits mycket med bevis i deras telefoner. Jag har ingen kunskap om hur och vad som bör tas med i en FUP. Men jämfört med andra FUPar så är denna väldigt tunn känns det som. Hon kommer att bli dömd det är kanske det viktigaste för utredarna.
2021-10-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En liten fråga:

Är 4 minuter ett planlagt/planerat mord?

Varje sekund räknas
2021-10-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, men bipolär är en diagnos hon har, och det är ett tillstånd som lätt kan gå till mani och därefter psykos om den inte hålls i schack.

Det här är vad jag kan hitta, en herrans massa diagnoser, ser du bipolär bland dem?
F900B ADHD
F603 Emotionellt instabil personlighetsstörning
F431 Posttraumatiskt stressyndrom
F429 Tvångssyndrom, ospecificerat
F 109 Psykiska störningar och beteendestörningar orsakade av
alkohol, ospecificerade
F 419 Ångesttillstånd, ospecificerat
F 412 Blandade ångest- och depressionstillstånd
2021-10-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
de avgjorde för mig - de att hon sa hon valde haglet å varför . där vet man att de va planerat

Ja exakt.
2021-10-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning

Ja du- det mest troliga är ju att hon tagit fram vapnet tidigare och hotat honom under sina episoder . Därav att han nu när han ville att hon skulle flytta för alltid - valde att filma för att kunna anmäla henne.
Sen säger ju hon att det är han som räddat henne från att ta livet av sig när hon sitter i polisbilen . Vilket hon sen ändrar till tvärtom samtidigt som hon påstår att hon minsann skjutit i marken och massa andra lögner.
Hur orkar man ens leta efter en anledning och ursäkt.
Hon är ju störd på riktigt
Ringde inte ens 112 förrens 10 min efter
2021-10-22, 13:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Ja du- det mest troliga är ju att hon tagit fram vapnet tidigare och hotat honom under sina episoder . Därav att han nu när han ville att hon skulle flytta för alltid - valde att filma för att kunna anmäla henne.
Sen säger ju hon att det är han som räddat henne från att ta livet av sig när hon sitter i polisbilen . Vilket hon sen ändrar till tvärtom samtidigt som hon påstår att hon minsann skjutit i marken och massa andra lögner.
Hur orkar man ens leta efter en anledning och ursäkt.
Hon är ju störd på riktigt
Ringde inte ens 112 förrens 10 min efter

Och vart och när hade E tänkt sig att anmäla L, med filmen som något slags bevis?

Det var ju andra som ringde 112, direkt. L var kanske för chockad? Det är inte helt ovanligt.....
2021-10-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja exakt.

Om man planerar ett mord planerar man i 99% av fallen hur man städar upp och kommer undan med det. I det här fallet verkar MGM hamnat i total chock. Hon har inte ens tagit reda på telefonen med övertygande bevisning. Hon är fullt medveten om att det är filmat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in